مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تأکید بر اینکه کاهش 70 درصدی ورودی آب به سدهای پنج‌گانه تهران ما را ناگزیر به صرف‌جویی و مدیریت مصرف می‌کند، گفت: جلسات رهاسازی آب برای پاسخ به تقاضای آب شرب در تابستان سال 97 آغاز شد .
کد خبر: ۵۴۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 07 January 2018

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت سدهای پنج‌گانه تهران گفت: در حال حاضر حجم آ ب در پشت سدهای پنج‌گانه تهران بالغ بر 613 میلیون مترمکعب است که نسبت به پارسال حدود 15 میلیون مترمکعب کاهش دارد.

وی افزود: اگر چه میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای تهران تا حدودی مناسب است اما نگرانی ما از کاهش ورودی آب به سدها است که حدود 70 درصد کاهش دارد.

به گفته وی، کمترین ورودی آب مربوط حوضه سد امیرکبیر است.

ذخیره برفی نداریم

بختیاری با اشاره به اینکه سال گذشته ذخیره برف خوبی داشتیم اما امسال این ذخیره به هیچ وجه مناسب نیست و بسیار کاهش دارد،‌ اظهار داشت:‌ کاهش بارندگی که حدود 60 درصد تا 70 درصد نسبت به پارسال است در طول 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گفته وی، سال گذشته میزان بارندگی‌ها 110 میلی‌متر بوده و در حال حاضر این میزان به 35 میلی‌متر رسیده است.

تغییر اقلیم در ایران رخ داده است و باید بر اساس آن زندگی کنیم

مدیرعامل شرکت آب  منطقه‌ای تهران در پاسخ به این سوال که به هر حال تغییر اقلیم در ایران را باید پذیرفت گفت: واضح است که تغییر اقلیم در ایران رخ داده و باید بر اساس آن زندگی کنیم.

وی افزود: هیچ راهی جزء صرفه‌جویی و بهره‌وری آب در کشور نداریم.

بختیاری تصریح کرد: اگر در دی ماه و تا اواسط بهمن ماه بارش برف نداشته باشیم بارش برف از نیمه دوم و اسفندماه نمی‌تواند به ذخیره برف کشور کمک کند.

آغاز جلسات رهاسازی آب برای پاسخ به تقاضای آب شرب در تابستان/تلاش می کنیم به سمت جیره بندی نرویم

مدیرعامل شرکت آب  منطقه‌ای تهران در پاسخ به این سوال که آیا این وضعیت نامناسب بارش‌ها و ذخیره پایین سدها می‌تواند تهران را در تابستان سال آینده با جیره‌بندی آب مواجه کند، گفت:  جلسات رهاسازی آب برای پاسخ به تقاضای آب شرب در تابستان سال 97 با شرکت آبفای تهران آغاز شده است.

بختیاری تصریح کرد: تلاش ما این است که به سمت جیره‌بندی آب نرویم.

اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش کشت محصولات آب‌بر شتاب ندارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی قرار نیست اقدامی شود و کشت محصولات آب‌بر کاهش یابد،‌گفت: جهاد کشاورزی اقداماتی را در خصوص کاهش کشت محصولات آب‌بر آغاز کرده اما شتاب کافی را نداشته است.

وی افزود: توسعه کشاورزی در استان تهران ممنوع است و شرکت آب منطقه‌ای مجوز حفر چاه کشاورزی را نمی‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار