مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اجرای ۱۷۶ کیلومتر شبکه دوم آب (آب شیرین) در قم از وجود ۴۸۰ هزار انشعاب آب و ۱۳۰ هزار انشعاب فاضلاب در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 01 January 2018

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق‌پور در همایش ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور که با حضور حجت الاسلام یزدان پرست مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، جمعی از مدیران فرهنگی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران استان در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: گرچه صنعت آب و فاضلاب یک تخصص است اما برای ارائه خدمت خوب به مردم هم تخصص و هم تعهد نیاز است.


وی با بیان اینکه تعهد و معنویت ناشی از باورهای ما است گفت: با توجه به اینکه باورها منشأ حرکت ما هستند لذا فعالیت در حوزه فرهنگی و دینی که باورهای ما را شکل می‌دهند، بسیار ظریف و حساس است.


رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: افرادی که در حوزه‌های فرهنگی و دینی کار می‌کنند باید به باورهای ملی و دینی اعتقاد داشته باشند و از راه‌های ترویج، نشر و پایدارسازی آن به عنوان بستر اجتماعی و عقیده جمعی آگاه باشند.


عمده مشکلات ما در کشور ناشی از عدم فرهنگ‌سازی است


وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما در کشور ناشی از عدم فرهنگ‌سازی است، خاطرنشان کرد: امروز عدم توجه به اصل آموزه‌های دینی و فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل ایرانی مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده است.
صادق‌پور افزود: اگر بخواهیم مقابل هجمه‌ها بایستیم و پیشرفت کنیم باید در حوزه فرهنگ کار کنیم، البته کار در این حوزه بسیار ظریف و پیچیده است.


وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی، پروژه‌ها و زیرساخت‌های وسیعی در کشور ایجاد شد، یادآور شد: با توجه به اینکه بستر فرهنگی بسیاری از این پروژه‌ها را آماده نکردیم، این پروژه‌ها نه تنها باعث رضایتمندی نشده بلکه عدم رضایت مردم را به دنبال داشته است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان اینکه باید در کنار کار عملیاتی و فیزیکی، بسترسازی فرهنگی نیز انجام شود، بر لزوم پیوست نگاری فرهنگی در اجرای پروژه‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: اگر این امر محقق شود با کوچک‌ترین کار بیشترین بازدهی را خواهیم داشت اما متأسفانه در این حوزه ضعیف عمل کردیم.


وجود ۴۸۰ هزار انشعاب آب و ۱۳۰ هزار انشعاب فاضلاب در قم


وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در استان قم در حوزه آب و فاضلاب پرداخت و تأکید کرد: در حال حاضر آب قم از سدهای کوچری، ۱۵ خرداد و منابع زیرزمینی در داخل شهر و منطقه علی‌آباد تأمین می‌شود.


صادق‌پور از وجود ۴۸۰ هزار انشعاب آب و ۱۳۰ هزار انشعاب فاضلاب در قم خبر داد و گفت: آب مورد نیاز شهر از طریق هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب تأمین می‌شود ضمن اینکه تا کنون ۸۵۰ کیلومتر شبکه و خطوط اصلی و انتقال فاضلاب در شهر قم ایجاد شده است.


وی با اشاره به اجرای ۱۷۶ کیلومتر شبکه دوم آب (آب شیرین) در قم اظهار داشت: آب شرب شهر قم تا قبل از ورود آب سرشاخه‌های دز به قم توسط ۱۷۶ ایستگاه توزیع آب شیرین و هزار و ۲۰۰ فقره انشعاب تأمین می‌شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به طرح جامع فاضلاب قم گفت: این طرح طی سه مرحله و بر اساس مشکلات اجرایی و معضلات شهری طی سال‌های گذشته به اجرا رسیده است.


تخصیص ۷۰ میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه اسلامی


وی با اشاره به تخصیص ۷۰ میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه فاضلاب در شهر قم خاطرنشان کرد: احداث مدول دو تصفیه‌خانه، اجرای ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه‌های اصلی و فرعی فاضلاب و احداث ۱۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب که در حال اجرا است، از جمله موارد این طرح است که تاکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


دکتر صادق پور همچنین با اشاره به کنترل تمام تأسیسات آب و فاضلاب استان از مرکز پایش و راهبری این شرکت، اظهار داشت: در حال حاضر تمام مجموعه‌های آب‌رسانی شامل ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌ها، مخازن ذخیره و تصفیه‌خانه آب با شعاع پراکندگی ۸۰ کیلومتر تحت پوشش سیستم کنترل از راه دور قرار دارند ضمن اینکه هم‌اکنون پارامترهای کیفی و کمی نیز در بیش از ۲۰ نقطه از شبکه توزیع از راه دور پایش و کنترل می‌شوند.


وی همچنین مرکز کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان قم را یکی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌ها در سطح صنعت معرفی کرد و گفت: این مرکز دارای چهار آزمایشگاه شیمی، فیزیک، باکتریولوژی، بیولوژی و ریز آلاینده‌های آلی و معدنی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار