مدیرکل حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی خبر داد که رای بدوی ابطال ثبت خانه عليزاده در تهران ازسوی مرجع تجديدنظر ديوان عدالت اداری، نقض و شكايت شكات رد شد.
کد خبر: ۵۶۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 12 February 2018

ابراهیم شقاقی مدیرکل حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی گفت: خانه علیزاده حدود ۴۵ سال پیش در خیابان آفریقا ساخته شد و به‌لحاظ ویژگی‌های منحصربه‌فرد معماری جزو آثار فرهنگی‌تاریخی است که به‌دست مهندس علیزاده از بهترین معماران تهران در دوره پهلوی دوم به پیچیده‌ترین شکل ممکن، بر روی تپه‌های الهیه در پنج طبقه ساخته شد. این خانه از لحاظ فنی واجد ارزش فرهنگی و معماری ویژه است.

وی افزود: این خانه بنا به رای دیوان عدالت ابطال ثبت و از فهرست میراث‌فرهنگی ملی خارج شده بود. پیرو پیگیری‌ها، ارائه لوایح و دفاع‌های موثر اداره‌کل حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی در دادگاه تجدید نظر رای بدوی ابطال شد.

مدیرکل حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی تاکید کرد: از زمانی که مونسان به ریاست سازمان میراث فرهنگی منصوب شد، همواره بر پیگیری جدی پرونده‌های اداره‌کل حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی و تسریع در آن تاکید دارند. ما نیز تمام تلاش خود را به‌کار بستیم و این پرونده‌ها را به‌جد پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: در دو سه ماه اخیر نیز پیرو پیگیری‌های فراوان توانستیم این خانه را نیز به فهرست ثبت ملی برگردانیم. همچنین پرونده چندین خانه دیگر را که از فهرست ملی خارج شده‌اند نیز در دست داریم و تا بتوانیم با اعمال ماده ۷۹ یا تجدیدنظرخواهی این خانه‌ها را مجدداً به فهرست ثبت‌ملی برگردانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار