حال با انتصاب سید ضیاء هاشمی همه نگاه ها به سمت وی است تا ببیند که آیا سید ضیاء هم می تواند همانند دیگر همتبار خود ، موفقیت را به ایرنا برگرداند ؟
کد خبر: ۵۴۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 31 December 2017

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ماجرای تلاش های زاگرس نشینان برای نشاندن سید ضیاء هاشمی بر کرسی وزارت ، نهایتا به مدیریت این نخبه سیاسی ، فرهنگی لرزبان بر خبرگزاری دولت انجامید .
پس از پایان انتخابات تلاش های زیادی از طرف نمایندگان استان و دیگر استان های همجوار صورت گرفت بلکه سید ضیاء هاشمی که از طرف رئیس جمهور ، سرپرست وزارت علوم شده بود ، به وزارت برسد اما این کار صورت نگرفت تا اینکه نهایتا بر اساس حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیر عامل خبرگزاری دولت (ایرنا) منصوب شود.
برخی صاحبنظران رسانه پس از خبر انتصاب سید ضیاء هاشمی فورا به سراغ خاطره خوش دولت از اقتدار رسانه ی خود (ایرنا) در زمان مدیریت یکی از لرزبانان زاگرس نشین رفتند و ابراز امیدواری کرده اند که با توجه به قابلیت های بالای سید ضیاء به موفقیت وی امیدوار باشند و بار دیگر اقتدار را در این رسانه شاهد باشند چرا که به باور اکثریت اصحاب رسانه ، خبرگزاری ایرنا پس از وردی نژاد که اصالتا بروجردی است ، تقریبا در میان رسانه ها گم شده بود.
 
مدیریت اخبار دولت باز هم
 
فریدون وردی نژاد که از سال 71 تا 80 مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بوده است ، توانست در این مدت بسیار خوش بدرخشد و رسانه دولت را به اوج برساند.
هفته گذشته رییس دفتر رییس جمهوری درحکمی فریدون وردی نژاد را به سمت مشاور رسانه ای دفتر رییس جمهوری منصوب کرد.
فریدون وردی نژاد متولد 1335در بروجرد است. وی در سال های 71 تا 80 مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.

وردی نژاد همچنین طی سال های 80 تا 84 بعنوان سفیر ایران در پکن فعالیت می کرد.

حال با انتصاب سید ضیاء هاشمی همه نگاه ها به سمت وی است تا ببیند که آیا سید ضیاء هم می تواند همانند دیگر همتبار خود ، موفقیت را به ایرنا برگرداند ؟
هاشمی، استاد دانشگاه تهران است که در سوابق حرفه ای و اجرایی وی، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دولت یازدهم، عضویت در هیئت موسس و هیئت مدیره خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری بین المللی همکاری های خبری شیعه(شفقنا) و عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات کشور به چشم می خورد.
 
مدیریت اخبار دولت باز هم

شرایط نه چندان مساعد خبرگزاری دولت در سالهای اخیر باعث شده تا ورود سید ضیا هاشمی با سوابق علمی و اجرایی و توانمندی مدیریت حرفه ای در سطوح کلان کشور، باعث امیدواری صاحبنظران برای حل مشکلات این سازمان باشد.

در حکم سید عباس صالحی خطاب به دکتر هاشمی آمده است: نظر به سوابق اجرایی و تجربیات ارزنده علمی – فرهنگی جنابعالی، با عنایت به مصوبه مجمع عمومی به موجب این ابلاغ به سمت «مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی» منصوب می شوید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم تصریح کرده است: امید می رود با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت های موجود و سرمایه انسانی، نسبت به روزآمد ساختن آن سازمان و موسسات تابعه، تقویت همکاری و هم افزایی با رسانه ها، ایجاد تحول در کارکرد دفاتر داخلی و خارجی و فعال سازی دیپلماسی رسانه ای، موفق و موید باشید.

سیدضیاء هاشمی که اکنون جانشین محمد خدادی شده، جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران است و سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دولت یازدهم، عضویت در هیئت موسس و هیئت مدیره خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری بین المللی همکاری های خبری شیعه(شفقنا) و نیز، عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات کشور را در کارنامه حرفه ای و اجرایی خویش دارد.

خدادی نیز که از چهره های شناخته شده رسانه ای در ایران است، با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید در ۲۵ شهریور سال ۱۳۹۲ با حکم علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منصوب شده بود. او پنجم دی پس از حدود چهار سال و چهار ماه فعالیت، از این سمت استعفا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار