معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس ( باغ موزه ) باید متناسب با گرایش های مردمی و نیازسنجی های جامعه باشد.
کد خبر: ۵۵۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 21 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمدکرمی  در نشست تعیین تکلیف مکان احداث باغ موزه ایلام اظهار کرد: برای جذب و گرایش خودجوش مردم به مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید این باغ موزه علاوه بر اینکه تداعی کننده وضعیت استان در زمان جنگ باشد، به مکانی مفرح و جذاب و گردشگرپذیر برای خانواده ها نیز مبدل شود.

وی افزود: هدف، معرفی استان ایلام در زمان جنگ به نسل های بعد از جنگ و نیز استفاده عموم مردم از این مرکز فرهنگی است و توجه به احداث شکیل این اماکن از راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب نیز محسوب می شود.

کرمی با بیان اینکه در استان ایلام با وجود ظرفیت ها و منابع غنی دوران جنگ، اما دفاع مقدس مغفول مانده، گفت: بعد از اتمام جنگ به علت بازسازی خرابی ها و انجام طرح های زیربنایی و عمرانی، حوزه دفاع مقدس و معرفی آن مغفول ماند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: در استان ایلام با وجود آنکه ظرفیت ها و پتانسیل های متعددی در زمینه دفاع مقدس وجود دارد، اما بستر های مناسب فرهنگی در این حوزه و معرفی جنگ تحمیلی در استان صورت نگرفته است.

کرمی احداث باغ موزه را یک مزیت غنی در زمینه گردشگری دفاع مقدس دانست و یادآور شد: برای این منظور 2 هکتار زمین در منطقه جنگلی چقاسبز در نظر گرفته و برای برنامه های توسعه ای امکان الحاق اراضی تا چهار هکتار نیز به زمین اولیه وجود دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز در این جلسه پیشنهاد داد: فاز اول زمین بلااستفاده این بنیاد واقع در ساختمان اداری در محل میدان دفاع مقدس به مکانی برای موزه تبدیل شود و با همکاری شهرداری ایلام این زمین بعد از تبدیل به موزه به پارک محله ای نزدیک این ساختمان برای استفاده عمومی اضافه شود.

سرهنگ محمدرضا شرف بیانی افزود: در مرحله دوم نیز المان های جنگ و دفاع مقدس با حفظ توپولوژی و فیزیک طبیعی منطقه در زمین چقاسبز مستقر شود و این مکان علاوه بر فضایی برای معرفی جنگ به مکانی تفریحی و گردشگری عمومی نیز تبدیل شود.


وی تاکید کرد: بیشتر استان های کشور در زمینه جنگ تحمیلی اقدامات موثری انجام داده اند در حالیکه در استان ایلام که در جنگ تحمیلی حضور و درگیری مستقیم داشته کم کاری شده است.

استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.


قلاویزان، نقطه ایثار، شرهانی، زمین فوتبال چوار، میمک، سارات، کوشک و بانروشان از جمله اماکن جنگی این استان به شمار می رود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار