دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه لبو حاوی آنتی‌اکسیدان بوده و فیبر نیز دارد، گفت: مصرف این ماده غذایی علاوه بر مقابله با بیماری‌های التهابی از ابتلا به سرطان‌های روده پیشگیری می‌کند.
کد خبر: ۵۵۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 13 January 2018

آزیتا حکمت‌دوست، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با راهکارهای تغذیه‌ای در مقابله با استرس، اظهار داشت: مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان، روی، سلینیوم و ویتامین‌های A، D و C برای کاهش استرس مصرف آنها توصیه می‌شود که میوه و سبزیجات تازه، همچنین انواع آجیل جزو مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها است.

وی افزود: انار منبع غنی آنتی‌اکسیدان بوده و فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی نیز ویتامین C دارد،‌ بنابراین برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش استرس و افزایش مقاومت بدن، مصرف این مواد غذایی توصیه می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ماهی‌های دریایی حاوی امگا3 بوده و در واقع ضدالتهاب به شمار می‌روند، بنابراین افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده، دیابت، آرتروز، رماتیسیم مفصلی و سرماخورده توصیه می‌شود ماهی دریایی استفاده کنند، همچنین استفاده از منابع غذایی غنی از ویتامین C را فراموش نکنند.

این متخصص تغذیه گفت: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C علاوه بر اینکه طول مدت سرماخوردگی را کاهش می‌دهد، علائم آن را نیز بهبود می‌دهد، همچنین مصرف لبو از آنجایی یک آنتی‌اکسیدان قوی به شمار می‌رود و حاوی آندوسیانین است و فیبر نیز دارد، علاوه بر پیشگیری از بیماری‌های التهابی، با بدخیم‌های روده نیز مقابله می‌کند، بنابراین افرادی که لبو مصرف می‌کنند کمتر از سایر افراد دچار سرطان روده می‌شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: