این روزها آن قدر نام‌های عجیب و غریب و اصطلاحات تخصصی در بازار تکنولوژی می شنویم که اگر کمی از فضای تکنولوژی دور باشیم احساس می‌کنیم که از کره‌ای دیگر ناگهان وسط بازار لپ تاپ و تبلت و موبایل‌های پیچیده افتاده ایم. با این حال تقریبا کسی نیست که برای انجام کارهای روزانه نیاز به ابزار کامپیوتری نداشته باشد و هرکدام از ما به فراخور نیازمان باید به یکی از این ابزارهای کارا دسترسی داشته باشیم. لپ تاپ‌ها از جمله وسایلی هستند که باید با احتیاط و سنجیدن جوانب به سمت آنها برویم، چون قیمت این لوازم الکترونیکی کم نیست و معمولا استفاده از آنها به طور مداوم صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۶۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 03 February 2018

۳ شرط اصلی خرید لپ‌ تاپ که نباید از یاد ببرید!

این روزها آن قدر نام‌های عجیب و غریب و اصطلاحات تخصصی در بازار تکنولوژی  می شنویم که اگر کمی از فضای تکنولوژی دور باشیم احساس می‌کنیم که از کره‌ای دیگر ناگهان وسط بازار لپ تاپ و تبلت و موبایل‌های پیچیده افتاده ایم. با این حال تقریبا کسی نیست که برای انجام کارهای روزانه نیاز به ابزار کامپیوتری نداشته باشد و هرکدام از ما به فراخور نیازمان باید به یکی از این ابزارهای کارا دسترسی داشته باشیم. لپ تاپ‌ها از جمله وسایلی هستند که باید با احتیاط و سنجیدن جوانب به سمت آنها برویم، چون قیمت این لوازم الکترونیکی کم نیست و معمولا استفاده از آنها به طور مداوم صورت می‌گیرد.

اگر به خاطر کارتان دایم با لپ تاپ سروکار دارید یا دانشجو هستید، به لپ تاپ مانند مغز دوم خود نگاه کنید! لپ تاپ خوب می تواند لذت کار و زندگی را چند برابر کند و لپ تاپ بد یا نا مناسب می‌تواند روزگار را به کام‌تان زهر کند. امیدواریم اگر تا به حال متوجه نشده‌اید اکنون دستتان آمده باشد که داشتن بهترین لپ تاپ چقدر می تواند زندگی را برای‌تان زیباتر کند! پس قلم و کاغذ بردارید و نکات مهم را یادداشت کنید تا هیچ چیز از دستتان در نرود و مرتکب یک اشتباه مهلک نشوید.۳ فاکتوری که در ادامه می‌خوانید مهم‌ترین اصول اولیه انتخاب لپ تاپ هستند، نکاتی که دود رعایت نکردن‌شان ممکن است بعدها چشمان‌تان را تیره و تار کند.

۳ شرط اصلی خرید لپ‌ تاپ که نباید از یاد ببرید!

وزن و اندازه: اگر گرافیست یا برنامه‌نویس یا گیمر نیستید چرا اصرار دارید یک لپ تاپ ۱۸ اینچی بزرگ را به دوش بکشید؟  وزن و اندازه لپ تاپ بستگی زیادی به اندازه صفحه نمایش دارد و قیمت لپ تاپ سبک و باریک همواره بیشتر است. اگر لپ تاپ خود را دایم حمل نمی کنید  همه جا نمی برید و علاقه به تماشای و فیلم و کار کردن با صفحه بزرگ لپ تاپ دارید می توانید از دستگاه‌های بزرگ و ارزان ‌تری استفاده کنید که به خاطر نازک تر و سبک تر شدن چند میلیون روی قیمت آنها نرفته است. اما اگر بدون لپ تاپ هیچ جا نمی‌روید و کوله لپ تاپ را همیشه به دوش دارید، اصلا در مورد وزن و سبکی شوخی نکنید. سبک بودن لپ تاپ می تواند کار شما را در بردن و آوردن و نگهداری آن آسان کند، تصور کنید لپ تاپ خود را در کیف یا کوله‌تان جا داده باشید و به راحتی به هرکجا که می خواهید ببرید. بدون این که مجبور باشید یک کیف دیگر برای وسایل روزمره‌تان مثل کتاب، ظرف غذا و... همراه داشته باشید. کار کردن با لپ تاپ های بزرگ با صفحه نمایش عریض راحت تر است اما یادتان باشد که به صفحه کوچک لپ تاپ عادت می‌کنید اما کمر و شانه‌هایتان به درد دائمی عادت نمی کنند.

۳ شرط اصلی خرید لپ‌ تاپ که نباید از یاد ببرید!

سرعت و کارایی: یک لپ تاپ سریع با صفحه نمایش خوب، پیشنهادی است که نمی‌توانید و نباید رد کنید، حتی اگر استفاده شما از لپ تاپ به تایپ کردن و تماشای فیلم و انجام کارهای ساده محدود می‌شود. در مورد صفحه نمایش 4k یا FULL HD انتخاب بستگی به این دارد که چقدر بودجه دارید و چه کاری می خواید انجام بدهید، اگر چشمانتان را دائم با لپ تاپ پیوند زده‌اید، یک صفحه نمایش با کیفیت خستگی و زحمت شما را کم می‌کند و تماشای فیلم هم لذت بخش تر خواهد بود. پردازنده لپ تاپ به مثابه مغز آن است  پس تلاش کنید از لپ تاپ‌ کندذهن دوری کنید تا پس از مدتی برای انجام هرکاری با درنگ‌‌های گاه و بیگاه مواجه نشوید. توصیه‌ می کنیم برای هیچ کاری به سراغ لپ تاپ‌هایی با پردازنده ضعیف نروید اما اگر گیمر یا کاربر حرفه‌ای  هستید انتخاب یک لپ تاپ با پردازنده ضعیف می‌تواند یک اشتباه نابخشودنی باشد! پردازنده ضعیف می تواند کار شما را کند و مختل کند و پس از گذشت مدت کمتر از یک سال، در صورت استفاده حرفه‌ای ، دیگر چیزی برای از دست دادن نخواهید داشت! لپ تاپ‌های گیمینگ و گرافیک مثل بسیاری از مسائل مهم این مساله را هم در نظر گرفته‌اند اما قیمت این لپ تاپ‌ها زیاد است. به یاد داشته باشید پردازنده چیزی نیست که مانند هارد بتوانید آن را با خرید یک هارد اکسترنال پوشش بدهید و باید از هر راهی که می توانید، با آن بسوزید و بسازید !

عمر باتری

تفاوت اصلی لپ تاپ با کامپیوتر رومیزی این است که لپ تاپ می‌تواند به راحتی جابه جا شود و همراه باشد، اما طبیعتا در همه جا نمی توانیم به پریز برق دسترسی داشته باشیم و لپ تاپ‌ها برای تامین انرژی از باتری خود استفاده می کنند. شاید قبلا بیش از یکی دو ساعت نمی شد به باتری لپ تاپ اتکا کرد اما این روزها لپ تاپ‌هایی را می توانید پیدا کنید که چندین ساعت شما را از پریز برق بی نیاز می‌کنند. باید بدانیم که ظرفیت باتری زیاد نیاز به باتری بزرگ دارد و باتری بزرگ باید در یک دستگاه بزرگ جا بگیرد. اشکال بیشتر اولترابوک‌های ارزان قیمت که سبک و زیبا هستند هم همین است که ظرفیت باتری آنها از دستگاه‌های بزرگتر کمتر است، اما اگر مشکلی برای هزینه کردن ندارید و می توانید پول زیادی بپردازید، می توانید یک لپ تاپ زیبای نازک، سبک و سریع با صفحه نمایش فوق‌العاده بخرید که عمر باتری چندین و چند ساعته هم داشته باشد.

برای خرید لپ تاپ از هر نوع و مدل می توانید به فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کنید و مطمئن باشید که در این فروشگاه از بهترین قیمت با خدمات و گارانتی فوق‌العاده بهره‌مند می‌شوید .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
خیلی خوب بود
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
به نظرم ارزش داره برای یه لپ تاپ سبک تر ادم هزینه کنه
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
چه قیمتای زنبیل خوبه، من این هفته کل بازار ایرانیان و پایتخت و پارسیان و زیر و رو کردم
دمتون گرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار