عارف در شهرری:
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: لزومی به اعلام اسامی نجومی‌بگیران بدون اجازه و قبل از رأی دادگاه نیست.
کد خبر: ۵۴۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 18 December 2017
نتیجه تصویری برای عارف

محمدرضا عارف یکشنبه‌شب در جمع خبرنگاران شهرستان ری اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر مجلس درباره افشای نام و اسامی نجومی‌بگیران، قطعاً زمانی این امر مطرح خواهد شد که دادگاه اجازه داده باشد؛ وگرنه لزومی به فاش شدن این مسأله نیست؛ چون ممکن است بدون بررسی آن با حیثیت افراد بازی شود.

مسائل شهرستان ری اولویت‌بندی و جمع‌بندی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیران استان تهران و شهرستان ری اظهار داشت: با جمع‌بندی‌هایی که در این جلسه داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که فرماندار شهرستان ری در شورای اداری شهرستان، اولویت‌ها و مسائل ری را اولویت‌بندی و جمع‌بندی و ارائه کند.

وی تصریح کرد: ما در طول دو تا سه هفته آینده در مجمع نمایندگان استان تهران باید بتوانیم اقدامی در بودجه ۹۷ انجام دهیم تا با توجه به خواسته‌ها، بخشی از مسائل شهرستان ری ازجمله مسائل ساختاری و نرم‌افزاری که با پیگیری خود در مورد ارتقای جایگاه ادارات شهرستان انتظار دارند، در دستور کار قرار گیرد.

استقلال ری در شورای شهر و مجلس باید کارشناسی شود

عارف افزود: روی مستقل شدن شهرستان ری از نظر شورای شهر و نمایندگان، آنچه به نفع شهرستان است، باید انجام شود که شاید داشتن دو یا سه نماینده برای شهرستان کافی باشد یا هر 30 نفر نماینده تهران موظف به پیگیری مشکلات ری شوند.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: اگر جمع‌بندی مسؤولان بر این منظور باشد که نماینده مستقل داشته باشند، قطعاً این را پیگیری خواهیم کرد و اگر وضع موجود را طی کنیم، طبیعتاً بیشتر در خدمت شهرستان خواهیم بود.

عارف اظهار داشت: این بررسی نیاز به اصلاح قانون دارد؛ چون یک لایحه کلی را باید طی کرد و طبق قانون اساسی، هر 10 سال یک‌بار یک نماینده می‌تواند به نمایندگان مجلس اضافه شود.

وی بیان داشت: معمولاً این تعداد محدود بین بعضی از شهرستان‌ها توزیع می‌شود و به‌هرحال دولت بناست لایحه‌ای تقدیم مجلس کند که اگر بخواهیم این نماینده را مستقل کنیم، باید دولت صلاحیت را ببیند یا در مجلس یا این لایحه اصلاح شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: در مستقل شدن شورای شهر هم همین مسأله صادق است که باید اصلاح و کارشناسی شود که آیا مستلزم جدا شدن هست یا خیر و آنچه مسلم است، کاری انجام می‌شود تا به نفع مردم باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار