نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: نسبت به بی برنامه‌گی در فضای مجازی هشدار می‌دهم. این سیلی است که اگر به فکر مهار آن نباشیم٬ جوانان ما را با خود می‌برد و باید برای آن فکری بکنیم.
کد خبر: ۵۵۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 20 January 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: انصاف، رکنی مهم در تعلیمات دین مبین اسلام است. در تمام امور زندگی فردی و اجتماعی باید اصل انصاف مدنظر باشد و همه با انصاف به یکدیگر نگاه کنند.

وی افزود: اگر مسئولان "عادل" و "مردم"، منصف باشند، جامعه اسلامی رشد یافته و همه چیز زیبا و دلپذیر می‌شود. در روایات، منظور از عدل، انصاف است. همه باید منصف باشند و از موقعیت‌های استثنائی سو استفاده نشود.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به آثار بی‌انصافی در جامعه، تصریح کرد: آنچه که سبب ایجاد مشکلاتی در اقتصاد و بازار می‌شود، عدم رعایت انصاف در بخش‌های مختلف است. این بی‌انصافی‌ها، زندگی‌ها را دچار محرومیت از عنایت خداوند می‌کند.

یعقوبی ادامه داد: مسئولان بدانند که طبق روایات اسلامی، زکات قدرت و توانمندی انصاف است. باید در رفع محرومیت‌ها همه بخش‌های جامعه با هم دیده‌ شوند. در عزل و نصب‌ها نیز باید "انصاف" را رعایت کرد و بهانه‌های حزبی در مسائل اجرایی پذیرفته نیست. اگر انصاف در حکومت رعایت شود بسیاری از اختلافات حل می‌شود.

مشکل هوا و محیط زیست با شعار حل نمی‌شود

نماینده‌ ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز هوای پاک و مشکلات محیط زیست،گفت: طبیعت و هوا، نعمت‌های بزرگ خداوند هستند که باید قدر دانسته شوند. قطع درخت و نهال و حتی بوته‌های کوچک در صحراها، مشکل آفرین است. استفاده از خودروهای تک‌سرنشین٬ واقعا پذیرفته نیست و موجب آلایندگی هوا می‌شود.

وی ادامه داد: هوای پاک راهکار دارد و با شعار و حرکات نمایشی٬ نمی‌شود هوا را پاک نگاه داشت. باید حمل و نقل عمومی تقویت و گسترش یافته و حتی روحانیون نیز در خطابه‌ها و منابر، بخشی از توصیه‌های خود را به هوای پاک و ضرورت حفظ طبیعت، اختصاص دهند.

اسرائیل 25 سال آینده را نمی‌بیند

حجت‌الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به "روز غزه" اظهار داشت: حمایت مردم ایران اسلامی از مردم غزه، به خاطر مظلومیت آنان است. مردم این منطقه کوچک، بسیار مظلوم هستند و در عین مظلومیت، بسیار مقاوم بوده و اسرائیل را شکست دادند. اسرائیل طبق وعده مقام معظم رهبری٬ 25 سال آینده را نخواهد دید.

امام جمعه بجنورد با انتقاد از برخی موضع گیری‌ها در مورد حمایت مردم ایران از مظلومان جهان اسلام، گفت: اسلام به ما اجازه داده و تکلیف کرده که از مظلومان در برابر ظالمان جهان دفاع کنیم و باید همه فریادها را بر سر ظالمان بکشیم.

وی با اشاره به حادثه تلخ نفتکش سانچی نیز گفت: این حادثه، همه مردم را داغدار کرد. این افراد در مقام خدمت بودند و اجر شهید را دارند. امیدواریم مسئولان بتوانند آثاری از پیکر این افراد را بیابند تا موجب تسلای خاطر بازماندگان شود.

یعقوبی با تبریک فرا رسیدن روز پرستار افزود: پرستاران خادمان سختکوش و فرشته‌های مهربانی هستند که نقش به‌سزایی در سلامت جامعه دارند. باید به نقش ویژه این افراد در سلامت جامعه توجه داشت و مشکلات آنان را حل کرد.

آمریکایی‌ها دنبال ایجاد پایگاه نظامی در سوریه و عراق هستند

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اظهارات آمریکایی‌ها در مورد «حذف داعش» توسط آنان٬ دروغ شاخدار قرن جدید است، گفت: این سخنان برای تداوم حضور در منطقه است و می‌خواهند در منطقه پایگاه بزنند٬ اما باید بدانند آنچه پوزه آمریکا و ایادی آن‌ها را به زمین زده، مقاومت اسلامی و خواست مردم است و آن‌ها خواب بازگشت به منطقه را به گور می‌برند. ملت‌ها از آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی بیزارند.

یعقوبی گفت: آمریکایی‌ها از عراق و سوریه اخراج شده‌اند و از این موضوع عصبانی هستند. منافع آن‌ها در این منطقه یکی پس از دیگری از بین رفته و می‌خواهند این منافع را مجددا به دست‌بیاورند. ایادی سعودی آنان در منطقه نیز به دنبال این موضوع هستند٬ اما باز هم با همت مردم و مقاومت اسلامی‌٬ شکست می‌خورند.

خطیب جمعه بجنورد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی به ویژه در اتفاقات و جریانات اخیر کشور٬ گفت: نسبت به بی برنامه‌گی در فضای مجازی هشدار می‌دهم. این سیلی است که اگر به فکر مهار آن نباشیم٬ جوانان ما را با خود می‌برد و باید برای آن فکری بکنیم. ما هزاران جوان نخبه و کاردان داریم که می‌توانند در این بخش با بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی٬ از آثار مخرب آن کم کنند و دولت باید در این زمینه این جوانان حمایت کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار