اقتصاددان کشورمان در رابطه با اهداف مد نظر دشمن از سازماندهی تهاجم اقتصادی نسبت به ایران گفت: دشمن به نوعی خواستار تغییر سلیقه سیاسی ملت ایران از جهتگیری استکبار ستیزانه به سمت کرنش در برابر قدرتهای جهانی است؛ به نوعی می توان گفت این موضوع هدف اصلی دشمن از تهاجم اقتصادی محسوب می شود.
کد خبر: ۵۳۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 04 December 2017
دکتر سید حسین رضوی پور، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با دبیرخانه همایش سراسری تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران با تاکید بر لزوم شناسایی اهداف مد نظر دشمن از تهاجم اقتصادی گفت: اینکه چرا دشمن از ابزار هجمه اقتصادی می‌خواهد بر علیه ملت ایران استفاده کند جوابی کاملا گویا و مشخص دارد، در این باره باید گفت که دشمن با دو هدف در این راه قدم برداشته است. اولین هدف مد نظر دشمن تضعیف مواضع ضد استکباری کشور جمهوری اسلامی ایران است. ایران به عنوان کشوری که میتواند الگوی دیگر کشورهای اسلامی منطقه باشد و آنها را به مبارزه علیه استکبار جهانی و علیه رژیم صهیونیستی هدایت کند، از دید استکبارگران لازم است مهار شود؛ طبیعتا ضعیف نگاه داشتن این کشور و تحت فشار اقتصادی قرارگرفتن آن به نوعی مانع از الگو شدن در منطقه خواهد شد و در همین راستا تاثیرگذار است.
رضوی پور دومین هدف تهاجم اقتصادی دشمن را تلاش برای ایجاد تغییر نرم در جهت‌گیری‌های سیاسی و انتخاب‌های سیاسی ملت ایران دانسته و افزود: این موضوع بدان معناست که، دشمن می‌کوشد با تنظیم شدت اعمال فشارهای اقتصادی، از روی کار آمدن افراد ظاهراً همسوتر با اهداف خود، پشتیبانی کند. 
وی ادامه داد: برای مثال مقام معظم رهبری بارها بیان نموده اند که هدف دشمن از اعمال تحریم‌ها مهار مسئله هسته‌ای یا هر چیز دیگری که به عنوان هدف معرفی می‌کنند نیست و اینها صرفا بهانه‌اند؛ هدف اصلی آنها تاثیرگذاری در عرصه سیاست داخلی و انتخاب‌های ملت ایران است.
اقتصاددان کشورمان خاطرنشان کرد: درواقع دشمن به دنبال این است که افرادی را بر روی کار بیاورد که همگرایی بیشتر و همراهی بیشتری با اهداف او در منطقه داشته باشند. به عبارت دیگر می توان گفت، دشمن به نوعی خواستار تغییر سلیقه سیاسی ملت ایران از جهتگیری استکبار ستیزانه به سمت کرنش در برابر قدرت‌های جهانی است؛ به نوعی می‌توان گفت این موضوع هدف اصلی دشمن از تهاجم اقتصادی محسوب می شود.
او گفت: بنابراین طبیعی است که دشمن برای دستیابی به این اهداف از هر ابزار اقتصادی که فشار را بر ایرانیان بیشتر می‌کند، استفاده کند و هرچیزی برای آنها بهانه‌ای جدید برای اعمال فشارهای جدید باشد. تجربه گذشته‌ی ملت ایران نشان داده است که دشمن از هیچ تلاشی برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران فروگذار نکرده و از هیچ راهکار و ابزاری چشم‌پوشی ننموده است.
دکتر سید حسین رضوی پور در پایان تاکید کرد: این صحبت بدان معنا نیست که در آینده نیز از همان روش‌های استفاده شده مجددا استفاده خواهد شد؛ دراینجا باید گفت که ما هر نوع فضا و ابزاری را که خالی بگذاریم، دشمن از همان بهره خواهد برد. لذا لازم است همان طور که دشمن مستمرا در تلاش برای شناسایی آسیب‌پذیری‌های اقتصاد ملی ماست، ما نیز علی الدوام در تکاپو برای پوشاندن و رفوکردن این آسیب‌پذیری‌های اقتصادی‌مان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار