مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:سند فرهنگی فارس با توجه به شاخص‌های آمایش سرزمینی و به صورت پایلوت تهیه می‌شود و اگر موفقیت آمیز بود به سایر استان‌ها نیز تسری می‌یابد تا هر استان مطابق با شاخص‌های آمایش سرزمینی خود آن را تدوین و اجرا کند.
کد خبر: ۵۴۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 06 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:بهزاد مریدی در جمع روسای انجمن‌های دوازدهگانه فرهنگی و هنری استان فارس، گفت: تدوین سند فرهنگی استان فارس براساس درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: سند فرهنگی فارس با توجه به شاخص‌های آمایش سرزمینی و به صورت پایلوت تهیه می‌شود و اگر موفقیت آمیز بود به سایر استان‌ها نیز تسری می‌یابد تا هر استان مطابق با شاخص‌های آمایش سرزمینی خود آن را تدوین و اجرا کند.

مریدی با بیان این که تاکنون مجمع نمایندگان استان و به خصوص مهندس رجبی (نماینده شیراز) جلساتی را در خصوص تهیه این سند با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌اند، گفت: اصولاً استان‌ها نمی‌توانند سند مستقل برای خود داشته باشند اما از آن جا که در حوزه فرهنگ سند جامع و مستقلی نداشتیم بنا شد تهیه این سند به عهده استان فارس باشد .

وی همچنین با اشاره به این که تا پایان امسال به 2 چهره‌ی فرهنگی هنری فارس نشان مفاخر اهداء‌خواهد شد، گفت: امیدوار هستیم که تکلیف نشان شیراز نیز تا سال 97 مشخص شده و این برنامه جنبه‌ی عملیاتی پیدا کند.

مریدی برگزاری هفته قرآن و عترت فارس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه‌های این هفته از ٢٣ تا ٢٨ دی‌ماه جاری برگزار می‌شود و همه انجمن‌های فعال می‌توانند در برگزاری بخش های مختلف این جشنواره با معاونت قرآن و عترت اداره ارشاد فارس همکاری داشته باشند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بار دیگر تاکید کرد که حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری را در دستور کار دارد و در هر جایگاهی خود را متعهد به حمایت از فعالیت‌ها و روسای این انجمن‌ها می‌داند.

مریدی گفت: مهم این است که انجمن‌ها از حالت انتصابی خارج شود و همه چیز بر محور و مدار انتخابات باشد، بر همین اساس انتخابات انجمن فیلم، عکس و پویانمایی، انجمن هنرهای سنتی و انجمن اهل قلم باید هفته اول اسفندماه و انتخابات انجمن‌های چاپ، تبلیغات و ناشران و کتابفروشان نیز نهایتا تا شهریور سال آتی برگزار شود.

او همچنین با اشاره به نزدیک بودن جشنواره فیلم فجر و لزوم آماده سازی سالن حافظ برای میزبانی از این رویداد مهم هنری گفت: تلاش‌ها برای تعمیر زیرساخت‌ها، تعویض موکت و همچنین تهیه سیستم‌های صوتی و نور سالن در حال انجام است و تا پیش از آغاز جشنواره شاهد بهبود وضعیت تالار حافظ خواهیم بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار