کد خبر: ۵۵۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 17 January 2018

یکی از مشکلات تاریخی کشور داری ما ، تقلیدها کورکورانه از توسعه یافتگان دنیا بوده است بدون اینکه بتوانیم یا اصالتا بخواهیم، انطباقی با شرایط خود با انها ایجاد کنیم .

یکی از مصادیق اینگونه تصمیم گیری ها را میتوان سخنان دکتر عباس آخوندی در حاشیه بیستمین اجلاس هئیت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارومیه ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال 96 در مورد تجمیع خدمات نظام مهندسی ،و صحبتهای آقای ترکان رییس وقت نظام مهندسی کشور در تیرماه سال 94 در یک سخنرانی رسمی در سمنان می گوید ،نباید همه مهندسان پروانه داشته باشند را معرفی نمود. منظور این سخنان معلوم است ، این افراد بدنبال اصطلاحات و تعدیل خدمات به مهندسان کشور توسط نظام مهندسی کشور است. نظام مهندسی در واقع با این مطلب اعلام میکند که توانایی ارائه خدمت به مهندسان را ندارد.

این سخنان زنگ خطری برای کشور می باشد. 1- ایا با تصویب مصوبه 94/05/25 و نابودی 50 هزار فرصت شغلی فارغ التحصیلان رشته های مهندسی ضربه ای به بازار اشتغال و نا امیدی در سطح فارغ التحصیلان کشور نخواهد خورد. 2- ایا تجمیع خدمات مهندسی و واگذاری ان بدست افراد خاص و کنار گذاشتن بخش وسیعی از مهندسان از فعالیت در امر ساخت و ساز ، باعث نابودی سرمایه های عظیم مهندسی در کشور نخواهد شد؟! سوال از وزارت راه وشهر سازی ؟ 1- چرا به جای تقلیدها کورکورانه از توسعه یافتگان دنیا و تصویب مصوبه های خانمان سوز نسبت به اصلاح قوانین نظام مهندسی در امر شفاف سازی و مبارزه با فساد در نظام مهندسی و عدم صدور احکام شورای انتظامی در مورد پرونده های اعضای هئیت مدیره نظام مهندسی استانها اقدامی انجام نمی دهد. 2- چرا در انتخابات هفتمین هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی که در کل کشور برگزار گردید و جناب اقای ترکان رئیس وقت سازمان نظام مهندسی طی نامه ای به شماره 94/07/22 به شماره 21696 ضمن اشاره به برخی از اشکالات و ایرادات شکلی و ماهوی، انتخابات این دوره را فاقد احراز شرایط قانونی دانست و لزوم ابطال و برگزاری مجدد آن را وفق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان عنوان کرد ، اقدامی از سوی وزارت راه وشهر سازی صورت نگرفته که خود جای سوال بسیاری دارد؟ در صورتی که ایشون همواره نگران امر ساخت وساز و سازمان نظام مهندسی هستند!!! 3-بلایی که در همین دولت بر سر ساختمان سازی و مهندسان و سازمان نظام مهندسی امد و سرمایداران را به سازنده و مجری ذیصلاح ترجیه دادند ،کمتر از اشتباهی مانند مسکن مهر نبود.


متاسفانه هر کسی به شیوه خودش تیشه به ریشه صنعت و اقتصاد و بیت المال میزنه. این اقدامات و سخنان نگران کننده نمیتواند مانع انسجام و اتحاد و هوشیاری جامعه مهندسی کشور و خدمت رسانی به ملت شود. ما خواستار اصلاح قوانین نظام مهندسی در راستای مبارزه با فساد و رانت و حضور حداکثری مهندسان در بخش ساخت و ساز کشور هستیم .

مهندس رضا نساج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :