ششمین دوره جشنواره تئاترشهر با معرفی برگزیدگان در پردیس تئاتر تهران پایان یافت.
کد خبر: ۵۴۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 29 December 2017

به گزارش تابناک : این آیین عصر پنجشنبه با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران، علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر همچون داریوش اسدزاده، ایرج راد، داریوش مودبیان، اصغر همت در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عصر پنجشنبه در این آیین با اشاره به روند برگزاری ششمین دوره جشنواره تئاتر شهر اظهار کرد: این جشنواره با حضور هنرمندان، تبدیل به برندی بسیار مهم در حوزه تئاتر کشور شده است.
وی گفت: ششمین جشنواره تئاترشهر در هشت بخش تخصصی با 62 نمایش، 145 اجرا و با حضور یکهزار و 200 هنرمند از 28 آذرماه آغاز شد.
صلاحی با اشاره به ارتباط مستمر شهرداری تهران با هنرمندان و درخواست های این قشر گفت: به عقیده هنرمندان در تمامی شهرهای مدرن دنیا، شهرداری ها در حوزه های مختلف از هنر و فرهنگ پشتیبانی می کنند و در این میان هنر نمایش و تئاتر تجلی بیشتری دارد و مادر تمامی هنرهاست، بنابراین نیاز به حمایت بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه به گفته شهردار تهران کالبد سخت شهر کامل شده، افزود: با این وجود، در بحث های فرهنگی و هنری باید اقدامات بسیاری انجام داد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این سازمان با برگزاری چهارشنبه‌های هنر، تولد ماه، جشنواره های موسیقی پیامبر مهربانی، فیلم شهر و تئاترشهر تلاش کرده تا رابطه خوبی با هنرمندان داشته باشد.
صلاحی ابراز امیدواری کرد: 60 اثر شرکت کننده در ششمین جشنواره تئاترشهر بعد از جشنواره با حمایت شهردار تهران و شهرداری تهران بتوانند اجرای عمومی داشته باشند.

*نکوداشت داریوش مودبیان
در آیین اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر شهر، از داریوش مودبیان نویسنده، بازیگر، کارگردان، مترجم و مدرس تئاتر به پاس سال ها تلاش موثر و سازنده در زمینه گسترش هنر و به خصوص هنرهای نمایشی، تجلیل شد.
ایرج راد در آیین تجلیل از داریوش مودبیان گفت: من در ایام نوجوانی با داریوش آشنا بودم، او از همان ابتدا تلاش در عرصه‌های متفاوتی از جمله نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و ترجمه را تجربه کرد، او از همان سال ها علاقه‌مند بود که بر کلمات انگلیسی و فرانسوی احاطه داشته باشد، تاثیر او بر جامعه آکادمیک هنر تئاتر بر کسی پوشیده نیست و خوشحالم که امشب در تجلیل وی در کنار او هستم.
سپس مودبیان با حضور محمدعلی نجفی، محمود صلاحی، داریوش اسدزاده و علی مرادخانی تجلیل شد.
مودبیان در این آیین گفت: قدردانی از 55 سال فعالیت من در حوزه تئاتر می تواند امیدی برای جوانان باشد، آنان باید در این عرصه بیایند و جای ما را پر کنند.
وی با تاکید بر اینکه هنرمندان جوان باید با جدیت در حوزه تئاتر فعالیت کنند، افزود: هنر تئاتر برای من همیشه جدی بوده، گرچه طنز و کمدی زمینه ساز فعالیت من در تلویزیون و تئاتر بود اما یک امر جدی است که باید با مطالعه و پیگیری و مداومت در این کار پیش بگیریم و به پیش ببریم.

*اعلام برگزیدگان ششمین جشنواره تئاترشهر
بخش نمایشنامه نویسی؛ ضمن تقدیر ویژه از نیاز اسماعیل پور برای نمایشنامه «می رسم با تو به خانه» و سعیدرضا خوش شانس برای نمایشنامه «رویای کولی آشفته»، جایزه اول به محمدرضا قلی پور برای نمایشنامه «تروکاژ»، جایزه دوم به مهدی میرباقری برای نمایشنامه «کارما» و مهدی ایوبی برای نمایشنامه «مادر خانه» و جایزه سوم به مسعود صرامی برای نمایشنامه «آخر دنیا» اهدا شد.

*بخش کودک و نوجوان
نمایشنامه؛ ضمن تقدیر از زیبا برجی فلاح برای نمایشنامه «ردپای نی نی نو» و محمود بهاری برای نمایشنامه «بز زنگوله پا»، سبا سلیمانی برای نمایشنامه «سفر به آینده» برگزیده شد.
موسیقی؛ از پویا موهایی برای نمایش «سفر به آینده» تقدیر و جایزه برگزیده این بخش به سهند بهادری برای نمایش «بز زنگوله پا» اعطا شد.
طراحی لباس؛ در این بخش با تقدیر از سهیلا جوادی برای نمایش «سفر به آینده»، فاطمه نمازی برای نمایش «جادوگر بیکار» برگزیده شد.
ساخت عروسک؛ ضمن تقدیر از سهیلا جوادی برای نمایش «مزه دروغ تلخه» اهدا و فاطمه عباسی برای نمایش «المر فیل رنگی رنگی» برگزیده شناخته شد.
گریم و ماسک؛ حسین تبریزی برای نمایش های «شاهزاده و خرس» و «بز زنگوله پا» برگزیده شد.
بازیگر کودک؛ از امیرمهدی ملکی برای نمایش «رویاهای کودکانه» تقدیر و هلیا نصراللهی برای نمایش «ردپای نی نی نو» برگزیده شد.
بازیگر زن؛ در این بخش از مینا مقامی برای بازی در نمایش «بز زنگوله پا» و ماندانا ابهری برای بازی در نمایش «شاهزاده و خرس» تقدیر و سبا سلیمانی برای بازی در نمایش «سفر به آینده» برگزیده شد.
بازیگر مرد؛ از بهمن داداشی برای بازی در نمایش «رد پای نی نی نو» و امیرمحمد انصافی برای بازی در نمایش «بز زنگوله پا» تقدیر و محمد عبدی برای بازی در نمایش «سفر به آینده» برگزیده شد.
بخش کارگردانی؛ ضمن تقدیر از شیرین کاشفی برای کارگردانی نمایش «بز زنگوله پا» و زیبا برجی فلاح برای کارگردانی نمایش «رد پای نی نی نو»، محمد عبدی برای کارگردانی نمایش «سفر به آینده» برگزیده شد.

*بخش نمایش صحنه ای
نمایشنامه؛ در این بخش ضمن تقدیر از حسین پیرعلی برای نمایشنامه «هویت» و کیوان میرمحمدی برای نمایشنامه «جی»، ابوالفضل شاه کرم برای نمایشنامه «سانتی متر» برگزیده شد.
طراحی صحنه؛ روح الله امامی برای نمایش «رابطه» برگزیده شد و در بخش طراحی لباس؛ پگاه ترکی برای نمایش «خنکای ختم خاطره» برگزیده شد.
در بخش طراحی نور؛ حمید سلامی برای نمایش «زمستان»، در بخش طراحی صدا؛ علی کلانتری برای نمایش «فکت» برگزیده شدند.
بازیگر زن؛ در این بخش ضمن تقدیر از نیلوفر وهاب زادگان برای بازی در نمایش «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد»، مونا سهراب حقیقت برای بازی در نمایش «خنکای ختم خاطره» و مرضیه موسوی برای بازی در نمایش «خنکای ختم خاطره»، تکتم رسول زاده برای بازی در نمایش «زمستان» برگزیده شد.
بازیگر مرد؛ در این بخش ضمن تقدیر از محمدرضا ایمانی برای بازی در نمایش «خنکای ختم خاطره»، محمد نژاد برای بازی در نمایش «زمستان» و هادی احمدی برای بازی در نمایش «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد»، عطا عمرانی برای بازی در نمایش «شرم و دغدغه» برگزیده شد.
کارگردانی؛ ضمن تقدیر از حامد ادوای برای کارگردانی نمایش «خنکای ختم خاطره» و محمدامین رحیمی نیاکان و محمد نژاد برای کارگردانی نمایش «زمستان»، ابوالفضل شاه کرم برای کارگردانی نمایش «سانتی متر» برگزیده شد.

*بخش نمایش خیابانی
طرح و ایده؛ ضمن تقدیر از محمدمهدی پازوکی برای نمایش «درمانگران شهر»، زهرا مریدی برای نمایش «دگردیسی»، حسنی قبادی برای نمایش «شهروند دات کام» و داود براهیمی برای نمایش «معافیت پزشکی»، علیرضا ترامشلو برای نمایش «درمانگران شهر» برگزیده شد.
کارگردانی؛ ضمن تقدیر از مسعود براهیمی برای کارگردانی نمایش «آخر زمان» و محمدمهدی پازوکی برای کارگردانی نمایش «موفقیت»، داود براهیمی برای کارگردانی نمایش «معافیت پزشکی» برگزیده شد.
بازیگر زن؛ ضمن تقدیر از مهسا افتحی برای بازی در نمایش «کراوات»، مارال ایزدبخش برای بازی در نمایش «یونیسف» و دلارام ترکی برای بازی در نمایش «آخر زمان»، حسنی قبادی برای بازی در نمایش «شهروند دات کام» برگزیده شد.
بازیگر مرد؛ ضمن تقدیر از پیمان صفرزاده برای بازی در نمایش «معافیت پزشکی»، محسن مهری برای بازی در نمایش «معافیت پزشکی»، حسن همتی برای بازی در نمایش «تلخ مثل شیرین»، میثم سرآبادانی برای بازی در نمایش «کراوات»، مالک آبسالان برای بازی در نمایش «تلخ مثل شیرین» و جمشید عسگری برای نمایش «زور الکی»، رسول قادری برای بازی در نمایش «موفقیت» برگزیده شد.
طراحی لباس؛ زهره قاسمی برای نمایش «دگردیسی» و رضا بیات برای نمایش «یونیسف» برگزیده شدند.
طراحی فضا؛ مسعود براهیمی برای نمایش های «معافیت پزشکی» و «آخر زمان» برگزیده شد.
جایزه ویژه بخش نمایش خیابانی به آنوشا علی نژاد(بازیگر کودک) اهدا شد.
همچنین جایزه ویژه این بخش به نمایش «ژیلت» اهدا و از نمایش «افسانه دختر ننه ماهی» تقدیر شد.
بخش موسیقی؛ در این بخش از موسیقی گروهی نمایش «یونیسف» تقدیر و موسیقی نمایش «موفقیت» برگزیده شد.
بخش عکس تئاتر تهران: در این بخش عکسی حایز دریافت جایزه تشخیص داده نشد و از امین اشتری، فاطمه الهیارنژاد، مرجان پورحسین، ساینا باقری، تینا دلنوازی، خانم سبزیوند تقدیر شد و جایزه عکس برگزیده تئاترشهر به فاطمه الله یار نژاد رسید.
ششمین جشنواره تئاتر شهر با شعار «تهران، تکریم زندگی» به دبیری شهرام کرمی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هشت بخش تئاتر صحنه ای، کودک و نوجوان، تئاتر دیگر(خیابانی، صحنه ای، پرفورمنس و سایر گونه های نمایشی)، نمایشنامه نویسی، عکاسی تئاتر، مدرسه تئاتر، نقد صحنه و بخش جنبی از 28 آذرماه تا هفتم دی ماه برگزار شد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار