رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس:
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: هر ساله ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه بیمه از استان خارج می شود در صورتی که با انعقاد قراردادها در اهواز، این درآمد در خوزستان صرف می شود.
کد خبر: ۵۵۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶ 21 January 2018

عباس پاپی زاده ظهر امروز شنبه در نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اعضای مجمع نمایندگان این استان اظهار کرد: مالیات پرداختی خوزستان هر سال افزایش می یابد و این مسئله به این معناست که رکود در این استان بیشتر می شود. وزارتخانه نباید در این زمینه به مدیران استانی فشار وارد کند، ما نسبت به این موضوع متعرض هستیم.

وی با اشاره به لحاظ نشدن معافیت های مالیاتی در خوزستان افزود: با توجه به شرایط بد آب و هوایی این استان، بی شک علاقمندی بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این منطقه کاهش پیدا می یابد و باید مشوق هایی به این منظور تعیین شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: بحث اجرای عادلانه قانون ارزش افزوده را در برنامه های آتی خود داریم؛ همچنین بحث مالیات بر اجزای نفت را نیز در دستور کار قرار داده ایم و اینکه چرا نفت در کارخانه های فرآوری نمک زدایی می شود ولی از محل ارزش افزوده اعتباری به استان اختصاص نمی دهند.

پاپی زاده در خصوص سهم ۲۷ دهم درصد بخش ورزش گفت: این سهم به استان خوزستان پرداخت نشده که از طریق وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه باید پیگیر و به استان پرداخت شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: بسیاری از فعالیت های اقتصادی در خوزستان انجام می شود، اما مالیات در مرکز کشور دریافت می شود. حتی قراردادهای چنین فعالیت هایی در تهران منعقد می شود؛ هر ساله حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه بیمه از استان خوزستان خارج می شود در صورتی که با انعقاد قراردادها در اهواز این درآمد در همین استان صرف می شود.

پاپی زاده عنوان کرد: دفاتر ثبت اسناد مالی فولاد و پتروشیمی نیز در تهران است و این مسئله خوزستان را از درآمد مالیاتی این حوزه محروم کرده است.

وی یادآور شد: در قانون الحاق دو، اصلاحی صورت گرفت و وزارت خانه نفت را به جبران خسارت های زیست محیطی ناشی از فعالیت های نفتی و گازی در استان های نفتخیز ملزم کردیم، اما اساسا در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشد. از این محل بین ۵۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان می توان درآمدزایی داشت که دو برابر اعتبارات تملک دارایی است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار