استاندار تهران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان گفت: براساس هدفگذاری مشخص شده سال ۹۶ باید ۱۶.۱ میلیارد دلار صادرات استان تهران انجام شود و لازم است بر اساس این تکلیف برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.
کد خبر: ۵۳۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 03 December 2017
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار و با حضور امامی امین معاون امور اقتصادی استانداری،نعمت الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اعضای ستاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه موضوع ارائه گزارشی از وضعیت صادرات غیر نفتی استان در راستای تحقق اصول اقتصاد مقاومتی به عنوان دستور جلسه نخست مطرح شد.

در این گزارش آمده است، 12 درصد توسعه صادرات غیرنفتی کشور متعلق به استان تهران است.

لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه طی 8 ماهه سالجاری صادرات غیرنفتی کشور 28 میلیارد و 488 میلیون دلار است گفت: مجموع صادرات و واردات استان تهران در این مدت 12 میلیارد و 662 میلیون دلار است و 21 درصد تجارت کل کشور را شامل می شود و این رقم در 8 ماهه سال 95،  10 میلیارد و 769 میلیون دلار بوده است که 20 درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: صادرات غیرنفتی شامل کالاها و صنایع پتروشیمی در 8 ماهه امسال رقم 5 میلیارد و 942 میلیون دلار را نشان می دهد و اندکی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

لاهوتی ادامه داد: استان تهران در 8 ماهه امسال ، دو میلیارد و 252 میلیون دلار صادرات خدمات داشته است و براساس هدفگذاری سال 95 با رشد در این بخش مواجه هستیم.

در ادامه محمّدحسین مقیمی استاندار تهران با اشاره به گزارش ارائه شده از وضعیت صادرات استان تهران گفت: اجرای اصول اقتصاد مقاومتی بسیار مهمّ است و باید در این بخش جدی تر وارد شویم و براساس هدفگذاری تعیین شده و تکلیف مشخص عمل کنیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی خود را در صادرات نشان می‌دهد و گزارش ها باید متناسب با تکالیف مشخص شده برای هر دستگاه ارائه شود.

استاندار تهران با بیان اینکه ایجاد علاقمندی برای خرید کالای داخلی در داخل و ایجاد مطلوبیت برای خرید کالای ایرانی در خارج اجرای اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد تصریح کرد: اگر بتوانیم رغبت خرید کالای داخلی را برای خریدار خارجی بیشتر کنیم بخش مهمّی از اصول اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.

مقیمی ادامه داد: براساس هدفگذاری مشخص شده سال 96 باید 16.1 میلیارد دلار صادرات استان تهران انجام شود و لازم است بر اساس این تکلیف برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

وی گفت: آذر و دی ماه فصل مهمّی برای صادرات است و باید فعالیت ها در این دو ماه برای صادرات افزایش یابد.

استاندار در پایان تاکید کرد: باید مشکلات سر راه صادرات شناسایی شود و پارامترهایی که موجب شده تا برخی شرکتها در صادرات موفق تر عمل کنند به سایر شرکت های داخلی نیز گسترش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار