جمعی از خانواده های کارگران مجتمع معدنی فسفات اسفوردی بافق با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه همسران خود گلایه کردند.
کد خبر: ۵۲۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 20 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»یکی از همسران کارگران مجتمع معدنی فسفات اسفوردی به نمایندگی از معترضان، گفت: همسرم پس از  ۱۶ سال سابقه کار حالا برای دریافت حقوق دچار مشکل شده است.

وی افزود: از یکسال پیش که این معدن به بخش خصوصی واگذار شده فیش حقوقی به کارگران داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر حقوق ۳ ماه کارگران پرداخت نشده است، تصریح کرد:از مردادماه که ۲ میلیون تومان پول علی‌الحساب پرداخت شد تا به امروز هیچ حقوق و پولی به حساب کارگران واریز نشد.

همسر کارگر دیگر معدن فسفات اسفوردی همچنین از کاهش پایه حقوق کارگران از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان صحبت به میان آورد و خاطر نشان کرد: برخورد شرکت با کارگران به گونه ای است که اطمینان آنها به این شرکت را سلب کرده است.

به گزارش ایلنا،همسر یکی دیگر از کارگران این معدن با بیان اینکه ۵ ماه به دنبال دریافت حق بیمه تکمیلی خود بوده است، اظهار داشت: حقوق کارگری که ۱۶ سال سابقه کاری دارد با کارگر ۱ ساله یکسان است.

وی ادامه داد: این شرکت حتی به کارگران رسمی می گوید باید حتما قرارداد امضا کنند تا زیرنظر شرکت خصوصی حقوق بگیرند.اما کارگری که فقط یکسال به زمان بازنشستگی‌اش باقی مانده و سه ماه حقوق معوقه دارد، روی چه حساب باید به این شرکت اعتماد کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار