کد خبر: ۵۵۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵ 21 January 2018

به گزارش تابناک قم، روزنامه شاخه سبز قم در شماره روز یکشنبه اول بهمن ماه مطلبی با عنوان «ساماندهی کارگران ساختمانی شهر مصوبه ای معطل » را به قلم زهره مهر نوروزی منتشر کرد.

در این مطلب می خوانیم: مرد 47ساله به نظر می رسد دست هایش را روی آتش می گیرد همین که کمی گرم می شود دوباره در جیب اورکت آمریکایی اش می گذارد جوانی که کنار دستش ایستاده یه دستش روی آنش گرفته و با دیگرش در فضای مجازی است گاهی لبخندی برگوشه لبش می نشیند و گاهی اخم می کند، آن یکی با لهجه آذری می گوید: هاوا چوخ بوزد و آن یکی صورتش را با شال کیپ پوشانده ودیگری که جوان تر است برای جلوگیری از سرما خوردگی فقط به یک کلاه سیاه بسنده کرده است.

برایم جای تاسف داشت که این قشر زحمت کش که با زور بازو وعرق جبین نان می خورند چرا شرایط اینگونه به آنها سخت گرفته است مگر تفاوت این شهروندان با دیگر مشاغل چبیست که در سرما وگرمای طاقت فرسایی این شهر این سختی ها را متحمل شوند.

صحنه ای دیدنی زمانی شکل می گیرد که یک کارفرما برای جذب نیروی کار به این میدان نزدیک می شود.

اصلا قابل توصیف نیست وصف این شرایط چرا که از توان من نویسنده خارج است و از سوی دیگر دوست ندارم تلاش این مردان کاری و با غیرت را که برای بدست آوردن لقمه ای نان حلال این دردسرها را تحمل می کنند ناراحت کنم واز سویی دیگری ترس دارم که مبادا باعث شوم که خانوادهای کارگران ساختمانی دلخور ویا دلگیر شوند.

خیلی از این افراد پیداست که از جاهای دیگر شهر به این میدان آمده اند دلایل آنها هم روشن است می گویند: می ترسیم کسی ما دراین شرایط نامناسب کاری ببیند ویا اتفاقی یکی از فامیل ها و همسایه ها مارا در این وضعیت ببنید وخانوادهای ما خجالت بکشند.

واقعا مگر کارگر بودن خجالت دارد ؟

البته که نه، نگفته پیداست آن چیزی که باعث شرم این مردان کاری می شود نداشتن یک فضای کاریابی مناسب است.

گیر کار کجاست؟ کدام سازمان تن به این مصوبه نمی دهد؟

سال 93بود که لایحه ساماندهی کارگران ساختمانی شهرمان به شورای شهر قم رفت ودر جلسه 70 شورای چهارم مورد تصویب قرار گرفت اما بعد از گذشت سه سال همچنان خبری از اجرایی شدن این مصوبه نیست، پیگیرها رسانه ای شده اما جواب مسولان قانع کننده نیست.

در قم بیش از 22هزار کارگر ساختمانی عضو انجمن صنفی کارگران هستند امیدواریم مسولان شهر بیش از این به کرامت انسانی افراد احترام بگذارند و با تعامل وهمکاری موانع ساماندهی کارگران ساختمانی شهرقم را بر طرف کنند تا دیگر شاهد این صحنه های ناراحت کننده نباشیم.

نباید فراموش کنیم که قم شهر دختر رسول خداست وباید این شهر از هرلحاظ برای زائر و مجاور امن و ایمن باشد.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار