شانزدهم مهر امسال تعدادی از از اهالی محله پاسداران واقع در منطقه 4 نسبت به تخریب پارک بوستان در این منطقه و ساخت برج در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.
کد خبر: ۵۳۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 12 December 2017
تجمع‌کنندگان با در دست داشتن هم تغییر کاربری غلط، هم ملک نجومی، چرا شورای شهر حمایت می‌کند؟ از اعضای شورای شهر درخواست دارند که به این موضوع ورود داشته باشند.

پلاکاردهای دیگری نیز با عنوان شورای شهر حمایت حمایت، از ساخت برج در فضای سبز پاسداران جلوگیری کنید، آزمون شورای پنجم بوستان پنجم پاسداران است، از اعضای شورا درخواست داشتند که ورود جدی به موضوع تخریب پارک بوستان در منطقه 4 داشته باشند و در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

پس از این اعتراض، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نسبت به این ساخت و ساز واکنش نشان داد و اظهار کرد: این موضوع به دغدغه‌ای برای شهروندان آن محله و اعضای شورای شهر تهران تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: ملک مورد اشاره شده در دوره گذشته توسط شهرداری تهران به دلیل مطالبات یکی ازپیمانکاران به  جای پرداخت پول نقد به وی داده شده است که البته رقم دقیق آن مشخص نیست.

سالاری بیان کرد: مالک بارگذاری را نیز در ملک انجام داده است به طوری که مساحت ملک 4 هزار متر است و لذا اشکالی که الان وجود دارد این است که شهروندان در آن منطقه اعلام کردند که کاربری این زمین خدمات شهری و در مقطعی قرار بوده این زمان پارک شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بیان کرد: زمانی که پرونده شهرسازی ملک را بررسی کردیم  تغییر کاربری(فضای سبز و خدمات شهری) لحاظ نشده که البته بررسی‌های اولیه این موضوع را نشان می‌دهد.

وی افزود: پرونده این موضوع در کمیسیون شهرسازی،سلامت و حقوقی در دست بررسی است.

در حالی هنوز تکلیف پرونده بوستان گلستان مشخص نشده است که محمد شعبانی معاون شهرسازی و معماری منطقه 4 اعلام کرده است که ساخت و ساز زمین واقع در بوستان پنجم پاسداران مجوز قانونی دارد.
معاون شهرسازی و معماری منطقه 4 در خصوص ساخت و ساز پلاک واقع در خیابان بوستان پنجم پاسداران تاکید کرد؛ پلاک یاد شده دارای مجوزهای قانونی ساخت و ساز است.

شعبانی با اعلام این خبر و با بیان اینکه ملک مذکور دارای مساحتی بالغ بر 3800 متر مربع و در پهنه مسکونی R122 بر اساس مستندات طرح تفصیلی شهر تهران قرار گرفته و کاربری آن غیر باغ است، تأکید کرد: این پلاک در هیچ زمانی دارای کاربری فضای سبز و غیر محصور نبوده است.

وی بیان کرد: این ملک در سال‌های گذشته بابت بخشی از بدهی‌های شهرداری تهران بر اساس قرارداد واگذاری سازمان املاک و مستغلات شهر تهران و با نظر هیأت ارزیابی کارشناسی دادگستری به پیمانکار شهرداری واگذار شد.

شعبانی افزود: پس از انجام مراحل قانونی واگذاری و نقل و انتقال، مالک برابر تراکم پهنه طرح تفصیلی سال 1391 شهر تهران با کاهش سطح اشغال و افزایش طبقات به منظور حفظ درختان زمین مذکور، نسبت به اخذ پروانه در 3 طبقه مشاعات(زیر زمین )و 11 طبقه مسکونی اقدام کرده است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه 4 اضافه کرد: علی رغم اینکه طی ماه‌های اخیر همسایگان ملک مذکور نسبت به شکایت از ساخت و ساز و رسانه ای کردن آن اقدام کرده‌اند، با این وجود مالک ضمن اخذ دستور قضایی، به صورت قانونی در حال انجام عملیات ساختمانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار