مجتمع آپارتمانی که در سنگاپور با عنوان “Interlace” (در هم تنیده) شناخته می شود، موفق به دریافت جایزه ساختمان سال در فستیوال معماری 2015 گردید. این ساختمان توسط اُل شیرن (Ole Scheeren) طراحی شده است.
کد خبر: ۵۳۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 04 December 2017
 این ساختمان که دارای 1040 واحد آپارتمانی در اندازه های مختلف است، یکی از عجیب ترین و مبتکرانه ترین ساختمان های مسکونی در تاریخ سنگاپور است و در زمینی به مساحت 167000 مترمربع احداث گردیده است که دارای میزان باورنکردنی فضای باز و چشم اندازهای زیبا می باشد.


 
"اینترلیس" در حقیقت متشکل از 31 برج 6 طبقه است که هندسه آن ها به گونه ای طراحی شده که یک دهکده کوچک با 8 باغچه زیبا، استخر شنا، برکه های مصنوعی، باربکیو، فضای سبز روی بام ها، فضاهای ورزشی روباز و فضاهای مفید دیگر در میان آن خودنمایی می کند. اولین سکنه این مجتمع در سال 2013 در آن ساکن شدند.

Interlace1
 
اُل شیرن که این مجتمع را "دهکده عمودی" نام نهاده، می گوید آنچه فکر می کنم در مورد "اینترلیس" می تواند قابل توجه و خاص باشد این است که این طراحی نوعی نقض خودنمایی یک تیپولوژی است. او ابراز می دارد ساخت مسکن انبوه که گویی به صورت یک ماهیت فرمولی و ترکیبی از ساختمان های بی روح درآمده است و در آن دغدغه اصلی منفعت و بازدهی است، به یک فرمت استاندارد درآمده است. من فکر می کنم این پروژه به روشی مغایر با آنچه در ساخت مسکن انبوه رایج شده، عمل کرده است و در یک مقیاس قابل توجه نشان داده است که انواع دیگری از طراحی در این نوع ساختمان سازی می تواند به کار گرفته شود.  

  

     Interlace2

Interlace3

Interlace4

Interlace5

Interlace6


برچسب ها: مسکن مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار