کارشناس فوتبال ایران گفت که رفتار اخیر کارلوس کی‌روش نشان‌دهنده شخصیت پایین او بود.
کد خبر: ۵۶۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 14 February 2018

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد مناظره تلویزیونی علی کریمی و محمدرضا ساکت در برنامه نود اظهار داشت: مناظره خوبی بود اما فکر می‌کردیم مسائل بازتر شود و طرفین به خاطر اختلاف نظرهای زیاد مجادله‌های بیشتری داشته باشند که البته این اتفاق رخ نداد. هر دو طرف ماجرا در مباحث خود اخلاق را رعایت کردند که این یکی از نکات مثبت مناظره بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نتیجه‌ای از این مناظره بگیریم باید گفت از از نظر مباحث فوتبالی؛ علی کریمی ناگفته‌های زیادی داشت و دارد که یا نخواست بگوید یا اینکه فرصت پیدا نکرد. هر چند که خیلی از مباحث هم به طور کامل به آن پرداخته نشد. کریمی در این مناظره بسیار با اخلاق رفتار کرد و پیگیر مسائلی شد که واقعا جای پیگیری دارد، ضمن اینکه او اطلاعات خیلی خوبی هم جمع‌آوری کرده بود.

کارشناس فوتبال ایران با تاکید بر اینکه ساکت در این مناظره فقط سعی می‌کرد به شیوه اداری پاسخ دهد، یادآور شد: خیلی از مسائلی که کریمی با اطلاعات مطرح می‌کرد مورد تایید ساکت قرار نمی‌گرفت اگرچه نظر من این است که مسائل عنوان شده از سوی کریمی نیاز به جراحی بسیار عمیق دارد. خیلی از مسائل است که ما در مورد آنها اطلاعات نادرست به AFC و فیفا داده‌ایم. تاکید زیادی داریم که فوتبال‌مان خصوصی شده در شرایطی که خیلی از هزینه‌های باشگاه از سوی ارگان‌های دولتی تامین می‌شود و کریمی هم در مناظره‌اش به این نکته تاکید داشت. کارهای غیر قانونی زیادی در فوتبال ما انجام می‌شود و خیلی از مسائل عنوان شده باید باز شود. امیدوارم با درایت و دخالت ناظران آگاه و واجد شرایط مسائل مطرح شده تحت بررسی قرار گرفته و با خاطیان برخورد شود.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که آیا پاسخ‌های دبیرکل فدراسیون فوتبال او را به عنوان یک بیننده قانع کرد یا نه، گفت: با توجه به شناختی که از ساکت دارم او از لحاظ شخصیتی خیلی راحت‌تر از اینها می‌توانست صحبت کند اما سعی کرد در چارچوب شرح وظایفی که دارد از فدراسیون و اقدامات صورت گرفته دفاع کند. مسلما خیلی از کارهای انجام گرفته در فدراسیون مورد تایید خود ساکت هم نبوده و نیست اما من در این برنامه شخصیت کامل ساکت را روی آنتن ندیدم و او فقط سعی داشت از فدراسیون دفاع کند. کریمی اما کاملا خودش بود؛ همان شخصیت کاملا ورزشی که سعی داشت اطلاعات خوب خود و فراتر از انتظارش را مطرح کند که البته خیلی از آنها را بیان نکرد.

کارشناس فوتبال ایران در ارتباط با اظهارات کی‌روش علیه کریمی که در این مناظره از سوی عادل فردوسی‌پور مطرح شد، خاطرنشان کرد: بیان آن گفته‌ها از سوی سرمربی تیم ملی فقط فرهنگ پایین او را نشان داد. به نظر من این نوع صحبت کردن و گفتمان نشات گرفته از فرهنگ ضعیف اوست. تعجب می‌کنم او با این فرهنگ چطور در تیم‌های بزرگی کار کرده است هر چند شاید به خاطر همین فرهنگ پایین کی‌روش است که او در کشورهایی که کار کرده چندان دوام نیاورده است. واقعا باعث تاسف است که کی‌روش با این شخصیت و نوع گفتمانش سال‌هاست هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد. شاید نتایج تیم ملی با کی‌روش خوب بوده اما کار مدیریتی و نوع گفتمانش اصلا مورد تایید نیست و دلیل آن همان فرهنگ پایینش است. باید به کریمی تبریک بگویم که در برنامه زنده تلویزیونی وقتی آن نوع گفتمان ناپسند را دید خیلی مودبانه جواب داد تا بزرگی‌اش را نشان دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار