رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: در روزهای اخیر و در پی سردشدن هوا شاهد مراجعه دوبرابری افراد بی‌پناه و کارتن‌خواب به مراکز امن بوده‌ایم.
کد خبر: ۵۵۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 31 January 2018

فرید براتی‌ سده گفت: با آغاز موج سرما تمهیدات لازم برای افراد بی‌خانمان و معتادان متجاهر در تهران و سایر شهرها در نظر گرفته شده و این درحالی است که بیشترین نیاز این افراد، غذا و لباس گرم است.

وی ادامه داد: در تمام شهر تهران سیستم‌های شهرداری و سرپناه‌های سازمان بهزیستی و موسسات غیردولتی آمادگی پذیرش کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر بوده اند.

براتی گفت:بیشترین مشکل در زمینه معتادان متجاهر را در دره فرحزاد داشته ایم چراکه متاسفانه معتادانی که در دره فرحزاد و بیابان‌های فرحزاد بودند برای اینکه بتوانند سرما را تحمل کنند، بیش از حد موادمخدر مصرف کرده و از حالت طبیعی خارج شده بودند و در نتیجه به سختی به موسسات و سرپناه‌ها منتقل شدند.

براتی گفت: همچنین تعدادی اتوبوس نیز درنظر گرفته شد تا با گشت‌زنی این معتادان متجاهر جمع‌آوری و به محل‌های امن منتقل شوند.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور تصریح کرد: در تهران علاوه بر گرمخانه‌های شهرداری، سرپناه‌های سازمان بهزیستی هستند که ظرفیت ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفره دارند و می‌توانند پذیرای این تعداد از افراد باشند.

وی ادامه داد: مهمترین نیازی که توسط موسسات غیردولتی اعلام شده تهیه غذای گرم و پوشاک مناسب برای این افراد است و امیدوارم خیرین و نیکوکاران نیز در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهند.

براتی گفت: این سرپناه‌ها از ساعت ۷ شب تا ۸ صبح پذیرای معتادان و کارتن‌خواب‌ها بوده و محدودیتی وجود ندارد و به مراکز DIC هم بخشنامه کردیم که شبانه روزی در تهران خدمات دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار