استاندار همدان گفت: تپه پیسای شهر همدان که پیشتر محلی برای جولان معتادان بود باید به بوستان و مکان تفریحی برای شهروندان تبدیل شود.
کد خبر: ۵۴۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 24 December 2017
استاندار همدان گفت: تپه پیسای شهر همدان که پیشتر محلی برای جولان معتادان بود باید به بوستان و مکان تفریحی برای شهروندان تبدیل شود.

به گزارش ایرنا؛ محمدناصر نیکبخت در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان کرد: برای تغییر وضعیت تپه پیسا باید شهرداری اقدام کند.

وی اضافه کرد: همانگونه که عنوان می شود زندان ها باید به دانشگاه و محل کسب علم و دانش تبدیل شوند بنابراین باید محل تجمع و پاتق معتادان نیز به پارک و بوستان برای تفریح مردم تبدیل شود.

استاندار همدان ادامه داد: یک سوم هزینه تبدیل وضعیت تپه پیسل به پارک توسط استانداری تامین می شود؛ بنابراین انتظار می رود کار تبدیل وضعیت این مکان به زودی آغاز شود.

نیکبخت خواستار اجرای طرح های پلیسی در این مکان شد و یادآوری کرد: با وجود اینکه سازمان بهزیستی اجرای طرح پاکسازی تپه پیسا را در اولویت نمی دانست، اما ناجا در جمع آوری معتادان متجاهر بسیار خوب عمل کرد.

وی تاکیدکرد: نباید طرح ساماندهی و پاکسازی منطقه پیسا رها شود بلکه به صورت مستمر باید طرح هایی اجرایی شده تا معتادان احساس امنیت نکنند.

استاندار همدان از رسانه ها خواست تا در مذمت این آسیب اجتماعی مطالب و گزارش هایی تهیه و منعکس کنند؛ چراکه به گفته وی تاکنون خانواده های زیادی دچار این بلای خانمانسوز شدند و باید برای جلوگیری از گسترش آن تلاش کرد.

نیکبخت با بیان اینکه همدان از لوث معتاد متجاهر پاک شده است، اظهارکرد: برخورد با معتادان نباید ما را از مبارزه با تهیه و توزیع کنندگان خرد غافل کند.

وی تاکید کرد: باید همه جا را برای حضور معتادان و قاچاقچیان ناامن کرد تا شاهد حضورشان در سطح شهر نباشیم.

وی افزود: نپذیرفتن معتادان در کمپ ها و مرکز ماده 16 قابل پذیرش نیست و بهزیستی برای این کار آمادگی داشته باشد چون هیچ عذری را نمی پذیرم.

نیکبخت اظهار کرد: اهمیت مبارزه با مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن برای همه آشکار است و این معضل جزو پنج آسیبی است که رهبر معظم انقلاب به شورای آسیب های اجتماعی تاکید کردند.

وی بیان کرد: اولین و مهمترین اولویت موادمخدر هدف قرار دادن جوانان است و این دسیسه دشمنان نظام اسلامی برای بی هویت کردن این قشر جامعه است بنابراین باید دامنه مبارزه با این معضل را گسترش داد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای انتظامی همدان، بیش از پنج تن مواد مخدر امسال در همدان کشف و ضبط شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار