معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به تعیین تکلیف گود خطرناک برج میلاد، گفت: در حال حاضر گزارشی درباره وضعیت گود برج میلاد به شهردار تهران ارائه داده‌ایم که منتظر تصمیم وی هستیم.
کد خبر: ۵۴۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 06 January 2018

پیروز حناچی ، با اشاره به وضعیت خطرناک گود رها شده برج میلاد با بیان اینکه این گود در زمان مدیریت قالیباف به کمیسیون ماده 5برای تعیین تکلیف آورده شد، گفت: آن زمان شهردار وقت، خواهان ساخت دو برج در این گود بود که ما به دلیل نبود مطالعات توجیهی برای ساخت این دو برج مخالفت کردیم چرا که دلایل ساخت این دو برج مبهم بود.

وی با بیان اینکه شهرداری وقت اعلام کرد که ما برای ساخت برج دوقلو مصوبه اعضای قبلی کمیسیون ماده 5 را داریم تصریح کرد: ما طرح‌ها را به آن‌ها نشان دادیم واعلام کردیم که تناسبی بین مصوبه کمیسیون ماده 5 و گودی که برداشته شده است نیست و آن کسی که گود را برداشته باید پاسخ دهد.

حناچی با بیان اینکه در حال حاضر با گود خطرناکی روبرو هستیم که سه راهکار پیش رو داریم گفت: یا باید این گود با قوه خاکی پر و خاک تثبیت شود که این راه‌حل در صورتی انتخاب می‌شود که نخواهیم در میان مدت و کوتاه مدتی ساخت وسازی در این گود انجام دهیم و یا در روشی دیگر می‌توان با سازه‌ای خاک را تثبیت کرد که از حالت خطرناک خارج شود، البته در روش سوم هم پیش بینی هایی شده تا ساختمانی ساخته شود که درمرحله تصمیم گیری قرار داریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهارکرد: اعضای قبلی کمیسیون ماده 5 ، شهرداری را موظف کرده‌ بود که ظرف سه ماه طرحی را برای بلوک برج میلاد و اتوبان‌های اطرافش بیاورد که نیاورد.

به گزارش ایسنا، بارها کارشناسان و اعضای شورای شهر نسبت به وضعیت خطرناک گود کنار برج میلاد هشدار داده‌اند.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار