معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در ردیف‌های بودجه برای این معاونت تنها 46 میلیارد تومان پیشنهاد شده است، گفت: این درحالیست که حدود 18 میلیارد تومان از این مبلغ برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان این معاونت هزینه خواهد شد؛ لذا با بودجه پیشنهادی، با توجه به طرح‌های ملی و ستاد جوانان، نمی توان کارهای بزرگی انجام داد.
کد خبر: ۵۳۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 11 December 2017

محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از اینکه بر اساس بودجه پیشنهاد شده دولت برای سال 97 برای هر استان تنها 700 میلیون تومان اختصاص خواهد یافت، اظهار کرد: در حال حاضر 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده دخانیات در دل بانک‌های عامل تبدیل به وام ازدواج می شود که این مبلغ مربوط به برنامه ریزی و اجرای طرح‌های ملی جوانان نیست، بلکه این پول درصورت محقق شدن تنها به شکل وام به جوانان پرداخت می شود.


وی با اشاره به طرح های این معاونت برای رسیدگی به امور جوانان در سال آینده تصریح کرد: بخشی از خانه‌های جوانان امسال به شکل استیجاری در اختیار فعالیت‌های جوانان  و سمن‌ها قرار داشتند؛ قصد داشتیم تا سال آینده نیز نسبت به ساخت تعدادی از خانه‌های جوانان اقدام کنیم که با بودجه پیشنهادی به نظر می رسد در سال 97 در این خصوص نیز با مشکل رو به رو شویم.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با ابزار امیدواری نسبت به اصلاحیه بودجه و توجه به خانه های جوانان افزود: میانگین بودجه 700 میلیونی برای هر استان که قرار است بین NGO ها ، خانه‌های جوانان، طرح ها و ... تقسیم شود، نمی تواند پاسخگوی همه این موارد باشد.


تندگویان در ادامه با اشاره به طرح ها و هزینه های معاونت جوانان تاکید کرد: کمک به سمن ها، رسیدگی و برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان، طرح های کارآفرینی و توانمندسازی تشکل‌ها و احداث و اداره خانه‌های جوانان از جمله این برنامه هاست. درکنار این موارد باید به طرح های خاص هر استان نیز اشاره کرد. همچنین در حال حاضر نزدیک به 3000 سمن در کشور مشغول فعالیت‌اند که برنامه معاونت جوانان برای افزایش تعداد آنان، هزینه‌های بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بودجه سال گذشته این معاونت نزدیک به 36 میلیارد تومان بوده اظهار کرد: با توجه به تغییرات مدیریتی این معاونت، بخشی از بودجه 6 ماه نخست سال نیز هنوز محقق نشده است. به نظر می رسد تنها تخصیص نزدیک به 40 میلیارد تومان از میان بودجه 1400 میلیارد تومانی وزارت ورزش و جوانان برای یک معاونت سهم ناچیزی باشد.


تندگویان در ادامه اظهار کرد: اگرچه وزارت خانه‌های مسکن، رفاه و ...با سرفصل های دیگری نیز بودجه در حوزه جوانان دریافت می کنند اما معاونت امور جوانان نظارتی بر عملکرد آنان ندارد. ممکن است در بخش های دیگری از وزارت خانه‌ها سرفصل های بودجه‌ای برای تهیه مسکن و اشتغال جوانان وجود داشته باشد اما معاونت جوانان نه توان نظارت و پایش آنها را دارد و نه می تواند در این موارد مداخله ای انجام دهد. به همین دلیل نباید عملکرد آنان را به پای این معاونت گذاشت.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار