مسئولان استانی و ملی توجه ویژه داشته باشند
البرز جزو استان های اول کشور در آسیب های اجتماعی قرار داشته و این امر توجه ویژه مسئولان استانی و ملی را می طلبد.
کد خبر: ۵۵۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 14 January 2018

به گزارش تابناک البرز، استاندار البرز بااشاره به راه اندازی دفاتر تسهیل گری درمناطق حاشیه نشین، گفت: این استان جزو استان های اول کشور در آسیب های اجتماعی قرار دارد، بنابراین باید تدابیر ملی برای ساماندهی این معضل از سوی مسئولان ملی و استانی اتخاذ شود.


محمدعلی نجفی روز یکشنبه درجلسه هماهنگی برای راه اندازی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین البرز، افزود: به همین منظور البرز جزو 10 استان کشور در اجرای طرح پایلوت راه اندازی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه ای قرار گرفت.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه ویژه به ساماندهی آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: بر اساس رنامه ریزی های صورت گرفته اقدامات لازم در جهت پیشبرد اهداف انجام شده است.


وی پیشگیری و ساماندهی آسیب های اجتماعی که از مطالبات اساسی مردم در کنار مسائل اقتصادی و بخصوص اشتغال است را حائز اهمیت دانسته و ادامه داد: البرز جزو استان های اول کشور در آسیب های اجتماعی قرار داشته و این امر توجه ویژه مسئولان استانی و ملی را می طلبد.


راه اندازی اردوگاه ماده 16 استان
نجفی گفت: با توجه به اهمیت پاکسازی اماکن عمومی و حتی خانواده ها از وجود معتادان متجاهر، نسبت به راه اندازی اردوگاه ماده 16 استان اقدام شده و این امکان بزودی بهره برداری و استفاده می شود، چراکه معتادان متجاهر می توانند منشا بسیاری از ناامنی ها و آسیب ها در اجتماع باشند.

معضلات پایتخت به البرز سرایت کرده است.


وی با اشاره به رابطه تنگاتنگ و دیرینه البرز و تهران به لحاظ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی افزود: همجواری البرز و تهران برای هر دو استان فرصت ها و تهدیدهای فراوانی را همراه دارد که این امر نیازمند برنامه ریزی های ویژه ای است.


استاندار البرز راه اندازی دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین البرز را فرصتی برای جلب مشارکت های مردمی به جهت ساماندهی این مناطق دانست و اضافه کرد: یکی از عوامل موفقیت برخی کشورهای توسعه یافته استفاده از ظرفیت های مردمی برای رشد و توسعه همه جانبه کشور است، بنابراین می توان با ایجاد یک بستر مناسب از ظرفیت های ارزشمند اجتماعی بهره برد.


وی گفت: در شرایط کنونی نمی توان با بودجه های محدود که به دلیل وضعیت اقتصادی کشور تعریف شده، نسبت به ساماندهی مناطق حاشیه نشین اقدام کرد، از سوی دیگر نیز نباید ساماندهی مسائل اجتماعی مردم معطل بماند، بنابراین با استفاده از ظرفیت های مردمی که با دفاتر تسهیل گری جهت دهی می شود، باید اهداف را پیش برد.


نجفی افزود: استان البرز جزو 10 استان کشور برای اجرای طرح راه اندازی دفاتر تسهیل گری مناطق حاشیه ای قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار