تابناک / در جلسه مشترک کمیسیون‌های عمران و بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت در بودجه سال ۹۷ برای اجرایی‌شدن به ترتیب اولویت تقسیم‌بندی شدند.
کد خبر: ۵۶۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰ 17 February 2018

تابناک / در جلسه مشترک کمیسیون‌های عمران و بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت در بودجه سال ۹۷ برای اجرایی‌شدن به ترتیب اولویت تقسیم‌بندی شدند.

رئیس کمیسیون عمران شورای‌شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی سازمان‌های مختلف شهرداری رشت در بودجه سال ۹۷ باید اولویت‌بندی شوند، گفت: شهردار رشت باید از محل درآمدهایی که تحقق آن مشخص است برای اجرایی‌شدن پروژه‌های اصلی و با اولویت ورود کند.

رضا رسولی افزود: در یک الگوریتم پروژه‌های شهرداری رشت را به دو دسته الف و ب تقسیم کرده‌ایم و در قسمت الف پروژه‌های اولویت‌دار شامل پروژه‌های نیمه‌تمام، مستمر و... قرار دارد.

وی با بیان اینکه درباره سراوان باید تصمیم‌گیری شود، گفت: نباید چشم‌هایمان را به روی واقعیت ببندیم و متاسفانه هنوز اطلاعات صحیحی از میزان شیرآبه‌های سرازیر شده به لندفیل سراوان وجود ندارد.

رسولی با تاکید بر اینکه بهسازی لندفیل سراوان نباید حتی به مدت یک روز تعطیل شود، تصریح کرد: این پروژه باید با اطلاعات کامل و بر اساس نیازهای واقعی اجرایی شود.

رسولی ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در مسکن‌مهر، خرید تجهیزات و ماشین آلات آتش‌نشانی و.... را از اولویت‌های بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت دانست.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه گفت: به دلیل کمبود اعتبارات و نقدینگی از سرعت اقدامات عمرانی مربوط به لندفیل سراوان کاسته شده است.

محمد حسن عاقل‌منش افزود: با توجه به اینکه میزان سرریز زباله در ایام نوروز به سراوان دو برابر افزایش پیدا می‌کند شهرداری رشت باید اعتبار لازم در این باره را اختصاص دهد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب ساختمان قدیمی شهرداری رشت بیان کرد: سیم‌های برق و سقف این ساختمان نیازمند تعمیر و بهسازی است و چنانچه به این مساله توجه نشود یقینا در آینده هزینه هنگفتی همراه دارد.

مشاور کمیسیون عمران شورای رشت نیز اظهار کرد: برای توزیع بودجه الگوریتمی با تقسیم بندی پروژه‌های با اولویت اول و دوم مشخص شده است.

مهدی برزگر افزود: با توجه به تصمیمات اخیر ۳۰۱ میلیارد تومان برای پروژه های با اولویت اول که در آن پروژه های نیمه تمام و مستمر قرار دارد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ درصد بودجه عمرانی سال ۹۷ شهرداری رشت برای پروژه های نیمه تمام هزینه می شود تصریح کرد: بر اساس این الگوریتم ۱۶۸ میلیارد تومان از مجموع ۳۰۱ میلیارد تومان اعتبار مربوط به پروژه های اولویت دار به پروژه های مستمر اختصاص یافته و در واقع بر این اساس درآمدهای قطعی شهرداری رشت برای پروژه های نیمه تمام و مستمر هزینه می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت در جلسه مشترک امروز کمیسیون های عمران و بهداشت و محیط زیست شورا با قدردانی از عملکرد شورای چهارم رشت اظهار کرد: با حمایت های شورای چهارم تجهیزات و امکانات مناسبی برای سازمان آتش نشانی شهرداری رشت خریداری شد.

علی مقصودی با اشاره به خرید سطل های زباله مکانیزه در بودجه ۹۷ شهرداری رشت تصریح کرد: این مهم از جمله نیازهای شهر رشت است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: از سازمان های شهرداری رشت که عملکردشان مرتبط با کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا است خواستار معرفی پروژه های مهم در سال ۹۷ شده ایم.

فاطمه شیرزاد افزود: ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان در بودجه ۹۷ شهرداری رشت به منظور خرید تجهیزات سازمان آتش نشانی در نظر گرفته شده که بسیار ناچیز است و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حوزه ایمنی شهر باید همواره تقویت شود، تصریح کرد: وجود خودروهای فرسوده در ارائه خدمات سازمان آتش‌نشانی تعلل ایجاد می‌کند.

شیرزاد با اشاره به اینکه سطل‌های زباله در سطح رشت از ظاهر نامناسبی برخوردارند، بیان کرد: باید خرید سطل‌های زباله مکانیزه و....در دستور بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا افزود: احداث سامانکده زنان و گرمخانه برای نیازمندان باید در اولویت بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت قرار بگیرد و متاسفانه سامانکده و گرمخانه فعلی شهرداری رشت پاسخگوی نیاز شهر نیست.

وی ساماندهی سگ‌های ولگرد را از خواسته‌های شهروندان دانست و گفت: ساماندهی سگ‌های ولگرد باید مورد توجه باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه اظهار کرد: برخی افراد حامی حیوانات در قبال دریافت کمک ناچیزی از سوی شهرداری‌رشت حاضر به کمک و همراهی برای ساماندهی سگ‌های ولگرد هستند.

اسماعیل حاجی‌پور افزود: با توجه به حجم مشکلات شهرداری رشت، بهتر است مبحث ساماندهی سگ‌های ولگرد را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار