مدیر کل سلامت شهرداری‌ تهران با بیان اینکه طرح خانه سلامت پیشگام‌ به صورت آزمایشی‌ در 6 محله‌ تهران انجام می‌شود، گفت: بعد از رفع مشکلات احتمالی از ابتدای سال 97 این طرح در سراسر تهران اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 09 January 2018

سمانه زمانی‌ مدیر کل سلامت شهرداری‌ تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه طرح خانه سلامت پیشگام در حال حاضر به صورت آزمایشی در 6 محله‌ تهران انجام می‌شود، اظهار کرد: این طرح بعد از رفع مشکلات احتمالی از ابتدای سال 97 در تمام سطح تهران اجرایی خواهد شد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با تأکید بر اینکه وظیفه‌ اداره کل سلامت شهرداری درمان نیست، خاطرنشان کرد: بحث درمان در اسناد بالا دستی به وزارت بهداشت محول شده است.

وی با بیان اینکه این اداره کل در برخی امور به حمایت خیّرین‌ و گروه‌هایی که داوطلبانه کار می‌کنند نیاز دارد، گفت: به همین دلیل به اندازه‌ای که این گروه‌ها باید با ما کار کنند سعی می‌کنیم به سراغشان‌ برویم‌ و اگر آن‌ها برنامه‌ای دارند که نیاز به حمایت در سطح محلی داشته باشد‌ به واسطه اینکه یک شبکه محلی از سلامت در سطح شهر تهران در قالب‌ کانون‌های سلامت پراکنده است، این تعامل وجود دارد.

وی افزود: یک بخشی از این طرح که به ارجاعات‌ ما باز می‌گردد نیازمند تعامل جدی‌تری با گروه‌های خیریه‌ است.

زمانی با بیان اینکه به کانون‌های خود گفته‌ایم که در محلات، تمام زیرساخت‌های محلی منوط‌ به هنرمندی‌ آن‌ها در برقراری و ارتباط‌گیری با مجموعه‌های مختلف است، اظهار کرد: این کانون‌ها ظرفیتی‌ دارند که می‌توانند به مجموعه‌های ما کمک کنند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در پی این تعامل اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، اظهار کرد: هر چقدر‌ این تعامل پررنگ‌تر باشد اتفاقی‌ که در سطح‌ شهر رخ می‌دهد بزرگتر‌ خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش بیشترین تمرکز بر روی سبک زندگی‌ است، گفت: در برنامه ما ابتدا آموزش از سرپرستان‌ خانواده‌ها شروع خواهد شد، زیرا با این کار و آموزشی که آن‌ها بعداً به خانواده خود ارائه می‌دهند، در اصل 4 نفر آموزش خواهند دید‌.

زمانی با بیان اینکه در این طرح سلامت‌یاران به درب‌ منازل مراجعه می‌کنند و از سرپرستان خانواده‌ها برای حضور در دوره‌های آموزشی دعوت خواهند کرد، گفت: دوره‌های آموزشی در فاز اول رایگان برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار