رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: از سوی برخی بانک‌های استان، نرخ سود مصوب بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات رعایت نمی‌شود و این مسئله یکی از مشکلات تولیدکنندگان است.
کد خبر: ۵۵۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 20 January 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خاکی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان استان قم اظهار داشت: نرخ سود بالای تسهیلات بانکی و جرائم بانکی ازجمله مشکلات تولیدکنندگان استان هستند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: از سوی برخی بانک‌های استان، نرخ سود مصوب بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات رعایت نمی‌شود و این مسئله یکی از مشکلات تولیدکنندگان است.


وی استعلام از دارایی را یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان استان برای دریافت تسهیلات بانکی بیان کرد و گفت: توقف پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان به دلیل داشتن چک برگشتی از دیگر مشکلات است.


خاکی خاطرنشان کرد: در سال جاری تنها 30 درصد تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم پرداخت‌شده است و مابقی این تسهیلات به دلیل پاره‌ای از مشکلات از سوی تولیدکنندگان قمی جذب نشد.


در ادامه جلسه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم یکی از مشکلات صادرکنندگان استان را قیمت تمام‌شده بالای تولید کالا دانست و اظهار داشت: قریب به 90 درصد مشکلات اقتصادی کشور به همین دلیل است.


حسن آقاجانی با بیان کاهش آمار صادرات در کشور به دلیل گران تمام شدن تولید کالا افزود: این مسئله مشکلات فراوانی در کشور به وجود آورده که ازجمله آن‌ها می‌توان به افزایش واردات در کشور و افزایش ورود کالای قاچاق اشاره کرد.


وی با بیان مشکلات کارخانه‌ها به دلیل رکود اقتصادی گفت: متأسفانه مواد اولیه بسیاری از کارخانه‌ها از خارج وارد می‌شود.


آقاجانی ادامه داد: باید تلاش شود هزینه‌های تولید در استان قم کاهش یابد، این امر مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار