عضو شورای شهر تهران گفت: من گفتم آقایان بی عرضه اند این که توهین نیست. وقتی آستر جیب مردان درآمد و نتوانستند موضوعات را مدیریت کنند چندرغاز درآمدشان را به خانم‌ها می‌دهند تا مدیریت کنند.
کد خبر: ۵۵۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 24 January 2018

مردها بی‌عرضه‌اندروز گذشته شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به آقایان در شورا گفت: مردان عرضه اداره خانه‌هایشان را ندارند و بهتر است وزیر اقتصاد زن باشد چرا که زنان بهتر می‌توانند مسائل مالی را مدیریت کنند.مثل اینکه این موضوع باعث دلخوری برخی آقایان شورا شد.

شهربانو امانی عضو شورای شهر دوباره در این مورد صحبت کرد و گفت: من تذکری در شورا دادم یکی از شهروندان هفته پیش زیر آوار ماند رسانه ملی شروع به فضاسازی کرد که بی‌توجهی بوده و اگر شهردار قبل بود چه‌ها می‌شد یا نمی‌شد. (فردی که زیر آوار مانده بود مرد بود. این فرد در گودالی در داخل منزلش زندگی می کرد که ماموران شهرداری بدون توجه به اینکه در این خانه کسی زندگی می کنند اقدام به تخریب خانه کردند و این فرد جان خود را از دست داد)

وی به موضوع آتنا محمدی فوتبالیست کشور اشاره کرد و گفت: بسیار متأسفم که از کنار سکته زن جوان ایرانی در اقلیم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عبور کرده‌اند و خیلی کم رسانه‌ها به موضوع پرداختند و یا خانم مهشید اشتری ملی‌پوش پینگ‌پنگ به وی گفتند ورزش به چه درد تو می‌خورد برو بشین درست را بخوان و همچنین اتفاقات اخیری که در تهران در حوزه زنان رخ می‌دهد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور هستند گفت:‌در قانون اساسی به جز تفسیر شورای نگهبان در ارتباط با رجال سیاسی که مردان تفسیر کرده‌اند برای ریاست جمهوری از نظر قانونی موضوع دیگری نیست.

وی با بیان اینکه محسن هاشمی رئیس شورای شهر با بنده شوخی کردند گفت: معمولا آقایان از این شوخی‌ها با ما می‌کنند در مجلس هم اتفاق می‌افتاد. آقای رئیس گفتند شما هی در مورد خانم‌ها می‌گویید البته آخرش هم موضوع ختم به خیر شد و قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود تا این موضوعات در آنجا بررسی شود.

این عضو شورا گفت: من گفتم آقایان اینقدر عرضه ندارند بی‌عرضه هستند، البته این توهین به آقایان نیست و این موضوع را وصل به شرایط اقتصادی کردم در نسل جوان زنان و مردان دوشادوش هم کار می‌کنند و صددرصد درآمد یک زن برای رفاه خانواده مصرف می‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که زن و مرد دوشادوش هم برای زندگی‌شان تلاش می‌کنند گفت: اما زنان را شهروند درجه دو می‌بینند.

وی ادامه داد: من قانون نیوتن در حوزه انرژی را گفتم در طول‌ سال‌ها و قرن‌ها زمانی که بنده دانش‌آموز بودم و در رشته ریاضی درس می‌خواندم دبیر جبر می‌گفت چرا یک دختر باید در کلاس ریاضی بنشیند شما آخرش هم باید بروید کهنه‌شویی کنید.

وی ادامه داد:‌در هزاره سوم به خانم‌ها ورزشکار می‌گویند تو را چه به ورزش برو به درس و مشقت برس دیگر نمی‌گویند برو خانه بنشین.

این عضو شورا گفت: آقایان وقتی آستر جیب‌شان درآمد مدیریت اقتصادی خانواده و عاطفی را به زنان واگذار می‌کنند البته مردانی هم هستند که در این زمینه قوی هستند به عنوان مثال مردی را می‌شناسم که همسرش فوت کرد و دو دخترش را مانند چشمانش مراقبت کرد و من همیشه سر تعظیم در برابرش فرود آوردم.

وی ادامه داد:من گفتم وقتی آستر جیب مردان درآمد و نتوانستند مدیریت کنند شندرغاز درآمدشان را به خانم‌ها می‌دهند تا مدیریت کنند خوب اگر وزیر اقتصاد خانم بود شاید بهتر بود. البته این توهین به آقای وزیر نیست شما مردها چرا اینقدر مردانه نگاه می‌کنید در طول تاریخ همه چیز مردانه است ما یک روزنه ایجاد می‌کنیم.

وی همچنین به سهم زنان در شورای شهر اشاره کرد و گفت: ما 6 نفر هستیم 30 درصد شورا هم نیستیم چرا که باید 7 نفر بودیم. در طول تاریخ نه به حرف من نه حرف دیگران جامعه مسیر خود را طی می‌کند.

وی در پایان گفت: من با پدرشوهر، برادر و پدرم خیلی خوب بودم. اینقدر با پدرشوهرم خوب بودم که سرم را روی زانوهایش می‌گذاشتم و می‌خوابیدم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار