مدیران شرکت سامسونگ در ایران به‌دنبال دستور ویژه دادستان‌کل کشور، امروز (سه‌شنبه) در این دادستانی حضور می‌یابند تا در خصوص اقدام توهین‌آمیز این شرکت به ورزشکاران ایرانی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ توضیح دهند.
کد خبر: ۵۶۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 13 February 2018

محمدجواد حشمتی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این خبر درباره اقدام این معاونت در خصوص اقدام اخیر شرکت سامسونگ در المپیک زمستانی 2018 اظهار کرد: با توجه به عذرخواهی صورت‌گرفته از سوی شرکت سامسونگ، پیگیری موضوع تقریباً منتفی است اما این موضوع قطعی نیست و باید توضیحات خود را ارایه کنند.

این مقام مسئول در دادستانی کل کشور اضافه کرد: بر همین اساس و پیرو دعوت تلفنی صورت‌گرفته، مدیران شرکت سامسونگ در ایران، امروز (سه‌شنبه) 24 بهمن به دادستانی کل می‌آیند و با آنها در خصوص اتفاقات رخ‌داده، جلسه خواهیم داشت و توضیحات‌شان را استماع می‌کنیم.

حشمتی تصریح کرد: البته مسئولان سامسونگ مدعی هستند اشتباه رخ داده و هیئت برگزار کننده مسابقات مسئول است. هنوز در این ارتباط به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و باید توضیحات آنها را استماع و سپس بررسی کرده و به جمع‌بندی برسیم.

هفته گذشته و به‌دنبال حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ کره‌جنوبی از اهدای گوشی‌های تلفن سامسونگ به‌خاطر تحریم‌ها به ورزشکاران کشورمان خودداری شد که واکنش مسئولان ایران را به‌دنبال داشت.

پیرو این موضوع، حجت الاسلام‌و‌المسلمین محمدجعفر منتظری به معاون خود دستور ویژه داد که «به‌دنبال اقدام توهین‌آمیز شرکت سامسونگ کره‌جنوبی با ورزشکاران عزیزمان که نماینده ملت بزرگ و رشید ایران اسلامی هستند و در پی آثار سوء سیاسی و اجتماعی آن در سطح بین‌المللی و با توجه به کسب منافع سرشار سالانه شرکت مذکور از فروش محصولات خود در جمهوری اسلامی ایران، مقرر می‌دارد در اولین فرصت مدیر شرکت سامسونگ در ایران احضار شوند و نسبت به موضوع، اخذ توضیح و بررسی صورت گیرد».

در ادامه این دستور آمده است: چنانچه متعهد به جبران خسارت معنوی به‌نحو متناسب با اقدام اهانت‌آمیز خود شدند، زمان مناسبی را تعیین و به مرکز شرکت اعلام کنند، در غیراین‌صورت شرکت سامسونگ به‌عنوان شخصیت حقوقی و در اجرای بند الف ماده ٨ و مواد ١١، ١٤ و ٦٨٨ قانون آیین دادرسی کیفری و مواد 20 و ١٤٣ قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران جهت بررسی موضوع معرفی شوند.

منتظری در پایان تأکید کرده است که گزارش اقدامات صورت‌گرفته به وی ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار