مسئول بخش مهاجرت سفارت افغانستان در ایران:
مسئول بخش مهاجرت سفارت افغانستان در ایران گفت: ایران در بیش از سه دهه میزبان بسیار شایسته ای برای مهاجرین خارجی بوده وبرنامه های فرهنگی،ورزشی خوبی را برای اتباع بیگانه اجرا کرده است.
کد خبر: ۵۲۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳ 24 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نصیر احمد محقق عصر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات فوتبال مهاجرین و اتباع بیگانه در استادیوم ورزشی سردار آزادگان قزوین گفت: خوشبختانه با همکاری وزارت کشور و میزبانی استان قزوین شاهد برگزاری مسابقات فوتبال در این استان هستیم که از تدارکات خوب همه دست اندرکاران تشکر می کنیم.

وی افزود: علیرغم همه مشکلاتی که در کشور افغانستان داریم خوشبختانه در رشته های ورزشی شاهد پیشرفت های قابل توجهی هستیم و برگزاری مسابقات هم به این رشد کمک می کند.

محقق تصریح کرد: جوانان افغان در رشته های مختلف مدالهای رنگارنگی کسب کرده اند که با حضور در میادین ورزشی می توان پیام آور صلح و دوستی هم بود.

وی یادآورشد: شما ورزشکاران در کنار سالم سازی روح و جسم خود در واقع روح شادی را نیز در کالبد مردم و جامعه می دمید و مدالهای رنگارنگ شما بیانگر توانمندیهای شما در این عرصه است.

محقق تصریح کرد: ملت افغانستان به وجود ورزشکارانی چون شما افتخار می کند و جا دارد از مسئولان ایران بابت میهمان نوازی و برگزاری این مسابقات قدردانی و تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: ایرانیان در طول سه دهه به عنوان میزبانانی شایسته پذیرای برادران و خواهران افغانی بودند و درعرصه های فرهنگی، ورزشی و اشتغال به ما کمک زیادی کردند که همواره سپاسگزاریم.

محقق یادآورشد: امروز باید اذعان کنیم فضای کار فرهنگی برای مهاجرین بیش از هر زمان دیگری فراهم شده و باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

وی گفت: در عرصه اقتصادی هم بیشترین مبادلات بین ایران و افغانستان صورت گرفته و امیدواریم این روند ادامه یابد.

در ادامه به آذین رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در تهران پیام دانا پالا رئیس این کمیسیون خصوص برگزاری مسابقات ورزشی را قرائت کرد که در آن از حمایت ها و میزبانی شایسته ایران از مهاجرین تشکر شده بود.

مرادی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین هم با خوش آمد گویی به ورزشکاران اتباع بیگانه اظهارداشت: وجود امنیت کامل در سراسر ایران اسلامی ضرایط خوبی را برای برگزاری مسابقات فراهم کرده تا ورزشکاران در آرامش به رقابت بپردازند.

وی افزود: استان قزوین مکان مناسبی برای رقابتهای ورزشی است و همه امکانات در اختیار ورزشکاران است تا سطح کیفی مسابقات هم بالا برود و شاهد درخشش ورزشکاران مهاجر در این عرصه باشیم.

در ادامه با رژه تیم های شرکت کننده، دومین دوره مسابقات قوتبال پناهندگان سراسر کشور در قزوین آغاز شد.

این مسابقات به صورت حذفی به مدت ۵ روز با حضور ۱۳ تیم در ورزشگاههای سردارآزادگان، معلم و شهید رجایی برزگار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار