نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ساکنان یک مجتمع مسکونی برای اداره آن حق شارژ می‌پردازند، گفت: به همین شکل ساکنان شهر تهران هم باید هزینه‌های شارژ آن را بپردازند.
کد خبر: ۵۳۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 12 December 2017
سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران که امروز ریاست جلسه شورای شهر را به عهده داشت در بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه شهر تهران پیشانی کشور است و بخشی از هزینه‌های آن به اعتبار کلانشهر بودنش است، اظهار کرد: شهروندان تهرانی باید با مشارکت خود هزینه‌های این شهر را بپردازند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ساکنان مجتمع مسکونی حق شارژ می‌پردازند، گفت: ساکنان شهر تهران باید هزینه‌های شارژ آن را بپردازند.

امینی با اشاره به ارائه لایحه بودجه 97 از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در این لایحه مواردی پیش‌بینی شده است که تاثیر خوبی در کارکرد شهرداری‌ها دارند.

امینی تصریح کرد: ساماندهی حمل و نقل عمومی، پسماندها، بافت‌های فرسوده و حمل و نقل ریلی از جمله مواردی است که بودجه‌هایی برای آن‌ها پیش‌‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه از توجه رئیس جمهور به این موارد تشکر می‌کنم، بیان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنیم تا این موارد پیش بینی شده و موثر در حل مسائل شهرها را تأیید کنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مواردی وجود دارد که در لایحه بودجه نیامده است، خاطرنشان کرد: باید این موارد هم توجه می‌شد و اگر نمایندگان همت کنند و توجه ویژه‌ای داشته باشند، می‌توان اعتبارات خوبی نصیب شهرداری‌ها کرد که از جمله این موارد بحث اضافه قیمت حامل‌های انرژی است که در دنیا یک اصل جا افتاده است.

امینی با بیان اینکه اضافه درآمدها و ما به تفاوت قیمت حامل‌های انرژی به کارهایی که برای جلوگیری از آلودگی هوا تاثیرگذار است، ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: این مسئله رفت و آمدها را تسهیل می‌کند که به آن توجهی نشده است و همچنین مواردی که برای مصرف این ما به تفاوت در لایحه پیش‌بینی شده است، تناسبی با این مسئله ندارد و درخواست ما از نمایندگان این است که به این مسئله توجه کنند.

امینی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات تهران به خاطر پایتخت بودن آن است، گفت: به طور مثال آلودگی هوا به علت حجم زیاد خودروها و تردد آن‌ها در سطح شهر است.

وی در پایان با اشاره به اینکه اعتبارات مقابله با آلودگی هوا از بودجه ملی پرداخت می‌شود، گفت: دولت و مجلس برای تامین اعتبارات باید تلاش کنند تا مردم شاهد حل شدن مشکلات شهر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار