مراسم معنوی تشییع نمادین حضرت فاطمه‌زهرا(س) به همت عاشقان آل‌الله و عزاداران فاطمی در شهر مقدس پیشوا در استان تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 18 February 2018

تصویر مرتبطدر شب شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) مراسم تشییع نمادین این بانوی بزرگوار به همراه روایت 95 روز حیات ایشان پس از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) در شهر پیشوا برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) و با مرثیه‌سرایی مداحان برگزار می‌شود حاضران تابوتی مملو از گل را به شکل نمادین از مسجد جامع امام خمینی(ره) واقع در محله پل حاجی در میدان نماز بر دوش گرفته و تا جوار بارگاه مقدس حضرت جعفر ابن موسی‌‌الکاظم(ع) و شهدای این شهر همراهی می‌کنند.

عباس حامدی، حسن منصوری و سید حسین طالبی از مرثیه‌سرایان مشهور اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اجرای این مراسم را برعهده دارند، همچنین گروه دمام‌زنان یاس کبود یثرب نیز به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی این مراسم برای نخستین بار در این مراسم، دمام‌زنی می‌کنند.

مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه‌زهرا(س) رأس ساعت هشت شب سه‌شنبه اول اسفند ماه مصادف با سالروز شهادت نخستین مدافع حریم ولایت با اجرای برنامه‌های خاص در ورودی مسجد جامع امام خمینی(ره) پیشوا برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار