رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 650 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد که در کشفیات مواد مخدر سنتی نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشتیم.
کد خبر: ۵۵۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 18 January 2018

به گزرش تابناک : سردار محمدمسعود زاهدیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کشفیات مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: در کشفیات موادمخدر صنعتی، قرص های روانگردان بیشترین آمار کشفیات را با 386 درصد افزایش از آن خود کرده است که نگرانی زیادی در این زمینه وجود دارد.
به گفته وی از آنجا که تولید موادمخدر صنعتی در آشپزخانه های کوچک هم امکان پذیر است مسلم افزایش آن هم دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه شیشه و قرص های روانگردان بیشترین مواد مصرفی صنعتی در ایران است تصریح کرد: امروز مصرف مخدر و روانگردان ها در دنیا به عنوان یک بحران مورد بررسی قرار می گیرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: تغییر الگوی رفتاری در افراد مصرف کننده نگرانی هایی را برای همه کشورهای دنیا ایجاد کرده و توسعه مصرف آن فقط مختص به یک کشور نیست اما بهترین راه جلوگیری، ارتقای برنامه های آموزشی است.
وی بیان کرد: خانواده ها در چارچوب خانواده می توانند قدرت نه گفتن به این مواد را به فرزندانشان آموزش دهند و در کنار آن پرداختن به آموزش های مناسب در سطح مدارس و دانشگاه ها هم می تواند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد.
سردار زاهدیان همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال 96 تاکنون 37 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است گفت: اقدام های شبانه روزی همکارانمان به عنوان یکی از پرتلاش ترین استان ها در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: موادمخدر کشف شده در چند روز گذشته و کشف آن از خودرویی که به صورت کاملا حرفه ای جاسازی شده بود انگیزه حضور و تقدیر را از همکاران پرتلاش این استان فراهم کرد که امیدواریم بتوانیم در حوزه تجهیزات، امکانات و برنامه های پلیس خراسان جنوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گامی برداریم.
وی با تقدیر از اشراف اطلاعاتی و سازماندهی مناسب نیروی انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: تولید موادمخدر در کشور افغانستان نسبت به سال های گذشته افزایش یافته اما هنوز مواد جدیدی از کشت امسال در این استان کشف نشده است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه عبور موادمخدر از مرزهای خراسان جنوبی در حد صفر است گفت: این نشان از فعالیت منسجم مرزبانی و تمامی دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر دارد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره مرز 460 کیلومتری خراسان جنوبی با افغانستان و نیاز اعتباری بیشتر اظهار کرد: برنامه انسداد مرز در سایر استان های کشور را در حال پیگیری دادیم و اعتباراتی برای آن پیش بینی شده است.
سردار زاهدیان در مورد مخدر گل هم توضیح داد: مخدر گل مواد جدیدی است که مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته و از مواد مخدر صنعتی مخاطرات کمتری دارد اما متاسفانه اخیرا مورد توجه قرار گرفته است.

** سیستان بلوچستان، هرمزگان و کرمان سه اولویت اول ستاد
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر هم در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان سه اولویت اول این ستاد برای مبارزه است و برای سال آینده بوشهر و آذربایجان غربی هم در اولویت قرار می گیرند.
اسدالله هادی نژاد افزود: کنترل مرزهای ایران و افغانستان با همت دستگاه های مقابله ای خراسان جنوبی و رضوی، وضعیت بسیار خوبی دارد و محموله های کشف شده از افغانستان به پاکستان و از مرز جنوبی سیستان و بلوچستان وارد کشور می شود.
وی بیان کرد: مسیر دیگری مدنظر قرار گرفته که موادمخدر از سمت اقیانوس هند و خلیج فارس ادامه مسیر می دهد و در سال های گذشته کشفیاتی از استان های بوشهر، خوزستان و سواحل بندرعباس وجود داشته است.
وی گفت: در خراسان جنوبی هم اقدامات خوبی در زمینه کشف مواد مخدر انجام شده و بیشتر کشفیات محوری بوده اند که از استان های دیگر وارد این استان شده اند که با هوشیاری و دقت ماموران این اقدام ها صورت گرفته است.
معاون ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: در حوزه مقابله ای واحد سگ موادیاب از طریق پلیس در استان کرمان مستقر و تعدای قلاده سگ خریداری شده که به زودی عملیاتی خواهد شد.
وی از ایجاد قرارگاه های اطلاعاتی در مناطق مختلف خبر داد و افزود: با ایجاد این قرارگاه ها استان های غربی و جنوبی با اقدامات مشترک و به موقع از همان مبدا و ورود مواد مخدر، پیشگیری خواهند کرد.

** 58 باند انتقال مواد مخدر در خراسان جنوبی منهدم شد
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون 37 تن مواد مخدر در این استان کشف شد که در این ارتباط 58 باند انتقال مواد مخدر که عمدتا در مسیر های کویری فعالیت می کردند، شناسایی و منهدم شدند.
سردار مجید شجاع با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در این استان بیش از متوسط کشوری است افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر از نوع تریاک بوده است.
وی گفت: در این مدت مقداری سلاح و تعداد 800 خودرو از خاطیان کشف شد و متاسفانه 2 تن از بهترین نیروهای نیروی انتظامی خراسان جنوبی در 2 ماه اخیر به مقام رفیع شهادت نایل آمدند که نشان از روحیه ایثارگری و شهادت طلبی کارکنان نیروی انتظامی در این منطقه دارد.

 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار