مدیر دفتر تجاری سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو از حمایت های این پژوهشگاه از شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: این حمایت ها در قالب ارایه تسهیلاتِ سرمایه گذاری خطرپذیر، تامین سرمایه در گردش و همچنین سرمایه ثابت و ضمانت نامه است.
کد خبر: ۵۳۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 02 December 2017
«علیرضا اسدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برای اینکه بتوانیم از رشد فناوری در صنعت برق حمایت کنیم به ‌عنوان یک نهاد حاکمیتی در تلاش هستیم در چارچوب 'بهبود زیست بوم فناوری صنعت برق' موئلفه هایی را که بر زیست بوم فناوری و نظام نوآوری بخش صنعت برق تاثیر گذار هستند را ارتقا دهیم.
وی تاکید کرد: در جهت رفع موانع پیش روی شرکت‌ها و پژوهشگران، اعم از واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های صنعتی، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان و بهره برداران، تلاش و نقش خود را به عنوان یک تسهیل‌گر نظام نوآوری در صنعت برق ایفا خواهیم کرد.
مدیر دفتر تجاری سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو، اظهار داشت: یکی از روش‌های ارائه تسهیلات برای استقرار شرکت، ساخت و تولید محصول، سرمایه گذاری خطر پذیر و ضمانت نامه خواهد بود.
وی ادامه داد: پس از اعلام طرح تجاری متقاضی و تصویب آن در کمیسیون پژوهشگاه نیرو، منابع مالی برای صدور ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصات انجام خدمات یا تولید محصولات دانش بنیان و فناورانه، حسن انجام تعهدات منعقد شده در قرار داد شرکت متقاضی با کارفرمای خود، حسن انجام کار محصول یا خدمت ارایه شده به کارفرما توسط متقاضی و پیش پرداخت به کارفرما به منظور تامین پرداخت آغاز به کار متقاضی، خواهد شد. 
این مقام مسئول در پژوهشگاه نیرو اضافه کرد: تاکنون حدود 60 تقاضا برای استفاده از این بسته حمایتی تدوین و به دفتر تجاری سازی پژوهشگاه نیرو ارسال شده است که در حال بررسی و پیگیری است.
اسدی افزود: در این راستا ما نیازهای شرکت‌های صنعتی را در حوزه نوآوری شناسایی کرده و در سه مرحله‌ای که یک فناوری توسعه پیدا می کند، خدمات خود را تعریف کرده‌ایم.
وی درباره سه مرحله تدوین شده در این بسته حمایتی، گفت: سه گام اصلی در فرایند نوآوری از 'مساله یابی و توسعه ایده'، 'تحقیق و توسعه' تا 'تجاری سازی' را در دستور کار قرار گرفته و در هر کدام خدمات و حمایت‌هایی به‌صورت سرمایه گذار خطر پذیر طراحی و ارائه شده است.
اسدی درباره این بسته حمایتی گفت: صنعت برق، صنعتی با فناوری بالا است که می توان آن را صنعتی دانش بنیان تلقی کرد؛ این صنعت به عنوان یکی از صنایع زیر ساختی، تاثیری مستقیم بر زندگی و معیشت مردم و اقتصاد کشور دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص این صنعت، آینده بنگاه‌های موجود در بازارهای داخلی و خارجی تحت تاثیر مزیت رقابتی در بعد فناوری قرار گرفته و بدون سرمایه گذاری در توسعه و اکتساب فناوری، دچار شکاف در این عرصه می شود و از چرخه رقابت خارج خواهند شد.
مدیر دفتر تجاری سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو افزود: این پژوهشگاه به عنوان سرمایه گذار خطرپذیر در تامین بخشی از هزینه‌های مشاوره و سازماندهی تیم‌های بازاریابی صادراتی، اخذ تأییدیه محصولات در بازارهای هدف و تسهیلات شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی مشارکت می‌کند و متقاضیان می توانند همه مبلغ تسهیلات دریافتی و یا بخشی از آن را در صورت توافق شرکت با دفتر تجاری سازی، به شکل نقدی یا تخصیص درصدی از فروش محصول شرکت به این پژوهشگاه پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار