معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سه درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۴ ساله کشور از تحصیل بازمانده‌اند.
کد خبر: ۵۵۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 20 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،، با اشاره به نرخ پوشش واقعی تحصیلی ۹۴ درصدی دانش آموزان دوره اول متوسطه اظهار کرد: در حال حاضر ۹۴درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۴ ساله کشور در دوره متوسطه اول مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزانی که باید در حال حاضر در دوره متوسطه اول در حال تحصیل بودند به شیوه دیگری نیز اعلام می‌شود، گفت: این شیوه که نرخپوشش گروه سنی نام دارد شامل تمامی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۴ ساله کشور می‌شود که در حال حاضر در مدارس مشغول به تحصیل هستند.

زرافشان با اعلام اینکه نرخ پوشش دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۴ ساله کشور ۹۷ درصد است، گفت: این نرخ شامل دانش آموزان ۱۲ تا ۱۴ ساله‌ای است که در حال حاضر درمدرسه حضور دارند و در مقطع ابتدایی یا متوسطه اول و یا دوم مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: نرخ پوشش گروه سنی نشان می‌دهد که در حال حاضر سه درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۴ ساله کشور در مدرسه حضور ندارندکه این تعداد شامل حدود ۱۱۰ هزار دانش آموز می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به نرخ پوشش تحصیلی متوسطه دوم در برنامه پنجم توسعه داشت و افزود: این نرخ در کشور به ۹۴ درصد رسیده و امیدواریم در برنامه ششم توسعه به پوشش ۱۰۰درصدی نزدیک شود.

زرافشان با اشاره به در برنامه بودن جذب کودکان بازمانده از تحصیل در کشور، افزود: همه ساله زمان ثبت نام اطلاعات ثبت نام سال جدید دانش آموزان با سال قبل آن تطبیق و فهرست

اسامی دانش آموزانی که برای ثبت نام مراجعه نکرده اند تهیه و مسئولین با برقراری تماس تلفنی سعی در جذباین دانش آموزان به مدرسه می‌کنند.

زرافشان اضافه کرد: بازماندگان از تحصیل عمدتا به دلایل مختلف اقتصادی، اشتغال، ازدواج زود هنگام، عدم دسترسی به مدرسه و مسائل فرهنگی به مدرسه رجوع نمی‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه اشاره‌ای هم به مطرح شدن موضوع حذف کنکور در رسانه‌ها داشت و از آمادگی آموزش و پرورش برای اعمال هر نوعتغییر در شیوه پذیرش دانشجو خبر داد.

زرافشان افزود: موضوع حذف کنکور و یا اعمال هر نوع تغییر در شیوه پذیرش دانشجو باید بر اساس قانون باشد.

به گفته زرافشان در حال حاضر بیش از ۸۱ درصد پذیرش دانشگاه‌ها از طریق سابقه تحصیلی انجام می‌شود.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار