مدیر عامل شرکت خمیر مایه و الکل رازی:
مدیر عامل شرکت خمیر مایه و الکل رازی گفت: از نظر کیفیت در تولید اتانول در منطقه اول هستیم .
کد خبر: ۵۵۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱ 17 January 2018

علی احتشامی امروز 27 دی ماه در حاشیه بازدید خبرنگاران از این شرکت اظهار کرد: شرکت خمیر مایه و الکل رازی در جنوب اهواز- 35 کیلومتری جاده اهواز – آبادان- و در منطقه کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی قرار گرفته که مواد اولیه هفت کشت و صنعت - که ملاس نیشکر است- را تامین می کند و از پسماندهای کارخانجات استفاده و دو محصول ارزشمند که شامل مخمر نانوایی و اتانول طبی است، را تولید می کند .

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید خمیرمایه 14 هزار تن است که به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی کشور در منطقه هستیم. همچنین 33 میلیون لیتر اتانول در سال تولید می کنیم .

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی تصریح کرد: عمده محصولات این شرکت قابلیت صادرات را دارند. البته پس از تأمین نیاز داخل کشور موظف هستیم صادرات را نیز انجام دهیم .

احتشامی عنوان کرد: صادراتی که در سال جاری متصور هستیم، حداقل 10 تا 15 درصد از سال گذشته بیشتر است و حدودا بالغ بر 10 تا 15 میلیون دلار خواهد بود .

وی با اشاره به کشورهایی که به آنها محصولات صادر می شود، افزود: به 9 کشور آفریقایی و ترکیه صادرات داریم و همچنین در بخش اتانول در شرف عقد قرارداد با کشورهای امارات و افغانستان هستیم و در بخش خمیرمایه به کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، سوریه و عراق صادرات می کنیم .

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی بیان کرد: در تولید اتانول در منطقه خاورمیانه و کشور در مقایسه با کشورهای غربی، اول و در مقایسه با کشورهای پاکستان و هند هم تراز هستیم ولی به لحاظ کیفیت در منطقه در رده اول قرار داریم .

احتشامی با اشاره به مصرف خمیرمایه و اتانول گفت: خمیرمایه در صنعت نانوایی و اتانول در مصارف دارویی، آرایشی، شوینده و رنگ سازی قابل استفاده است .

وی با اشاره به برنامه هایی در خصوص تولید اتانول خاطرنشان کرد: با همین خط تولیدی که در اختیار داریم، حدود 15 درصد افزایش تولید را برنامه ریزی کردیم تا تولیدمان را به 35 میلیون لیتر در سال برسانیم. همچنین برای طرح های آتی نیز یک واحد صدهزار لیتری جدید الکل سوختی را در دست داریم تا در بحث سوخت کشور نیز فعال شویم و بتوانیم اتانول سوختی را برای افزوده شدن به بنزین و حذف ام.تی.وی تولید کنیم که امیدواریم این طرح نیز تا دو سال آینده به بهره برداری برسد .

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی عنوان کرد: این شرکت به طور مستقیم برای 305 نفر و به طور غیرمستقیم برای بیش از 500 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در سال 96 به دلیل برخی مشکلات در منطقه و تحریم ها و افزوده شدن مواد شیمیایی به نان به ظرفیت تولید 10 هزار تن خمیر مایه در سال نرسیدیم، خاطرنشان کرد: برای سال 96 – 97 با تمام ظرفیت کار می کنیم. همچنین برای صادرات اتانول قصد داریم صادرات را به 15 میلیون لیتر برسانیم .

احتشامی بیان کرد: سعی داریم که تا سال 1402 شرکت سبز در منطقه معرفی شویم. همچنین بتوانیم پساب ها را نیز کنترل کنیم .

وی افزود: همچنین واحد جدیدی برای تولید گاز CO2 طبیعی در دست اقدام است تا بتوانیم از روش تخمیر استفاده کنیم که این واحد قابلیت مصرف در بسیاری از صنایع را نیز دارد. در حال حاضر CO2 مصرفی در کشور ناشی از سوخت های فسیلی است ولی با این تولید جدید، بخشی از بازار را در دست بگیریم و محصول سالم به صنایع عرضه کنیم .

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار