کد خبر: ۵۳۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 17 December 2017

به گزارش تابناک تبریز، در این جلسه اشرف نیا رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز گزارشی از عملکرد سه ماهه این کمیسیون ارائه داد و در این ارتباط گفت: با توجه به حساسیت های توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، در اولین جلسات این کمیسیون موضوع تکمیل خط یک قطار شهری تبریز با حضور مسئولین مربوطه مطرح و بر تکمیل خط یک تاکید شد.


شهردار تبریز: تا پایان ۹۷ سعی می کنیم خط یک مترو را تمام کنیم.

وی اضافه کرد: ابدار کردن مهرانه رود در گذشته، آغاز شد اما با تجمع آلودگی‌ها معضل فاضلاب در بخش‌هایی از بستر مهرانه‌رود به وجود امده است.

شهین باهر تصریح کرد: هر فردی که دستور تغییر طراحی پروژه میدان اذربایجان را داده باید پاسخگو باشد و ما نیز نیز این مورد را بررسی می کنیم.

اشرف نیا: با شرایط اب و هوای الوده ایجاد شده ضرورت توجه بیشتر به حمل و نقل عمومی و مترو بیش از بیش احساس می شود و حداقل خط یک باید تمام شود.

وی اضافه کرد: طرح اولیه و مناسب میدان آذربایجان بدون دستور مستند انجام نشده و طرحی دیگر با هزینه دوبرابر جایگزین ان شده است.

اشرف نیا ادامه داد: با توجه به در پیش بودن رویداد تبریز 2018، اتمام سالن مرکز همایش های بین المللی ضروری است و ما برای تکمیل این پروژه به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که باید در اسرع وقت نسبت به تامین آن اقدام شود.

وی اضافه کرد: تمدید پروانه پروژه آیسان از دیگر مواردی است که در این کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است. 
دبیری: ما در مورد پروژه اذربایجان تاکید داشتیم میدان حفظ شود.

اکبرنژاد: از میانه به تبریز در ایجاد راه قطار ۳۰۰ شمع، اما برای پروژه اذربایجان ۱۲۰۰ شمع استفاده شده و قابل قبول نیست.

مسعودی ریحان: جلوی هبه های زیادی را گرفته ایم و این یک روش خوبی است، باید در نظر داشته باشیم پول شهرداری را در جای ضروری اختصاص دهیم.

بابایی: بانک شهر در کنار پروژه ها تبلیغات می کند در حالی که وام های ۲۷ درصد به شهرداری داده است و هیچ منتی ندارد.

وی اضافه کرد: تعطیلی مدارس جهت جلوگیری از مضرات الودگی هوا، صرفا یک مسکن است

صادق زاده: ترویج استفاده از دوچرخه و استفاده از حمل و نقل عمومی میتواند در جلوگیری از الودگی هوا نقش مهمی ایفا کند.
 
در ادامه این جلسه موضوع تصمیم گیری در خصوص تعیین عوارض برای بار اضافی وسائط نقلیه باری وانت، کامیون و کامیونت ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز مطرح شد و اعضای شورا به اظهار نظر پرداختند و در نهایت مقرر شد پس از بررسی های بیشتر در جلسات آتی در خصوص آن تصمیم گیری شود.

پس از آن لایحه هبه 200 میلیون تومانی شهرداری تبریز به ستاد اربعین استان مطرح و تصویب شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :