سخنگوی شورای شهر تهران گفت: فضاهای باز شهری مانند پادگان ٠٦ و قلعه مرغی مکان خوبی برای اسکان موقت هستند.
کد خبر: ۵۴۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 31 December 2017

علی اعطا پس از استماع سخنان شهردار تهران و ارائه گزارش مدیریت بحران در سی و چهارمین جلسه شورا گفت: نقشه های تدقیق شده پهنه های گسلی، در سال ۹۵ تدقیق و ابلاغ شده است. به هر حال تعداد زیادی ساختمان روی این پهنه ها وجود دارد که تعداد زیادی بلندمرتبه نیز در آن وجود دارد.

وی در این رابطه افزود: اولا لازم است هر چه سریعتر کاربری های دارای اهمیت بالا را به تدریج جابه جا کنیم و ثانیا مراقبت ویژه داشته باشیم تا به صورت تدریجی وضعیت این گسل ها و حریم آن ها به وضعیت استاندارد و ضوابط نزدیک شود. علاوه بر این، بحث فضاهای باز شهری نیز حائز اهمیت است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به طراحی شهرک اسکان موقت گفت: نیت بنده، هدایت توجهات به فضاهایی مانند پادگان قلعه مرغی (بوستان ولایت) یا پادگان «صفر شش» در شهر نیست.

وی با بیان اینکه باید در این راستا مراقبتهای ویژه صورت گیرد، تصریح کرد: این فضاها بر اساس تسامح های احتمالی تبدیل به جایی مانند بوستان مادر نشود که به جای فضای باز شهری، تبدیل به مجموعه ای از برج ها شده است.

اعطابا اشاره به بحث کیفیت ساخت و ساز است گفت: در این حوزه دستگاه ها و نهادهای مختلفی درگیر هستند مانند وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، شهرداری. ساختمان های ما متاسفانه به لحاظ فنی، بی کیفیت ساخته می شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به وظایفی که مربوط به شهرداری است، گفت: مقاومت شدید شهرداری در دوره قبل در برابر استفاده از مجری ذیصلاح (در ساختمان های کوچک مقیاس) است که در مقررات ملی ساختمان، لازم الاجرا است. ممکن است در مواردی حضور مهندسین به عنوان طراح و ناظر و مجری، تبدیل به یک امر صوری شده، اما موضوع مهم این است که ما باید قانون را اجرا کرده و مشکلاتش را برطرف کنیم؛ لذا ضروری به نظر می رسد مدیریت شهری، اعم از شهرداری و شورا در دوره پنجم در این رابطه تجدید نظر کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار