مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اهواز:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ناایمن بودن حدود 70 درصد از پاساژهای اهواز خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲ 14 January 2018

علی تراب‌پور اظهار کرد: از دو سه سال پیش بحث پیشگیری و نظارت بر اماکن قدیمی شهری اهواز آغاز و دستورالعمل‌ها و چک‌لیست ‌های ایمنی توسط کارشناسان این سازمان در این زمینه صادر شده است.

وی افزود: در این خصوص کار را از پاساژهای هسته مرکزی شهر اهواز آغاز کردیم و تقریبا همه پاساژهای هسته مرکزی شهر مورد بازدید قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه حدود 70 درصد از پاساژهای شهر اهواز ناایمن هستند، گفت: این پاساژها از نظر سیم‌کشی برق، وضعیت ترانس برق، نوع طراحی، انبار اجناس، راه‌های ورودی و خروجی و خود ساختمان ناایمن هستند.

تراب‌پور تصریح کرد: عمده مشکل پاساژهای قدیمی اهواز وجود سیم‌کشی قدیمی و فرسوده است که نیاز به تعمیرات اساسی دارند. همچنین اکثر ساختمان‌ها مستهلک هستند و حتی چیدمان آنها نیز ناایمن است.

وی بیان کرد: چک‌لیست ایمنی تهیه‌شده از سوی کارشناسان آتش‌نشانی به روسای هیات مدیره پاساژها ارایه شده و همچنین این چک‌لیست به مالکین پاساژها ابلاغ و در خصوص نواقص ایمنی به هر کدام تذکر داده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: طبق مصوبه هیات وزیران سال 93 رونوشتی از لیست اماکن ناایمن تهیه‌ کرده و این اماکن را به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان معرفی می‌کنیم و اداره کار نیز موظف است که تمامی موارد را پیگیری کند.

تراب‌پور با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی پاساژهای ناایمن اهواز خاطرنشان کرد: طرح مقاوم‌سازی نیاز به اعتبارات استانی و ملی دارد که باید مسئولان ذی‌ربط در این زمینه همکاری داشته باشند. در این خصوص در اداره‌کل امور شهری استانداری این بحث را با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط مطرح کرده و در حالی پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: ساختمان برخی از پاساژها قابلیت مقاوم‌سازی دارند و با اجرای یک سری راهکارها می‌توانیم ضریب ایمنی آنها را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساختمان‌های ساخته شده در دهه اخیر دستورالعمل ایمنی را دریافت و طبق آن احداث شده‌اند ولی نوع سیم‌کشی ساختمان‌های قدیمی به گونه‌ای است که اجرای سیستم اعلام حریق در این پاساژها میسر نیست مگر اینکه به صورت "روکار" انجام شود که در خصوص ساماندهی سیستم برق این ساختمان‌ها نیز یک سری تدبیرها اندیشیده شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آتش نشانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار