روابط عمومی شرکت شهروند اعلام کرد: عرضه کالاهای خارجی در شهروند بسیار محدود بوده است، همچنین هویج به اصطلاح آمریکایی نیز یک محصول کشاورزی تولید داخل و ارگانیک است.
کد خبر: ۵۳۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 10 December 2017
در پی انتشار گزارش فروش هویج آمریکایی 90 هزار تومانی و اجناس سوپرلاکچری در فروشگاه «شهرداری»، در تاریخ 18 آذر 96، روابط عمومی شرکت شهروند در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است:

1- بیبی کروت اطلسی (هویج به اصطلاح آمریکایی) مربوط به محصولات کشاورزی رضوانی تولید داخل بوده و محل کشت این محصولات در شهرستان ساوه، بخش 3 روستای آوه، فاز یک، پلاک 718 فرعی از 148 اصلی است.

2- بذر محصول یاد شده مانند خیلی از محصولات دیگر خارجی است، اما نکته حائز اهمیت این است که تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول در داخل کشور انجام می شود که خود زمینه ساز اشتغالزایی است و در حالت عادی برای حداقل 80 نفر ایجاد شغل کرده است، شرکت شهروند نیز در راستای حمایت از تولیدات داخل و تامین رضایت مشتریان محصولی را عرضه کرده که نه تنها تولید داخل کشور است بلکه جزء محصولات صادراتی و ارزشمند کارآفرین جوان کشورمان است.

3- این محصول جز محصولات ارگانیک است که به واسطه شرایط نگهداری خاص و نحوه تولید و فرآوری آن که باید در شرایط خاصی انجام شود، متحمل هزینه‌های بالایی است که طبعا بر قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است، قیمت گذاری کالا توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران تایید شده است و همچنین لازم به ذکر است، قیمت این محصول در فروشگاه های شهروند نسبت به سایر فروشگاه‌ها و سطح شهر از قیمت پایین تری برخوردار است.

4- همچنین بلافاصله پس از انتشار خبر به دستور مدیر عامل شرکت شهروند، معاونت بازرگانی جلسه‌ای را با حضور نمایندگان وزارت صنعت،معدن و تجارت برگزار کرده و طی آن موارد فوق بررسی شده که تماما بر صحت موارد مذکور تاکید داشت. ضمنا مدارک تمامی موارد ذکر شده قابل استناد و ارائه است.

5- در مورد محصولات سس، بیسکوییت و شکلات، این محصولات در همه فروشگاه‌های زنجیره ای موجود بوده و دارای تمامی مجوزات مربوطه است.

6- طبق بررسی صورت گرفته، 90 درصد از کالاهایی که به فروش رفته است، در 9 ماهه سال جاری کالاهای تولید داخل بوده و 10 درصد باقی مانده به خاطر تنوع کالایی بالا متناسب با سلیقه مشتری و رقابت با فروشگاه‌های زنجیره ای رقیب، در فروشگاه‌های شهروند نیز عرضه می‌شود.

7- در خصوص فروش محصولات خارجی در مدیریت جدید شهروند به آگاهی می رساند، مدیر عامل جدید شهروند مدت 5 روز است که منصوب شده و تمامی کالاهایی که در حال حاضر در فروشگاه‌های شهروند عرضه می‌شود، قبلا پذیرش شده و کالای جدیدی در این 5 روز گذشته پذیرش نشده است.

شرکت شهروند همواره در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی و پیشبرد اقتصاد مقاومتی عمل کرده و از سوی دیگر تلاش کرده ضمن تامین نیاز مشتریان با هر سلیقه و ذائقه‌ای رضایت شهروندان را کسب کند.

تمرکز فروشگاه‌های شهروند بر عرضه کالاهای ایرانی در تمامی شعب امری اجتناب‌ناپذیر است، همچنین عرضه کالاهای خارجی در شهروند بسیار محدود است و در مقایسه با حجم کالاهای داخلی به هیچ وجه قابل توجه نیست. در حال حاضر سه دسته کالا در شهروند عرضه می‌شود که در واقع تابعی از فضای عمومی حاکم بر بازار است، دسته اول کالاهای داخلی با برندهای ملی، دسته دوم کالاهایی با برند خارجی که در داخل تولید می‌شود و در واقع تولید داخل محسوب می‌شود و دسته سوم کالاهای صرفاً خارجی وارداتی که حجم بسیار کمی از محصولات عرضه شده در شهروند را شامل می‌شود و با رعایت تمام ضوابط از نظر ورود قانونی کالا، این اقلام به فهرست بارکد‌های فروشگاه‌های شهروند افزوده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار