کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان با بیان اینکه گوشی‌های هوشمند ابزار سلطه فکری قدرت‌های جهان بر سایر کشورهاست، گفت: محتویات رسانه‌ای امروز در نسل جوان تردید ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۵۳۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 16 December 2017
حجت‌الله سیفی درباره استفاده از گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در جامعه اظهار کرد: مشاهده می‌کنم در مترو نوجوانان و جوانان ما سر داخل گوشی‌های خود دارند و مشغول بازی‌هایی مانند ماشین و تخته‌ نرد و ... هستند.

وی ادامه داد: فردی که به این شکل از چنین ابزاری استفاده می‌کند، نمی‌داند که گوشی موبایل تنها وسیله بازی و سرگرمی نیست، باید از زمان خود بهره‌برداری کند و همگان عادت بدی پیدا کرده‌اند.

کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان با اشاره به اینکه استفاده از این تکنولوژی‌رسانی به شکل درست مثل قوانین راهنمایی و رانندگی که از مهدهای کودک باید شروع شود با این‌چنین فرهنگ‌سازی کنند، افزود: می‌بینیم حتی بچه‌های چهار، پنج ساله هم با گوشی والدین خود بازی می‌کنند که غلط است.

سیفی با بیان اینکه نگاه نمی‌کنیم فرزند ما فردا باید به‌عنوان ابزار ارتباطی از این گوشی استفاده کند، تصریح کرد: ابزاری که می‌تواند در آموزه‌های دانشگاهی هم به وی کمک کند.

وی گوشی همراه را ابزار سلطه فکری قدرت‌های جهان بر سایر کشورها برشمرد و با تأکید بر اینکه مجاری انتقال ایده‌ها و خواسته‌های آن‌ها در جهت سلطه فکری است، اضافه کرد: مباحث کاذبی را ایجاد می‌کنند که باعث تردید نسل امروز ما می‌شوند.

کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان با بیان اینکه باید چنین آموزش‌ها را در دو مرحله انجام دهیم، اظهار کرد: مراکز آموزشی و مجموعه‌های سرویس‌دهنده در رابطه فضای مجازی باید این فرهنگ‌سازی را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار