استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) سپاه، چاق شدن افراد بر اثر ورزش کردن را توضیح داد.
کد خبر: ۵۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 26 June 2015
سید موید علویان فوق‌تخصص گوارش و کبد در پاسخ به این پرسش که برخی افراد عنوان می‌کنند که هر زمان بیشتر ورزش می‌کنند گرسنه‌تر می‌شوند و چاقی‌شان تشدید می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه ثابت شده است که ورزش زیادکننده اشتها نیست بلکه نقش تنظیمی و تعدیل کنندگی را دارد، ثبات در انجام فعالیت‌های متعال و نرمش‌های روزانه کلید اصلی برای رسیدن به وزن مناسب و حفظ آن است.
این استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) سپاه تصریح کرد: اگر افراد به رژیم غذایی خود پایند باشند و برنامه ورزشی‌شان نیز به صورت منظم اجرا شود کاهش وزن قطعی است، هرچه فعالیت ورزشی بیشتر شود مقدار کالری بیشتری مصرف می‌شود و کاهش وزن بارزتر است.
علویان ادامه داد: مردم از قدیم به نقش انجام فعالیت‌های ورزشی و تحرک بیشتر در حفظ وزن ایده آل و کاهش وزن اضافی واقف بودند، وزن ایده آل با تمرینات ورزشی تنها با یک رژیم غذایی مناسب و صحیح به دست می‌آید.
رئیس شبکه هپاتیت ایران افزود: افراد اگر به گذشته خود نگاه کنند متوجه می‌شوند که از زمانی که فعالیت‌های خود را کم کردند از جمله در ایام خرید خودور، بازنشستگی و نزدیک شدن محل کار به محل سکونت دچار اضافه وزن و چاقی شده‌اند.
تردمیل چاقی می‌آورد
علویان چندی قبل نیز درباره عوارض تردمیل به تسنیم، عنوان کرده بود استفاده غیراستاندارد از تردمیل در منازل ممکن است موجب پدید آوردن تغییراتی نامناسب در سیستم چربی‌های بدن شد.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) سپاه ادامه داد: اگر به صورت دائم و بدون برنامه هر روز از تردمیل استفاده می‌کنید، باید بدانید که ممکن است نتیجه معکوس از سوزاندن چربی و کاهش وزن به دست بیاورید.
علویان تصریح کرد: به این ترتیب که انجام ورزشی آیروبیک و دویدن روی تردمیل اقتضا می‌کند انرژی افزایش پیدا کند.
این فوق تخصص گوارش و کبد خاطرنشان کرد: از آنجایی که بدن تلاش می‌کند همواره در حالت تعادل باقی بماند این نوع تحرکات به عنوان نشانه‌های بیولوژیک عمل می‌کند و افراد را به خوردن بیشتر تحریک خواهد کرد که در نهایت مانع کاهش وزن خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار