شهردار تهران صبح امروز به خانه هنرمندان ایران رفت و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.
کد خبر: ۵۳۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 10 December 2017
محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز ۱۹ آذرماه با حضور در خانه هنرمندان ضمن بازدید از این مجموعه با هنرمندان حوزه های مختلف دیدار و گفتگو کرد.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان و حسین پارسایی دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر شهردار تهران را در بازدید از تماشاخانه ایرانشهر همراهی می‌کنند.

وی در ابتدا از تماشاخانه استاد سمندریان بازدید کرد که پارسایی و رجبی معمار توضیحاتی درباره سازوکار این تماشاخانه ارایه دادند.


بعد از بازدید از سالن سمندریانU شهردار تهران از سالن استاد ناظرزاده کرمانی بازدید کرد.

در بازدید از سالن های ایرانشهر هنگام بازدید از سالن استاد سمندریان حسین پارسایی مدیر این مرکز تئاتری با ذکر این موضوع که حمید سمندریان از استادان به نام حوزه تئاتر بود به ذکر مشخصات فنی سالن پرداخت و این سالن را مورد توجه گروه های تجربه گرا و بین المللی دانست.

وی همچنین در بازدید شهردار تهران از سالن ناظرزاده کرمانی آن را سالنی برای اجراهای کلاسیک خواند که چهره های معتبری در آن به اجرای نمایش پرداخته اند.

در این بازدید رجبی معمار ابراز امیدواری کرد سالن های تئاتری در تپه های عباس آباد ایجاد شود.


بعد از بازدید از مجموعه ایرانشهر، شهردار تهران و هیات همراه از خانه هنرمندان ایران و ابتدا از گالری ممیز و سپس گالری زمستان بازدید و از عکس های نمایشگاه «۱۰ روز با عکاسان» نیز دیدن کردند.

محمدعلی نجفی در این بازدید در طبقه دوم خانه هنرمندان توقفی کنار «هفت چنار» اثر زنده یاد عباس کیارستمی داشت و مدیرعامل خانه هنرمندان توضیحاتی درباره اثر ارایه داد.

سالن استاد امیرخانی میزبان نخستین دیدار و گفتگوی شهردار تهران با هنرمندان، ر,سا و نمایندگان انجمن ها از جمله نگار نادری پور رییس انجمن مجسمه سازی، علی اشرف صندوق آبادی از اعضای هیات مدیره انجمن خوشنویسان ایران، ابراهیم حقیقی از انجمن گرافیک، معصومه مظفری رییس انجمن هنرمندان نقاش ایران، کامران ملکی از خانه سینما بود.

در ابتدای دیدار محمد سریر رییس شورای عالی خانه هنرمندان ایران در سخنانی گفت: خانه هنرمندان با عضویت بیش از ۱۲ انجمن مستقل هنری در شاخه های هنری که ۴۰ هزار هنرمند عضو آنها هستند در شاخه های مختلف به صورت حرفه ای فعالیت می کند.

وی ادامه داد: خانه هنرمندان با مدیریت فرد منتخب شهردار تهران و انجمن ها سعی در گسترش فرهنگی در کشور دارد و رفت و آمد در این مکان زیاد است. امیدواریم شهرداری تهران نگاه فرهنگی خود را گسترش دهد.

سریر به ایجاد شوراهایی در زمینه های مختلف نیز اشاره کرد.

مسعود رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان با ارایه توضیحاتی درباره روند فعالیت خانه هنرمندان عنوان کرد: خانه هنرمندان محل تعامل و هماهنگی و ترکیب توانمندی های انجمن های مختلف است که همگی این انجمن ها به ثبت قانونی رسیده اند.

وی ادامه داد: این مکان محلی منحصر به فرد، مستقل و غیرسیاسی است که به آحاد مردم تعلق دارد. امیدواریم خانه هنرمندان مقدمه ای باشد برای ایجاد یک نهاد صنفی مثل نهادهایی که جامعه پزشکان و یا مهندسان دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار