جانشین فرمانده سپاه همدان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی سپاه همدان در منطقه عنوان کرد: علاوه برساخت و تحویل کانکس‌های 16 متری توسط قرارگاه خاتم، ساخت کانکس‌ها ادامه داشته و تاکنون تعدادی از آنها نیز در مناطق نصب‌شده‌اند.
کد خبر: ۵۳۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 14 December 2017
جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع)همدان گفت: برخی از خیران همدانی در جریان بازدید از منطقه متعهد شدند دو باب مدرسه در دو روستای منطقه از گله احداث کنند.

به گزارش تسنیم؛ سردار مهدی فرجی با تشریح اقدامات سپاه همدان در مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: علاوه بر سپاه انصارالحسین(ع)، بنیاد مسکن استان و دیگر نهادهای مسئول نیز در بخش‌های مختلف کرمانشاه  در حال خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده هستند.

وی افزود: سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در منطقه ازگله کرمانشاه مستقرشده و مسئولت بازسازی 31 روستا را برعهده‌گرفته و در حال حاضر نیازهای مردم این منطفه به آب، برق، نفت، کانکس‌های سرویس بهداشتی و حمام را تأمین کرده است.

جانشین فرمانده سپاه همدان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی سپاه همدان در منطقه عنوان کرد: علاوه برساخت و تحویل کانکس‌های 16 متری توسط قرارگاه خاتم، ساخت کانکس‌ها ادامه داشته و تاکنون تعدادی از آنها نیز در مناطق نصب‌شده‌اند.

وی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و بیان کرد: 50 کانکس نیز توسط خیران و مردم نو دوست همدان  تهیه‌شده است که به محض ارسال آنها به منطقه، با رعایت اولویت در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.

مردم همدان 50 کانکس به مناطق زلزله زده اهدا کردند

فرجی افزود: در منطقه محول شده به سپاه انصارالحسین(ع) همدان ما به 470 دستگاه کانکس احتیاج داریم و تاکنون توانسته‌ایم علاوه بر کانکس‌های تهیه‌شده در قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، 50 کانکس دیگر را تهیه کنیم.

وی با اعلام اینکه تا پایان دی‌ماه تمامی کانکس‌های موردنیاز در منطقه نصب می‌شوند عنوان کرد: علاوه بر خدمات انجام‌شده وظیفه‌داریم 50 واحد مسکونی را برای افراد تحت پوشش بهزیستی وزنان سرپرست خانوار این منطقه بسازیم. 

جانشین فرمانده سپاه همدان با اشاره به کمک‌های مردمی همدان به مناطق زلزله‌زده عنوان کرد: علاوه برساخت و اهدای 50 کانکس 6 متری سرویس بهداشتی و حمام توسط مردم همدان، برخی از خیران همدانی نیز در جریان بازدید از منطقه متعهد شدند دو باب مدرسه در دو روستای منطقه ازگله احداث کنند.

وی اظهار داشت: کانکس‌های اهدایی از سوی مردم همدان که بر اساس اولویت در مناطق نصب می‌شوند به دلیل کمبود سوخت در منطقه، از انرژی برق برای گرم کردن آب بهره‌مند هستند.

فرجی از اعزام سومین گروه فرهنگی هنری همدان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان نیز  4 هزار بسته فرهنگی شامل اسباب‌بازی و دیگر محصولات ویژه کودکان  به مناطق زلزله‌زده ارسال‌شده است.

پس‌لرزه‌های پی‌درپی و وقوع زلزله‌های جدید سبب شده آرامش روحی از مردم سلب شود

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های بهداشتی درمانی ویژه زنان در منطقه ابراز کرد: اگرچه مجموعه استان همکاری لازم را با سپاه همدان انجام دادند تا بتوانیم به تعهدات خود در مناطق زلزله‌زده عمل کنیم اما باید توجه داشته باشیم که کماکان مشکلاتی در منطقه وجود دارد که باید برطرف شوند.

جانشین فرمانده سپاه همدان با تأکید بر اینکه زندگی در چادر و یا کانکس برای  خانواده‌ها به‌ویژه کودکان بسیار سخت است تصریح کرد: متأسفانه پس‌لرزه‌های پی‌درپی و وقوع زلزله‌های جدید سبب شده آرامش روحی از مردم سلب و بسیاری از امکانات نیز دچار آسیب شود.

 وی ابراز کرد: با توجه به مشکلاتی که در منطقه وجود دارد و آسیب‌هایی که مردم ازنظر مالی و روحی متحمل شده‌اند انتظار داریم ارسال کمک‌های مردمی به‌ویژه در بخش کمک‌های نقدی و ارسال اقلام خوراکی خشک تا اوایل سال آینده ادامه یابد.

فرجی بابیان اینکه دفاتر استانی کمک به جبهه مقاومت در همدان آماده دریافت کمک‌های مردم برای زلزله‌زدگان است تأکید کرد: مردم عزیز می‌توانند کمک‌های خود را علاوه بر شماره‌حساب‌های اعلام‌شده از سوی سپاه در بانک انصار، به نهادهایی مانند هلال‌احمر، کمیته امداد و دیگر نهادهای امدادرسان تحویل دهند.

مردم صادقانه در عرصه خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان ایستاده‌اند

وی با قدردانی از اقشار مختلف مردم همدان برای کمک به زلزله‌زدگان اظهار داشت: واقعاً مردم با کمک‌های خود به مناطق زلزله‌زده ما را شرمنده خودکرده و در این عرصه نیز بسیار جلوتر از مسئولان حرکت کردند و صادقانه در عرصه خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان ایستادند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تشریح مشکلات موجود در منطقه عنوان کرد: در حال حاضر باید 15 هزار واحد مسکونی در منطقه ساخته شود درحالی‌که میزان مصالح موجود در منطقه کفاف نمی‌دهد بنابراین ما به خیرانی احتیاج داریم که بتوانند در بخش تهیه مصالح ساختمانی ما را یاری کنند.

وی از اهدای 50 کامیون آجر به مناطق زلزله‌زده خبر داد و بیان کرد: در بخش حمل‌ونقل نیز ما به خودروهایی نیاز داریم که بتوانیم این قبیل کمک‌ها را به منطقه ارسال کنیم بنابراین مردم عزیز می‌توانند در هر بخشی که لازم هست ما را یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار