کد خبر: ۵۲۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 19 November 2017

تابناک گیلان / براساس گزارش ها این زلزله یکشنبه شب (21 آبان) رخ داد و تاکنون در استان کرمانشاه 436 کشته و10 هزار و 179 زخمی داشته و درنتیجه آن 31 هزار واحد مسکونی به صورت کلی و جزئی تخریب شده است.

رهبر معظم انقلاب پس از این حادثه همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.

 

رئیس جمهوری نیزاز لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادرو معاون اول خود را مامور رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان کرد و به برخی از وزرا برای حضور در منطقه حادثه دیده دستور داد و روز سه شنبه هفته گذشته برای همدردی با آسیب دیدگان و بررسی مسائل، مشکلات و نیازهای مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه رفت.

اخبار این رویداد از ساعت 9صبح روز دوشنبه تا این لحظه به شرح ذیل است:

 

یکشنبه 28 آبان

11:51 **

وزیر نیرو پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: با تلاش شبانه روزی سازمان های مستقر در کرمانشاه و استان های معین شرایط آب و برق منطقه به وضعیت مناسبی رسیده و تاکنون 4 هزار چادر در نقاط مختلف مناطق زلزله زده برق دار شده است.

11:46 **

هم اکنون 65 اکیپ دامپزشکی متشکل از نیروهای استان کرمانشاه و اکیپ های اعزامی از استان های معین با توان حداکثری در مناطق زلزله زده مستقر شده و در حال پاکسازی هستند.

11:39 **

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه، از وقوع 647 پس لرزه تا ساعت 11 ظهر امروز (یکشنبه 28 آبان) در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

11:38 **

نوبخت در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی،

واریز281 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارات مناطق زلزله به حساب بنیاد مسکن

10:56 **

اعضای تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان با سفر به استان کرمانشاه در میان زلزله زدگان حضور یافته و از آن ها دلجویی کردند.

10:42 **

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ؛ زلزله کرمانشاه را مهمترین مسائل روز کشور دانست و گفت: تصور من این است حضور و کمک رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه سریعتر ، بهتر و جامع تر از سال های گذشته بود که جای تشکر دارد.

10:42 **

رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در جریان سفر به مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه و دیدار با مردم شهر ازگله(کانون زلزله) از توابع شهرستان ثلاث باباجانی، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست هرچه سریعتر نسبت به بازسازی خانه های ویران شده مردم اقدام کند.

10:22 **

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز - یکشنبه - وارد استان کرمانشاه شد برای بازدید از مناطق زلزله زده غرب این استان به شهر ازگله(کانون زلزله) از توابع شهرستان ثلاث باباجانی رفت و از نزدیک با مردم زلزله زده این شهر دیدار و گفت وگو کرد.

8:59**

رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در بدو ورود به کرمانشاه گفت: اگر نیاز باشد، مجلس هم مصوباتی برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور خواهد داشت.

 

شنبه 27 آبان

0:57**

'عبدالرضا رحمانی فضلی' وزیر کشور از ساخت مساکن موقت برای زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف یک ماه آینده ساخت مساکن دائمی را نیز شروع می کند.

21:53**

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از پایان عملیات آتش نشانان پایتخت در مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

19:35**

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هفت بانک را به عنوان عامل پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به آسیب دیدگان ناشی از زلزله استان کرمانشاه تعیین کرد.

19:32**

مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان بهزیستی کل کشور درپاسخ به اینکه چگونه می‌ توان کودکان بازمانده از زلزله را به سرپرستی و فرزندخواندگی گرفت، گفت: پس از شناسایی کودکان از آنان در بهزیستی نگهداری خواهد شد.

19:18**

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: مشکلات و مطالبات مردم زلزله زده این مناطق را در مجلس پیگیری می کنم.

19:10**

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با تشریح پنج پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به مناطق زلزله زده گفت: تاکنون نزدیک به هفت هزار و 950 میلیارد ریال (795 میلیارد تومان) خسارت به بخش کشاورزی استان کرمانشاه برآورد شده است.

19:3**

ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه برای جانباختگان زلزله استان کرمانشاه مجلس یادبود برگزار کردند.

18:59**

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با بیان ضرورت انسجام و همدلی در یاری رسانی به زلزله زدگان گفت: همه باید منجسم و یکپارچه به فکر زلزله زدگان باشیم که نیازمند کمک و دلداری مردم هستند.

18:53**

تنها دارایی پیرزن ساکن روستای 'گلم کبود علیا' از توابع شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، 2 راس گوساله بود که یکی در حادثه زلزله شامگاه یکشنبه تلف شد اما آن دیگری توسط اکیپ دامپزشکی مستقر در منطقه زنده از زیر آوارها بیرون آورده شد.

18:48**

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران، ضمن قدردانی از کمک های انسان دوستانه شهروندان تهرانی به زلزله زدگان غرب کشور اعلام کرد: ازدحام خودروهای شخصی، امداد رسانی را مختل کرده است.

18:46**

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: تاکنون اسکان رایگان 20 نفر از همراهان آسیب دیده زلزله استان کرمانشاه در خوابگاه و سوئیت‌های اقامتی مهمانسرای فدک این دانشگاه انجام ‌شده است.

18:41**

رئیس شورای شهر تهران در گزارش بازدید یک روزه خود از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، گفت : 600 تن از نیروهای شهرداری تهران در مناطق زلزله‌زده در حال امدادرسانی هستند.

18:39**

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت خسارت به ایثارگران زلزله‌زده پس از انجام فرایند کارشناسی تا سقف 35 میلیون تومان توسط شرکت بیمه‌گر خبر داد.

18:33**

نادر قرایی پیشکسوت ورزش همدان و دارنده مدال های جهانی شوتوکان کاراته، مدال برنز جهانی 2017 توکیو را به نفع زلزله زدگان غرب کشور به حراج گذاشت.

18:26**

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر (شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران) اعلام کرد برق رسانی به مناطق زلزله‌زده کامل شده و تاکنون چهار هزار چادر نیز از نعمت برق برخوردار شده است.

18:19**

مدیر نظارت بر دارو، فرآورده های بیولوژیک و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به نیاز دارویی آسیب دیدگان کرمانشاه، داروهای کمیاب در اختیار آنان قرار گرفت.

18:2**

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه کنترل آب شرب و رفع کدورت آن، کنترل غذا و دفع پسماند و فاضلاب در راس کار بهداشت محیط است، گفت: تیم اضطرار بهداشت محیط تا عادی شدن شرایط در منطقه به کار خود ادامه می دهد.

17:09 **

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: کمبود دارو در مناطق زلزله زده وجود ندارد

16:57 **

اعلام آمادگی اصناف برای ارائه خدمات فنی، تخصصی به زلزله‌زدگان

16:39 **

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از ابراز همدردی و ارسال کمک های مردم ایران اسلامی به زلزله زدگان استان کرمانشاه قدردانی کرد و از مسئولان نیز خواست زمینه بازسازی مناطق تخریب شده را سریعتر فراهم کنند.

16:29 **

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر: در پی مذاکرات وزارت راه با بانک مسکن مقرر شد ساکنان مسکن مهر در مناطق زلزله زده از پرداخت اقساط ماهانه تسهیلات فروش اقساطی به مدت 2سال معاف شوند.

16:29 **

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق عشایر مکلف شد پس از حادثه زلزله بلافاصله مستمری بیمه شدگان متوفی را برقرار کند و بیمه بیکاری افراد نیز تا پایان سال پرداخت شود.

16:20 **

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از توزیع بیش از 95 هزار تخته چادر و پتو میان زلزله زدگان غرب استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 74 هزار تخته آن چادر بوده است.

16:28 **

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: گروه های مهندسی نیروی زمینی سپاه برای امداد رسانی به زلزله زدگان از مناطق شمال غرب اعزام و در منطقه مستقرشدند.

16:26 **

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان از ارایه سوخت رایگان به خودروهای حامل کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

16:20 **

رئیس انجمن زرتشتیان یزد از کمک رسانی هموطنان زرتشتی این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: این کمکها امروز (شنبه) با 2 دستگاه کامیون به کرمانشاه ارسال شد

16:20 **

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت از سیاسی کردن مسایل و مشکلات کشور از جمله زلزله کرمانشاه و صندوق ذخیره فرهنگیان گلایه کرد و ان را به ضرر مردم دانست.

16:17 **

استاندار کرمانشاه گفت: از زمان وقوع زلزله تاکنون 73 هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده این استان توزیع شده است.

16:15 **

ترخیص 2هزار و 176مصدوم زلزله کرمانشاه از بیمارستان ها/ 358مصدوم زلزله بستری هستند

15:53 **

اختصاص یک روز حقوق کارکنان کمیته امداد استان تهران به زلزله‌زدگان

15:52 **

فرماندار دالاهو: طبق برآورد اولیه 36 مدرسه و چهار هزار و 700 واحد مسکونی در این شهرستان در اثر زلزله 21 آبان تخریب و یا آسیب جدی دیده است.

15:28 **

سپاه سمنان هفت روستای زلزله زده را یاری رسانی می کند

15:38**

جمعی از شاعران برای همدردی با مردم زلزله‌زده کرمانشاه دلنوشته‌های خود را در اختیار خانه شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دادند.

15:30 **

9 موکب(مرکز پذیرایی) اربعین حسینی استان خوزستان برای یاری رسانی به هموطنان آسیب دیده ، روز شنبه از اهواز راهی مناطق زلزله زده غرب کشور شدند.

15:14 **

درخواست مردم زلزله زده سرپل ذهاب برای بخشش سود و تنفس در بازپرداخت تسهیلات بانکی

15:07 **

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین: بازسازی 470 واحد مسکونی روستایی در 2 روستای سر پل ذهاب به این ناحیه سپرده شده که باید تا 45 روز آینده کار اجرایی آنها انجام شود.

15:05 **

ابرازهمدردی مقامات افغانستان با زلزله زدگان ایران و عراق

14:57 **

خیرین مدرسه ساز تهرانی ساخت 7 مدرسه در کرمانشاه را تقبل کردند

14:50 **

اهدای چهار پروژکتور خورشیدی تامین برق به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب

14:27 **

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نحوه مدیریت در روند ارائه خدمات و امداد رسانی به زلزله زدگان مناطق غربی این استان به خصوص شهرستان قصرشیرین را بسیار مطلوب ارزیابی کرد

14:24**

مدیرکل بهزیستی ایلام: مجموعه این اداره کل در حال خدمت رسانی به 32 روستای زلزله زده شهرستان سر پل ذهاب استان کرمانشاه است.

14:22**

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، از آغاز بارش باران در مناطق زلزله زده استان از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این بارش ها تا روز چهارشنبه ادامه پیدا می کند

14:17 **

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اعمال ممنوعیت تردد در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه گفت: در مسیرهای منتهی به شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی این ممنوعیت ها برای تردد خودروهای شخصی بدون مجوز و افراد غیربومی از امروز - شنبه - اعمال شده است.

14:14 **

پزشکی قانونی در آخرین آمار از جانباختگان زلزله غرب کشور اعلام کرد تا ساعت 13:30امروز(شنبه)436 در این زلزله جان باختند که 2تن از آنان مجهول الهویه هستند.

13:42 **

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه مناطق زلزله زده به وسایل گرمایشی نفت سوز نیاز دارند، گفت: به دلیل ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به این مناطق، نفتکش های حامل سوخت در مسیر 20 دقیقه، بیش از پنج ساعت معطل می شوند.

13:41 **

پیکر' ابوبکر معروفی'، امدادگر بوکانی که در حال انتقال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه دچار حادثه رانندگی شده و جان باخته بود، امروز /شنبه/ در بوکان تشییع شد.

13:27 **

فرماندار شهرستان دلفان در استان لرستان :در اثر وقوع زلزله های اخیر بیش از 30 میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد شده است.

13:26 **

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه، از فعالیت 15 اکیپ در روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای تعمیر شکستگی خطوط و شبکه آب و فاضلاب این مناطق خبر داد.

13:25 **

رئیس بسیج سازندگی البرز گفت که سازندگی، بازسازی و خدمات و امدادرسانی به 10 روستای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به استان البرز واگذار شد.

13:16 **

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با قدردانی از همراهی و امدادرسانی گسترده و چشمگیر هموطنان با آسیب دیدگان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: خشکبار ، برنج و روغن نباتی از جمله نیازهای خوراکی اصلی مردم زلزله زده در کنار نایلون و وسایل گرمایشی است.

13:08

مسئول روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، از راه اندازی یکصد حمام صحرایی در 6 نقطه سرپل ذهاب خبر داد و گفت: 50 حمام روز گذشته راه اندازی شد و 50 حمام دیگر نیز تا پایان وقت امروز راه اندازی می شود.

13:07 **

بخشدار خلجستان استان قم گفت: اهالی روستای کندرود این بخش، چندین تن کالا به ارزش یک میلیارد ریال به زلزله زدگان استان کرمانشاه اهدا کردند.

13:07 **

گروه موسیقی «دولسیمر» با هدف حمایت از مردم زلزله زده غرب کشور، به رهبری آلش اسموتنی، 29 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه خواهد رفت.

12:58 **

سرپرست دفتر مشارکت های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شبکه سازمان های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور از همان ساعات نخست وقوع زلزله در استان های غربی کشور اقدام به برنامه‌ ریزی، ساماندهی و اطلاع ‌رسانی گسترده در میان تمام شبکه‌های استانی کرده است.

12:54 **

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان: 53 مورد عمل جراحی بر روی مصدومان زلزله‌زده اعزامی از کرمانشاه به استان همدان انجام شده است.

12:47 **

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: مرحله دوم توزیع اقلام زیستی - امدادی میان آسیب دیدگان در روزهای آتی شروع می شود و گزارش عملیات و نحوه هزینه کمک های مردمی به صورت شفاف به اطلاع هموطنان می رسد.

12:41 **

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه: گاز تمامی مناطق زلزله زده شهری و روستایی غرب استان پس از نشت یابی و رفع ایرادات، وصل شده است.

11:52 **

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: هم اکنون آب، برق و تلفن همه شهرستان های زلزله زده وصل است و شرایط عادی به منطقه برگشته اس

11:40 **

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد این نهاد با همکاری خیران استان 70 واحد مسکونی برای زلزله زدگان غرب کشور بسازد.

11:30 **

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:پایان اسکان اضطراری زلزله زدگان /تاکنون 72هزار تخته چادر بین خانوارهای زلزله زده توزیع شده است/تهیه دفترچه های امدادی برای خانوارهای زلزله زده

11:29 **

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه: ترافیک روان در تمام محورهای منتهی به مناطق زلزله زده /جلوگیری از کند شدن امداد در مناطق زلزله زده/ افراد به صورت شخصی مراجعه نکنند/ کمک های به هلال احمر کرمانشاه و سایر استانها تحویل داده شود .

11:18**

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از ثبت 559 پس لرزه پس از زمین لرزه 7.3 ریشتری یکشنبه شب (21 آبان) تا ساعت 10:30 دقیقه امروز - شنبه - در سطح این استان خبر داد.

11:09 **

مرکز لرزه‌نگاری کشوری ایستگاه لرزه‌نگاری موقت قصرشیرین را پنجشنبه (25 آبان) برای پوشش مناسب‌تر جنبش‌های زمین در غرب استان کرمانشاه راه‌اندازی کرد

11:03 **

کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران با اختصاص دادن یک روز از حقوق خود به زلزله زدگان استان کرمانشاه بصورت داوطلبانه به یاری این هموطنان شتافتند

10:55 **

رئیس مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین: یک هزار و 486 نفر از زلزله زدگان استان کرمانشاه از خدمات درمانی بیمارستان صحرایی قزوین مستقر در منطقه منطقه ثلاث باباخانی بهره مند شدند.

10:43 **

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از اعزام تیم ساماندهی حمایت روانی بازماندگان (سحر) این جمعیت به مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه خبر داد.

10:42 **

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه: درحال تلاش برای بازگشایی مدارس مناطق زلزله از روز دوشنبه هفته جاری (29 آبان) هستیم.

10:38 **

قائم مقام مدیرعامل بنیادکودک از کمک رسانی این موسسه به دانش آموزان زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

10:33 **

فرماندار سرپل ذهاب گفت: با پایان آواربرداری واحدهای مسکونی تخریب شده در زلزله برای یافتن اجساد و مصدومان، اکنون زمینه برای ساخت وساز خانه ها در این شهرستان فراهم شده است.

10:28 **

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی: حدود 90 هزار نفر در زلزله کرمانشاه آسیب دیدند و حدود 9 هزار نفر از این افراد دچار شوک، وحشت زدگی، ترس، اضطراب و پرخاشگری پس از بحران هستند و به خدمات اورژانس روانی نیاز دارند.

10:23 **

پیام تسلیت 'رائول کاسترو روس' رئیس جمهوری کوبا با آسیب دیدگان زلزله

10:22 **

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه: پاکسازی، دفن و امحای بهداشتی لاشه دام های تلف شده در روستاهای زلزله زده استان با استفاده از توان حداکثری 52 اکیپ دامپزشکی از استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان درحال انجام است.

10:21 **

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد: افزون بر هفت تن انواع اقلام و کمکهای مردمی شهروندان خراسانی تاکنون از طریق این فرودگاه به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه رسال شده است.

10:14 **

سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری نقش پررنگی در امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاهی ایفا کرده و بازسازی 6 روستا را در این مناطق برعهده گرفته است.

9:55 **

اعزام 35 تیم سیار بهداشت و درمان به روستاهای زلزله زده غرب کرمانشاه

9:52 **

رییس سازمان بسیج سازندگی قزوین: سپاه صاحب الامر(عج) استان مسئولیت ساخت و بازسازی 2 روستای زلزله زده در سرپل ذهاب کرمانشاه را بر عهده گرفته است.

9:51 **

فدراسیون کشتی آمریکا با ارسال نامه ای ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان استان کرمانشاه،نوشت: این یک حادثه دردناک بوده و قلب ما در این زمان که غم و اندوه دارید، با شما است

9:46 **

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم: وظیفه اسکان افراد و بازسازی 14 روستای دهستان سرقلعه در شهرستان ثلاث باباجانی که در زلزله اخیر تخریب شد برعهده استان قم قرار گرفت.

9:33 **

فرماندار بندر آستارا مجموع کمک های نقدی و غیرنقدی مردم این شهرستان به زلزله زدگان غرب کشور را یک میلیارد و 376 میلیون و 925 هزار ریال اعلام کرد.

9:23 **

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوا گلستان :کار بازسازی هفت روستای زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه به سپاه نینوای این استان واگذار شد.

9:13 **

مدیرکل دفتربازسازی بنیاد مسکن با اشاره به امضای تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: با آواربرداری و تامین مصالح ساختمانی توسط قرارگاه، ساخت سرپناه موقت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آغاز شده است.

9:09 **

کشور پاکستان محموله ای از کمک‌های بشردوستانه خود را شامگاه گذشته - جمعه - برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تحویل مقامات ایرانی داد.

8:55 **

ورزشکاران البرزی مدال های خود را به حراج گذاشتند

8:40 **

آغاز فعالیت اداره‌ها و بانک‌ها در مناطق زلزله‌ زده

4:9**

ایرانیان مقیم سنگاپور ضمن اعلام شماره حساب برای جمع آوری وجوه نقدی، در زمینه جمع آوری کمک به زلزله زدگان غرب کشور مشارکت کردند.

**جمعه 26آبان

21:38**

استاندار کرمانشاه گفت: از روز شنبه باید تمام کارکنان ادارات دولتی و بانکها در مناطق زلزله زده در محل کار خود حاضر باشند، در صورتی که ساختمان اداره ای تخریب شده باشد، ارائه خدمات در زیر چادر یا کانکس انجام شود.

21:15**

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در ششمین شب از حادثه زلزله، امدادرسانی ارتش با توزیع اقلام ضروری در روستاها و تامین امنیت منطقه ادامه خواهد یافت‌.

20:27**

فرماندار دالاهو از اسکان تمام زلزله زدگان این شهرستان خبر داد و گفت: امدادرسانی و ارائه خدمات به تمام روستاهای زلزله زده این شهرستان بخوبی انجام شده است.

**زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر امروز جمعه ساعت ۱۶:۵۷:۳۴ به مرکزیت شهر برده در جمهوری آذربایجان و نزدیک مرز ایران رخ داد و شهرهای شمالی استان اردبیل را هم لرزاند.

20:4**

معاون سازمان مدیریت بحران کشور از انتخاب استان قزوین برای بازسازی واحدهای مسکونی گیلانغرب در جریان زمین لرزه آبان 96 خبر داد.

19:43**

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از وصل شدن گاز 1300 واحد مسکونی در شهرستان های ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب خبر داد.

19:24**

کرمانشاه- ایرنا- چهار نفر از اعضای تیم انجمن مردمی کمک های اضطراری جمهوری خلق چین عصر روز جمعه برای امداد رسانی به زلزله زدگان وارد سرپل ذهاب شد.

19:5**

امام جمعه سنندج گفت: کمک رسانی و حس نوع دوستی مردم این استان به زلزله زدگان کرمانشاه بی نظیر بود و این وحدت مسلمانان را نشان می داد.

18:12**

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حضور پررنگ مردم و مسئولان در مناطق زلزله زده استان گفت: قدردان عظمت شکوه کمک های هموطنان عزیز به مناطق زلزله زده کرمانشاه هستیم.

18:9**

سرپرست بیمارستان شهدای سرپل ذهاب گفت: پس از وقوع زمین لرزه و تخریب بخش هایی از این بیمارستان، با 40 تخت موقت و برپایی چادر در محوطه بیمارستان خدمات درمانی و تخصصی به مجروحان این حادثه ارایه می شود.

18:4**

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در جریان زلزله اخیر 2 بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب و بیش از 100 خانه و مرکز بهداشت تخریب شده از مردم و خیران خواست، دانشگاه علوم پزشکی را برای بازسازی این مراکز کمک کنند.

17:49**

جون ( Jonko Ozawa) و فومی Fumiaki Nakamura زوج ژاپنی هستند که هنگام سفر گردشگری خود در روستای پالنگان کردستان زمین لرزه را احساس کردند و پس از آن به مناطق آسیب دیده آمده اند تا امداد رسانی کنند.

17:33**

استاندار کرمانشاه گفت:‌ اسکان موقت زلزله زدگان استان از روز دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به طور همزمان در مناطق شهری و روستایی آغاز می شود.

17:23**

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از ترافیک سنگین در جاده اسلام آباد غرب - سرپل ذهاب، به علت تردد خودروهای شخصی حامل کمک خبر داد و گفت: هموطنان خیرخواه امروز از تردد در این مسیر خودداری و کمک های خود را به زمان دیگری موکول کنند.

17:18**

فرمانده بهداشت، درمان وامداد ارتش گفت: پس ازاتمام فاز درمانی و اضطرار، خدمت رسانی به زلزله زدگان وارد مرحله ارائه خدمات بهداشتی و مبارزه با بیماری در مناطق زلزله زده شد.

17:12**

تفاهم نامه همکاری بنیادمسکن انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به امضای رییس بنیاد مسکن و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) رسید.

17:12**

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با اشاره به کمک های مناسب مردم کشور به زلزله زدگان استان اعلام کرد: چادر، آب و مواد غذایی بیش از اندازه نیاز در مناطق زلزله زده وجود دارد.

16:55**

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب گفت: تسریع در جمع آوری زباله های عفونی و غیرعفونی سطح شهر برای پیشگیری از بروز بیماریها و تهدید سلامت زلزله زدگان باید به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار بگیرد.

**16:50

استاندار کرمانشاه گفت:‌ از روز دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده اسکان موقت زلزله‌ زدگان استان همزمان در مناطق شهری و روستایی آغاز می شود.

16:43**

سرپرست بیمارستان شهدای سرپل ذهاب گفت: پس از وقوع زلزله و تخریب بخش هایی از این بیمارستان، با 40 تخت موقت و برپایی چادر در محوطه بیمارستان مشغول خدمات درمانی و تخصصی به مصدومان حادثه زلزله هستیم.

16:33**

مسئول آزمایشگاه بیمارستان سیار 50 تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مستقر در سرپل ذهاب با بیان اینکه این بیمارستان در 2 بخش آزمایشگاه و رادیولوژی خدمات ارائه می دهد، گفت: از زمان وقوع زلزله تاکنون، برای 260 بیمار، 850 مورد آزمایش انجام شده است.

**16:6

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به کمک های بسیار خوبی که از سوی مردم کشورمان به زلزله زدگان استان صورت گرفت، گفت: چادر، آب و موادغذایی بیش از اندازه نیاز در مناطق زلزله زده وجود دارد.

 

15:31**

امام جمعه تربت حیدریه گفت: زلزله اخیر در کرمانشاه آزمون الهی برای مصیبت دیدگان این حادثه است که صبر و شکیبایی پیشه کنند و آزمونی برای مسوولان و مردم کشور که تمام توان خود را صرف خدمت رسانی به زلزله زدگان کنند.

15:17**

استاندار کرمانشاه گفت: خبر منتشر شده در باره تماس من با معاون اول رئیس جمهوری در شب وقوع زلزله کرمانشاه به طور مطلق صحت ندارد.

15:17**

امام جمعه جاسک با اشاره به حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه و غرب کشورگفت: امروز در حادثه زلزله همه مردم پای کار آمده و سنگ تمام گذاشتند.

15:00 **

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح آخرین وضعیت درمانی مصدومین زلزله اخیر گفت: در مجموع تا ظهر امروز جمعه 10هزار و 203 نفر پذیرش داشتیم که بیشترین آمار مربوط به سرپل ذهاب با سه هزار و 700 نفر و اسلام آباد غرب با 974 نفر بوده است

14:10 **

مسئول دایره خبر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از جان ‌باختن یکی از پرسنل بیمارستان ارتش حین ارائه خدمت به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.

این دومین جان باخته ارتش در جریان خدمت رسانی به زلزله زدگان است.

14:04 **

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه مطلب منتشر شده در برخی از شبکه های اجتماعی به نقل از استاندار کرمانشاه را تکذیب کرد.

13:50 **

تسلیت وزیر امورخارجه سنگاپور و دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا

13:40 **

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام بیش از 500 پرواز فوق العاده به مناطق زلزله زده غرب کشور، انتقال 278 نفر مصدوم و 878 تن بار از روز دوشنبه گذشته تاکنون خبرداد.

13:37 **

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران: نیروی زمینی سپاه ست های پیش ساخته حمام و سرویس بهداشتی را برای زلزله زدگان از امروز در روستاها مستقر خواهد کرد.

12:59 **

مشکلات هنرمندان و صنعتگرانی که در زمین‌لرزه استان کرمانشاه دچار خسارت و یا آسیب‌هایی شده بوند با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از نزدیک بررسی شد.

12:57 **

مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، از وصل شدن مجدد آب شهرستان قصرشیرین که روز گذشته به علت پس لرزه های مکرر قطع شده بود، خبر داد.

12:41 **

مسئول بخش اعصاب و روان بیمارستان صحرایی سرپل ذهاب با بیان اینکه پس از وقوع زلزله انتظار می رفت مردم دچار مشکل عصبی شدیدی شوند، اظهار کرد: خوشبختانه اینگونه نبود و مردم آسیب دیده در زمین لرزه این شهرستان از آرامش نسبی برخوردار هستند.

12:27 **

همانند روزهای قبل مسیرهای منتهی به سرپل ذهاب شاهد ترافیک شدید خودروهای کمک رسان از نقاط مختلف کشور به طرف مناطق زلزله زده کرمانشاه است.

12:20**

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تعداد کل مصدومان زلزله کرمانشاه که تحت درمان قرار گرفتند به 10هزار و 179 نفر رسید و از این تعداد 878 نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند.

11:11 **

فروش آثار هنرمندان برجسته انقلاب به نفع زلزله زدگان

11:10 **

ارائه گزارش معاون استاندار کرمانشاه ازمناطق زلزله زده/ با تلاش شبانه روزی مسئولان وهمت مردم نوعدوست کم کم آرامش به مناطق زلزله زده بازمی گردد.

11:00 **

نماینده مجلس: متاسفانه در مسئله زلزله استان کرمانشاه برخی از افراد اظهار نظر هایی می کنند که در حیطه اختیارات آنها نیست؛ بنابراین به نظر می رسد برخی در بحث زلزله به دنبال کاسبی هستند.

10:40 **

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور از تشکیل ستاد حمایت های روانی هلال احمر (سحر) در 8 منطقه زلزله زده غرب کرمانشاه خبر داد.

10:40 **

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: مردم مناطق زلزله زده که در چادرها زندگی می کنند برای در امان ماندن از خفگی حتما گوشه ای از چادر را برای ورود جریان هوا باز بگذارند.

10:45 **

افتتاح دفتر یادبود زلزله غرب کشوردر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه

9:00

استاندارکرمانشاه در دیدار با اعضای شورای شهر تهران : خانه هایی که توسط مردم ساخته شده بودند، بیشتر از ساختمانهای دولتی ساز در مقابل زلزله مقاوم بود/ در 20 ساعت 6 هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند/ احداث حمام صحرایی و موقت مهمترین کارهایی است که باید برای کمک به حادثه دیدگان انجام دهیم./

8:05 **

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه : هموطنان آسیب دیده از زلزله چنانچه پیکر جانباختگان خود را بدون جواز دفن کردند، برای طی مراحل قانونی و کارشناسی به پزشکی قانونی این استان مراجعه کنند.

8:00 **

استاندار کرمانشاه: تمام دستگاه ها و بانک های سرپل ذهاب باید صبح شنبه باز و به مردم ارائه خدمت کنند/ مدیران کل موظف به تامین نیازهای دستگاه های اجرایی و مردم هستند.

2:01 **

وزارت خزانه داری آمریکا مانعی برای ارسال کمک مالی به زلزله زدگان ایران

فیسبوک و یک وبگاه جمع آوری کمک مالی، بیش از 200 هزار دلار را که دو ایرانی مقیم آمریکا برای کمک به زلزله زدگان غرب ایران جمع آوری کرده بودند، با استناد به مقررات وزارت خزانه داری آمریکا توقیف کرد.

1:19

یک منبع مطلع از سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، از ارسال 8.5 تن محموله کمک های مردمی از انگلیس به زلزله زدگان غرب ایران خبر داد.

01:00**

استاندار کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب: حدود 55 هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده که این آمار قریب به 2 برابر خانه های تخریب شده است.

**پنجشنبه 25 آبان

23:00**

جانشین هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طی 2 روز گذشته بیش از 100 تن بار و اقلام کمکی از طریق پنج فروند بالگرد با 50 سورتی پرواز به مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و بخش ازگله ارسال شده است.

22:30**

سعیدی سخنگو و معاون ستاد مدیریت بحران کشور: اسکان تمام زلزله زدگان استان کرمانشاه پنجشنبه شب پایان یافت به طوریکه امکانات لازم در اختیار هموطنان کرمانشاهی قرار گرفته است.

20:58**

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد اولیه خسارت بخش کشاورزی استان را در مناطق زلزله زده بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

20:12**

استاندار کرمانشاه از اختصاص 658 میلیارد تومان تسهیلات و 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض در جریان سفر اخیر رییس جمهوری به آسیب دیدگان زلزله در استان کرمانشاه خبرداد.

19:58 **

مرحله اول کمک های غیر نقدی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، شامل پتو، چادر و آب معدنی به سمت مناطق زلزله زده ارسال شد /مجموع کمک های تهیه شده تاکنون شامل ۳۰۰ عدد چادر، ۱۰۰۰ تخته پتو و ۵ تریلی آب معدنی است

19:28**

بیمه ایران در نخستین روز ارزیابی و پرداخت خسارت واحدهای تحت پوشش بیمه، حدود یک میلیارد تومان خسارت در وجه بیمه گذاران پرداخت کرد.

19:00**

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: خانه های 4 هزار و 500 مددجوی بهزیستی در زلزله غرب کشور تخریب شد و این افراد علاوه بر رسیدگی مادی به کمک های اجتماعی و مشاوره ای احتیاج شدید دارند.

18:30**

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: 3 جسد مجهول الهویه از 436 جان باخته زلزله کرمانشاه، مربوط به مصدومان سرپل ذهاب است.

17:00 **

آخرین آمار تلفات زلزله استان کرمانشاه ۴۳۶ نفر (۳ نفر مجهول الهویه)

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جانباختگان زلزله این استان را ۴۳۶ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:سرپل ذهاب: ۳۱۷ /اسلام آباد غرب: ۲۳ /کرند:14 /قصر شیرین: ۲۸ /جوانرود: ۳ /ثلاث: ۱۵

معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۳۳ صحنه: ۳

از جانباختگان مجهول الهویه نمونه DNA برای آزمایش ژنتیک برداشته شده است.

شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جانباختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند

16:45 **

سازمان پزشکی قانونی کشور اسامی 424 نفر از 433 جانباخته زلزله کرمانشاه را منتشر کرد

16:40 **

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از وقوع 436 پس لرزه در استان طی چهار روز اخیر از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری در غرب این استان خبر داد.

16:30 **

حیواناتی که بر اثر زلزله یکشنبه شب در زیر خروارها آوار مانده اند تهدیدی برای سلامت و بهداشت عمومی مردم هستند که بیرون کشیدن و معدوم کردن این لاشه ها باید در دستور کار نیروهای امداد و نجات قرار بگیرد.

16:30 **

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه: 40 تن اقلام دارویی سازمان بهداشت جهانی در فرودگاه کرمانشاه تخلیه و برای مناطق زلزله زده غرب این استان بارگیری شد.

16:28 **

مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: آب شرب شهرستان قصرشیرین از شب گذشته به علت وقوع پس لرزه های متعدد از مدار و شبکه اصلی خارج شدو تا ظهر جمعه مشکل برطرف می شود.

16:20 **

مدیرکل دفتر سلامت روانی وزارت بهداشت: متخصصان حوزه سلامت روان قبل از اعزام به منطقه زلزله زده لازم است آموزش های لازم را گذرانده باشند.

16:10 **

یک تیم 6 نفره پزشکی و امدادی از انجمن مردم نهاد آلمان «Humedica» به منظور کمک رسانی به زلزله زدگان وارد شهرستان سرپل ذهاب شدند.

16:09 **

مسئول روابط عمومی شرکت پالایش نفت کرمانشاه: 30 هزار لیتر نفت سفید از طریق این پالایشگاه به صورت رایگان در میان مردم زلزله زده غرب استان کرمانشاه توزیع شد.

16:05 **

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با اشاره به وصل برق 90 درصد روستاهای زلزله زده گفت: تنها برق 10 درصد روستاها همچنان قطع است که تا امشب(پنجشنبه شب) وصل خواهد شد.

از 213 روستای زلزله زده استان کرمانشاه، برق 190 روستا وصل شده است.

14:30 **

جانشین سپاه پاسداران:بسیج و سپاه تا خانه دار شدن تمام زلزله زدگان کنار آنها ایستاده است

14:20**

شرایط بازگشت هوایی مصدومان ترخیصی به کرمانشاه مهیا شد

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: شرایط بازگشت هوایی مصدومان ترخیص شده زلزله از بیمارستان های تهران به کرمانشاه طبق هماهنگی اداره کل خیرین و مؤسسات خیریه سلامت با اداره مددکاری وزارت بهداشت، مهیا شد.

14:00 **

سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور: 30 هزار و 600 تخته چادر تاکنون در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه توزیع شده و امروز نیز 10 هزار تخته چادر دیگر دراین مناطق توزیع می شود.

13:10 **

بیمارستان صحرایی کردستان تا پایان سال در مناطق زلزله زده مستقر خواهد بود

13:05 **

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: آواربرداری، امداد و بازسازی 6 روستای زلزله زده دشت ذهاب در استان کرمانشاه به سپاه بیت المقدس کردستان سپرده شده است.

13:00 **

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: 18 نفر کارشناس اداره کل دامپزشکی ایلام در قالب 6 گروه با حضور در مناطق روستایی زلزله زده کرمانشاه از امروز اقدام به جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه احشام تلف شده روستاییان کرده اند.

12:49

برآورد خسارت 3.8 هزار میلیارد ریالی زلزله به خانه های مسکونی شهرستان گیلانغرب

12:45 **

پزشکی قانونی اعلام کرد:تعداد جانباختگان زلزله استان کرمانشاه تا ساعت 12:45 امروز (پنجشنبه) 433 تن و شمار مصدومان به 9388 نفر رسید.

تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: ۳۱۷ /اسلام آباد غرب: ۲۳ /کرند: ۱۴ /قصر شیرین: ۲۸ /جوانرود: ۳ /ثلاث: ۱۵ معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: 30 /صحنه ۳

تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند

12:45 **

جانشین ستاد بحران استانداری کرمانشاه :تا اواخر امروز(پنجشنبه) خدمات زیربنایی شامل آب، برق و گاز مردم مناطق زلزله زده وصل می شود/ دستگاه های خدمات رسان به صورت شبانه روزی فعال هستند

12:28 **

بنیاد مسکن کردستان سه هزار واحد مسکونی خسارت دیده در زلزله کرمانشاه را بازسازی می کند

12:20 **

وزیر بهداشت:اقدامات درمانی مصدومان زلزله بعداز ترخیص ادامه خواهد داشت

12:19 **

وزیر نیرو: از 473 روستای آسیب دیده در زلزله غرب کشور، حدود 20 روستای بدون برق باقی مانده اند که امروز برق این روستاها هم وصل خواهد شد.

12:09 **

تلف شدن 200 هزار راس دام عشایر در زلزله استان کرمانشاه/ اختصاص 50 میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت وارده به عشایر استان

11:20 **

تخصصی ترین بیمارستان صحرایی کشور توسط بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ظرفیت 64 تخت بیمارستانی در منطقه سرپل ذهاب راه اندازی و فعالیت خود برای ارایه خدمات درمانی به آسیب دیدگان زلزله غرب استان کرمانشاه را آغاز کرد.

11:30

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اعلام کرد: یکی از نیروهای پایگاه هوانیروز کرمانشاه در حین امداد رسانی به زلزله زدگان به علت ایست قلبی درگذشت.

11:00

رییس دبیرخانه مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی، از تامین وسایل توانبخشی به عنوان یکی از ضروریات مناطق حادثه دیده استان کرمانشاه یاد کرد.

10:00

رییس سازمان بسیج مستضعفین: نیروهای بسیج و سپاه در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه از زمان وقوع حادثه تاکنون تلاشی شبانه روزی و مستمر داسته اند.

9:10 **

کار آواربرداری در مناطق مختلف سرپل ذهاب ادامه دارد و امدادرسانی به مناطق مختلف شهر و روستاها به صورت سازمان یافته تر و با سرعت بیشتری در حال انجام است.

9:00 **

جانشین اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: یک هزار و 600 مصدوم در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب در 2 بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی درمان شدند و بیش از 10 مورد نیز عمل های جراحی تخصصی در این بیمارستان ها صورت گرفته است.

جزئیات تامین گاز مناطق زلزله زده غرب کشور؛

9:05

معاون وزیر نفت: اکنون مشکل گازرسانی در مناطق قصرشیرین، جوانرود و ثلاث باباجانی پایان یافته است

چهارشنبه 24 آبان

23:45**

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری بلاروس همزمان با اعلام عزای عمومی در کشور روز سه شنبه 23 آبان 1396 پرچم سفارت را به حالت نیمه برافراشته درآورد.

23:29**

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، از برطرف شدن مشکل برق روستاهای زلزله زده تا قبل از ظهر فردا (پنجشنبه) خبر داد.

23:20**

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: اصلی ترین محدودیت دامپزشکی استان در زلزله اخیر، نبود امکانات لجستیک مناسب برای معدوم سازی لاشه دامهاست.

23:2**

'ایوان کورچوک' معاون وزیر امور خارجه اسلواکی با ارسال پیامی برای وزیر امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده های قربانیان زلزله غرب ایران اعلام کرد.

20:51**

استاندار کرمانشاه عصر چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سرپل ذهاب گفت: تا فردا هیچ حادثه دیده ای نباید بدون چادر و سرپناه موقت باشد.

20:1**

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع 43 هزار دستگاه چادر امدادی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

19:52**

اولین محموله کمک های مردمی از جزیره کیش، توسط یک فروند هواپیمای بویینگ کیش‌ایر عصر امروز به مقصد کرمانشاه ارسال شد.

19:25**

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه این اداره کل با تمام توان آماده خدمت رسانی به زلزله زدگان است، گفت: روزانه 30 هزار پرس غذای گرم بین افراد حادثه دیده توزیع می کند.

19:14**

مشاور رئیس و مسئول امور استان های سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تیم های منطقه ای به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شده اند، گفت: کار مکان یابی احداث پایگاه های امداد و نجات دامپزشکی توسط تیم های ارزیاب نیز در این مناطق انجام گرفته است.

18:57**

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تامین 90درصد روشنایی شهر سرپل ذهاب خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد شبکه های فشار ضعیف روستایی برق دار شد.

18:55**

آیت‌ الله ' حسین مظاهری ' از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان اجازه داد که یک سوم سهم امام (ع) برای کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور هزینه شود.

18:24**

مادر یک شهید در شهرستان چادگان از توابع استان اصفهان سرمایه خود به مبلغ 300 میلیون ریال را به هموطنان زلزله زده در استان کرمانشاه و غرب کشور اهدا کرد.

18:7**

مدال مسعود مصطفی جوکار نائب قهرمان کشتی آزاد المپیک به نفع زلزله زدگان غرب کشور به حراج گذاشته شد.

17:38**

سفارت انگلیس در تهران روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توییتراعلام کرد که ملکه الیزابت و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در پیامی حادثه زمین لرزه غرب ایران را به دولت و مردم کشورمان تسلیت گفتند.

17:30**

مدیرکل بیمه ایران در استان کرمانشاه گفت: امروز چهارشنبه میزان پرداختی خسارت زلزله به بیمه گذاران آسیب دیده سرپل ذهاب 12 میلیارد و 600 میلیون ریال بود.

17:16 **

پست‌بانک‌ایران برای تسهیل مشارکت هموطنان در امر کمک‌رسانی به زلزله زدگان غرب کشور، شماره حساب 99999 را به نام جمعیت هلال‌احمر افتتاح کرد.

17:03 **

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمانشاه: رسیدگی به درخواست افرادی که اسناد و مدارک ثبتی آنها در حادثه زلزله غرب استان از بین رفته به صورت فوق العاده انجام می شود و مردم منطقه از این بابت نگران نباشند.

17:00 **

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه: بیش از 31 هزار تخته چادر و حدود 50 هزار تخته پتو به مناطق زلزله زده استان ارسال شده است.

16:49 **

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: 9 هزار و 397 مصدوم حادثه زلزله یکشنبه شب غرب استان کرمانشاه تا ظهر امروز - چهارشنبه - در مراکز درمانی و بیمارستانی این استان و همچنین استان های دیگر پذیرش شده اند.

16:46 **

فرمانده قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران: پنج هزار و 600 تخته چادر و همزمان 20 هزار پرس غذای گرم توسط نیروهای ارتش، بین زلزله زدگان توزیع شد.

16:40 **

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از ارائه 9هزار و 541مورد خدمات بهداشتی و درمانی مانند ویزیت، فوریت های پزشکی و خدمات به بانوان باردار به زلزله زدگان کرمانشاه خبرداد.

16:34 **

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: تا کنون چهارتیم ویژه از کارشناسان و مدیران سازمان برای تعیین میزان خسارات و تسهیل در امداد رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده است.

16:16 **

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو از اتصال شبکه آب منطقه ازگله (مرکز زلزله) خبر داد و گفت: هفت مجتمع آبرسانی روستایی که در حدود 70 روستا را پوشش می دهند ترمیم شد.

16:11 **

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از برقراری بیمه بیکاری برای حدود ١٠ هزار نفر از زلزله زدگان کرمانشاه که بیمه تامین اجتماعی داشته و بیکار شده‌اند، خبر داد.

15:54 **

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره): ارسال 222میلیون تومان کمک‌های مردم به صورت نقدی و غیر نقدی برای زلزله‌زدگان غرب کشور توسط این نهاد

15:44 **

شهرام ناظری و گروه موسیقی کامکارها کنسرت خیریه ای در تالار وزارت کشور برگزار می کنند که تمامی عواید آن به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت

15:32 **

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارکنان مجلس امروز چهارشنبه برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور خون اهدا کردند.

15:30 **

فرمانده مرکز مقاومت بسیج سازمان حفاظت محیط زیست از جمع آوری کمک های غیر نقدی کارکنان این سازمان برای ارسال به مناطق زلزله زده مرزی کشور خبر داد.

15:21 **

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: از این به بعد تمرکز سازمان های درمانی بر تامین بهداشت روانی، جسمی و محیطی مناطق زلزله زده است.

15:11 **

پیام تسلیت و ابراز همدردی وزیر امور خارجه و تجارت ایرلند و شماری از مقامات این کشور با حادثه دیدگان

14:23 **

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور از توزیع روزانه 200 هزار عدد قرص نان میان زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.

14:22 **

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام به اتمام رسیدن مرحله اول عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده از آغاز مراحل جدید آواربرداری خبر داد.

14:20 **

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه: کمک های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه از سراسر ایران بخصوص از استانهای همجوار همچون ایلام بی سابقه است.

14:15 **

هیات دولت با اختصاص مبلغ 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 659 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از زلزله استان کرمانشاه موافقت کرد

14:8 **

وزیر آموزش و پرورش از تهیه برنامه ویژه ای درباره دانش اموزان مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: از هفته آینده با استقرار کانکس ها و دو شیفته کردن مدارس در این مناطق، مدارس مناطق زلزله زده بازگشایی می شود.

14:7 **

مدیر بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی: درحالی بیمارستان اسلام آباد غرب به کلی تخریب شده که ایستگاه شتابنگاری این مرکز در اسلام آباد غرب، 12 صدم شتاب زلزله را در زمان وقوع زلزله ثبت کرده است.

14:01 **

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور بخشنامه به همه معاونان، مدیران عامل و رییسان سازمان ها، صندوق ها و بانک های تابعه و مدیران کل اجرایی دستور داد همه توان خود را برای کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور متمرکز کنند.

13:58 **

سخنگوی سازمان ثبت احوال:سازمان ثبت احوال و ادارات مناطق زلزله زده مدارک هویتی ساکنان مناطق زلزله زده غرب کشور که از بین رفته باشد را خارج از زمانبندی معمول صادر می کنند.

13:55 **

با دستور صادق عزیزی، دادستان شهرستان اسلام آباد غرب، پیمانکار سازنده بیمارستان این شهرستان که در جریان زلزله اخیر تخریب شده، ‌بازداشت شد

13:55 **

وزیر کشور از توزیع حدود 24 هزار چادر در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: 10 هزار چادر دیگر نیز در بین زلزله زدگان توزیع می شود

13:49 **

با اعلام مسئولان شرکت های آب و فاضلاب شهری و توزیع برق کرمانشاه، حدود 95 درصد از آب و برق مناطق زلزله زده استان وصل شده و آنگونه که شرکت گاز اعلام کرده تنها مشکل شهر سرپل ذهاب باقی مانده و باقی مناطق از لحاظ گاز مشکلی ندارند.

13:49 **

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:هفته بسیج مستضعفین نماد اقدامات و خدمات رسانی بسیجیان به مردم و جامعه است که از جمله آنها می توان به اقدامت بسیج در مناطق زلزله زده اشاره کرد.

13:48 **

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نقش فضای مجازی در اطلاع رسانی به مردم زلزله زده گفت: برنامه داریم تا در آینده برای آسیب پذیری کمتر زیرساخت های مخابراتی در مواقع بحران، از انرژی خورشید استفاده کنیم.

13:48 **

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از جلسه هیات دولت اعلام کرد: کمبود دارو در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نداریم .

13:45 **

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه امنیت کامل در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برقرار است گفت: نیرو به اندازه کافی و در همه نقاط زلزله زده حضور دارد.

13:40 **

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: به دنبال سفر به مناطق زلزله زده کرمانشاه و بازدید و ارزیابی های میدانی، شمار مدارس تخریب شده و آسیب دیده این استان در زلزله اخیر کرمانشاه به 70 مورد رسید.

13:35 **

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران: وضعیت درمانی ایثارگران و خانواده شهدا مناطق زلزله مدام در حال پیگیری و رسیدگی است و علاوه برآن همه بیمارستان های این بنیاد آمادگی دارند از مصدومان حادثه زلزله مراقبت های درمانی کنند.

13:33 **

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما: 'رادیو امید' با هدف بیان و انکاس مسائل و مشکلات مناطق زلزله زده غرب کشور راه اندازی شد.

13:29 **

با اعلام مسئولان شرکت های آب و فاضلاب شهری و توزیع برق کرمانشاه، حدود 95 درصد از آب و برق مناطق زلزله زده استان وصل شده و آنگونه که شرکت گاز اعلام کرده تنها مشکل شهر سرپل ذهاب باقی مانده و باقی مناطق از لحاظ گاز مشکلی ندارند.

13:29 **

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی: حدود 9 هزار مصدوم زلزله در بیمارستان ها خدمات درمانی گرفتند، از این تعداد 340 نفر به تهران و همدان اعزام شدند و همه خدمات درمانی و اسکان همراهان آنها رایگان است.

13:27 **

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: طبق تاکید وزیرکشور، بخش هایی از مناطق زلزله زده که یکبار بازرسی شده اند برای حصول اطمینان بیشتر مردم، پس از پایان کار ، دوباره مورد بازبینی قرار می گیرند.

13:20 **

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد: قرارگاه فرماندهی انتظامی مناطق زلزله زده در شهر سرپل ذهاب تشکیل شده است.

13:19 **

سخنگوی دولت: با تصویب امروز هیات دولت، 6590 میلیارد ریال تسهیلات و 2810 میلیارد ریال کمک بلا عوض به خانوارهای زلزله زده کرمانشاه اختصاص می یابد.

13:15

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی: با همت خیرین و هیات‌های مذهبی تعدادی موکب جهت طبخ و توزیع غذا بین هموطنان زلزله زده در استان کرمانشاه برپا خواهد شد.

**12:58

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تشکیل هشت منطقه عملیاتی مدیریت بحران برای امدادرسانی موثرتر به زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه خبر داد.

12:57 **

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح : وزارت دفاع با بسیج تمام امکانات در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور خواهد داشت.

12:55

رییس‌ جمهوری در جلسه هیات دولت: با قدردانی از همدردی و کمک‌های خودجوش ملت ایران به هموطنان زلزله زده گفت: دولت با همه توان مشکلات ناشی از زلزله کرمانشاه و برطرف کردن آلام مردم را پیگیری و امروز تصمیمات لازم در زمینه نحوه کمک‌رسانی از جمله ارایه کمک‌های بلاعوض و وام ،چگونگی اسکان موقت و اضطراری آسیب‌دیدگان، اتخاذ می کند

12:45

پیام تسلیت اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران

12:38 **

عضو هیات علمی و استاد زمین شناسی دانشگاه ایلام: وقوع زلزله مهیب طی روزهای آینده در منطقه غرب کشور و نواحی زاگرس بدور از حقیقت بوده و مردم به این ادعاهای واهی و بی اساس بی اعتنا باشند

12:29

شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: شبکه اپراتور اول در مناطق زلزله زده غرب کشور به طور کامل پایدار است و ترافیک بدون هیچ مشکلی انجام می شود.

12:28 **

کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اختصاص یک روز از حقوق آبان ماه خود به زلزله زدگان غرب کشور، همدردی خود را با مردم زلزله زده این منطقه اعلام کردند.

12:23

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی: گزارش کمیسیون های شوراها، بهداشت و درمان، اجتماعی و عمران مجلس در مورد زلزله غرب کشور آماده و به زودی در صحن علنی قرائت می شود.

12:33 **

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه: بیش از 25 استخر مجتمع پرورش ماهیان سردابی غرب کشور در منطقه ریجاب از توابع شهرستان دالاهو براثر زلزله یکشنبه شب تخریب شده است.

12:04 **

رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی به هموطنان تاکید کرد که از حضور فیزیکی در مناطق زلزله زده و آسیب دیده جدا خودداری کنند. این موضوع، روند ترافیک را دچار اختلال می کند.

11:59 **

ساره جوانمردی ورزشکار شیرازی دارنده 2 نشان طلای پارالمپیک ریو در رشته تیراندازی، مدال طلای خود را برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به حراج گذاشت.

11:59 **

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: درخواست تامین 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت واحدهای مسکونی ناشی از زلزله غرب استان را در جلسه دیروز ستاد بحران که با حضور رئیس جمهوری و جمعی از وزرا در استانداری کرمانشاه برگزار شد، به دکتر روحانی ارائه کردیم.

11:50 **

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از ساخت مراکز درمانی در منطقه زلزله زده غرب کشور (کرمانشاه) در آینده ای نزدیک خبر داد.

11:48 **

وزیر کشور: در مناطق زلزله زده هیچ مشکل امنیتی و انتظامی وجود ندارد و تمامی دستگاه ها برای اسکان موقت و دائم زلزله زدگان تلاش می کنند.

11:43 **

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی :هر گونه کمک های نقدی و غیر نقدی به منظور کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در هر حوزه ای باید از طریق سازمان مربوطه، شماره حساب رسمی آن و از طریق سایت های معتبر و واقعی( چون هلال احمر) اعلام شود و مردم در کمک به زلزله زدگان مراقب کلاهبرداران باشند.

11:38

کارکنان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اختصاص یک روز از حقوق خود به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، همدردی خود را با مردم زلزله زده غرب کشور اعلام کردند.

11:34 **

سرپرست اورژانس کشور : بیش از هفت هزار مصدوم زلزله طی 20 ساعت به کرمانشاه منتقل شدند، 8400 عمل جراحی، از جمله 100 پیوند عضو برای زلزله زدگان انجام شد.

11:23 **

در 24 ساعت گذشته یک محموله بزرگ کمک های جنسی، اقلام ضروری و غیر نقدی مردم مریوان به مناطق زلزله دیده در غرب استان کرمانشاه ارسال شد.

11:20 **

پتو، لباس گرم و موادغذایی نیاز زلزله زدگان است

**11:11

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از برپایی پایگاه جمع آوری کمک‌های دانش آموزی به زلزله‌ زدگان غرب کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

10:58 **

جمعی از ملی پوشان و اعضای تیم های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان، صبح امروز(چهارشنبه) برای دلجویی و تقدیم کمک های صورت گرفته توسط خانواده کشتی، راهی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شدند.

10:55 **

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه: بنا به آمار تقریبی حدود 11 تا 12 هزار واحد روستایی و نیز حدود چهار هزار و 500 واحد شهری 100 درصد تخریب شده و برای شروع آواربرداری لازم است فرم مربوطه توسط مالک تکمیل و خودش نیز حین عملیات حضور داشته داشته باشد.

10:50 **

پیام تسلیت 'کیم یونگ نام' رئیس پرزیدیوم* مجمع عالی جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی به رئیس جمهوری اسلامی ایران و خانواده های زلزله زده

10:49 **

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار فیلمی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: همه ارتباطات در مناطق زلزله زده از روز گذشته (سه شنبه) به حالت طبیعی بازگشت.

10:46 **

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر از وصل شدن برقِ کل شهر «سرپل ذهاب» خبر داد و گفت: از امروز (چهارشنبه) تمرکز گروه های عملیاتی برای رفع مشکل برق روستاها خواهد بود.

10:43 **

جانشین ستاد بحران استان کرمانشاه با اعلام اینکه عملیات آواربرداری اولیه مناطق زلزله زده استان به پایان رسید، گفت: براساس آخرین آمارها تاکنون 432 تن براثر زلزله جان باخته اند و 9388 تن مصدوم شده اند.

10:35 **

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه: تاکنون 17 اکیپ دامپزشکی نسبت به دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده به مناطق رلزله زده اعزام شده اند.

10:31 **

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال وقوع زلزله اخیر در سرپل ذهاب پرونده 75 بیمه گذار این شهر برآورد خسارت شد، گفت: از مجموع این تعداد پرونده، 10 میلیارد ریال به خسارت دیدگان زلزله سرپل ذهاب پرداخت شد.

10:21 **

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع انواع کنسرو، آب معدنی و نان بسته ای بین زلزله زدگان با همکاری خیرین و دستگاه های اجرایی مختلف خبر داد.

9:54 **

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه :44 مدرسه در پنج شهرستان استان تخریب و غیرقابل استفاده شده است.

9:50 **

وزارت خزانه داری آمریکا از طریق 'دفتر کنترل دارایی های خارجی' خود موسوم به (OFAC) و در پی وقوع زمین لرزه در غرب ایران، راه کارهایی را برای ارسال کمک های بشردوستانه آمریکا به ایران باتوجه به وجود تحریم های تجاری موجود را ارائه کرد.

9:42 **

پزشکی قانونی اسامی 353 جانباخته زلزله کرمانشاه را اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت آمار مصدومان 9 هزار و 388 نفر اعلام شده است.

9:41 **

مدیرکل بیمه های آتش سوزی بیمه ایران: بیمه ایران برای جبران خسارت های وارد شده به آسیب دیدگان شهرستان سرپل ذهاب با 50 درصد تخفیف اموال آنها را بیمه می کند.

9:35 **

قائم مقام شهردار کرمانشاه از ارسال پنج هزار و 610 تخته پتو و چادر مسافرتی به مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: از این مقدار 5400 تخته پتو و 210 تخته نیز چادر مسافرتی بوده است.

9:23 **

معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی: تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه به 9388 نفر رسید و تاکنون 1303 عمل جراحی برای نجات مصدومان انجام شده است.

9:27 **

برغم انتشار برخی مطالب و شایعات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر فعالیت نامنظم جایگاههای عرضه توزیع سوخت و مشکل در زمینه تامین و توزیع سوخت خودروها(بنزین و گاز) در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه،بر اساس مشاهدا خبرنگاران ایرنا در منطقه هیچگونه مشکلی در روند فعالیت این جایگاهها و توزیع سوخت دراین مناطق وجود ندارد.

9:13 **

وزیر راه و شهرسازی به رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ماموریت داد تا ضمن ارزیابی ابعاد زلزله، آسیب به ساختمان‌های جدیدالاحداث و به ویژه ساختمان‌های مسکن مهر و خسارات وارده را بررسی و نتیجه را گزارش کنند.

9:17 **

گزارش وزیر کشور در مورد وقوع زلزله و وضعیت مناطق زلزله زده در استان های غربی کشور دستور کار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

** 4:56

زمین‌لرزه 3.6ریشتری بامداد چهارشنبه در ساعت چهار و 14 دقیقه و 18ثانیه در6کیلومتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه رخ داد.

** 3:48

دیوار تحریم ظالمانه در برابر کمک ایرانیان مقیم آمریکا به زلزله زدگان

** 2:25

یک دقیقه سکوت در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره فیلم براتیسلاوا به یاد قربانیان زلزله غرب ایران

** 0:21

استاندار همدان گفت: اکنون چند تیم پزشکی، تیم فنی آبفای استان و تیم امدادی هلال احمر همدان در استان کرمانشاه به امدادرسانی و ارائه خدمات مشغول هستند و امدادرسانی استان بنا به اعلام نیاز استان کرمانشاه ادامه دارد

** 0:05

روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه دیدار روسای سه قوه با رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاش همه دستگاهها در عملیات امداد و نجات و رسیدگی به حال مجروحان و بازماندگان حادثه، گفت: این حادثه برای ما یک امتحان و آزمایش است و از همه دستگاههایی که تلاش کرده و می‌کنند از جمله نیروهای مسلح که بسیار خوب وارد عمل شدند، تشکر می‌کنم

*سه شنبه 23 آبان

** 23:25

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی همدان گفت: یک گروه از آفرودسوار استان در قالب 30 خودرو دو دیفرانسیل برای امدادرسانی به زلزله زدگان در مناطق صعب العبور غرب کشور اعزام شدند.

** 23:22

مرکز اسلامی انگلیس عصر سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از خسارت‌ها و تلفات ناشی از زمین‌لرزه دل‌خراش غرب ایران، آمادگی خود را برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مسلمانان مقیم انگلیس در این رابطه اعلام کرد.

** 23:12

«رامین غیاثوند» دارنده مدال طلای مسابقات کانوپولوی مردان آسیا ظهر امروز (سه شنبه) مدال طلای آسیایی خود را به زلزله زدگان استان کرمانشاه هدیه کرد

23:08

دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن آمادگی خود را برای جمع آوری و انتقال کمک های مردمی به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور اعلام کرد.

** 22:32

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: نخستین محموله کمک های امدادی این استان برای اسکان اضطراری به منطقه های زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.

** 22:06

به دنبال وقوع زلزله در استان های غربی کشور و وارد آمدن خسارات در این مناطق، کمیسیون اعتباری بانک مرکزی در جلسه فوق العاده خود اجرای امهال تسهیلات و پرداخت قرض الحسنه 100 میلیون ریالی برای زلزله زدگان غرب کشور از سوی نظام بانکی را تصویب کرد.

** 22:03

فرماندار سرپل ذهاب از توزیع 10 هزار تخته چادر و 40 هزار تخته پتو در بین زلزله زدگان این شهرستان خبرداد.

** 21:47

مقامات ارشد سیاسی ترکیه اعم از مقامات دولت، مجلس، احزاب و شخصیت های مشهور ترکیه ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت و دولت ایران و خانواده قربانیان حادثه زلزله، بر آمادکی این کشور برای ارسال کمک های امدادی به زلزله زدگان تاکید کردند.

** 21:34

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: مردم قم با اهدای 430 واحد خون از روز گذشته تا امروز به زلزله زدگان غرب کشور کمک کرده اند.

** 21:19

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت که این نهاد به منظور کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور 70 پایگاه را در سطح استان از امروز سه شنبه فعال کرده است.

** 21:07

رئیس مرکز انتقال خون کاشان گفت: مردم این شهرستان از زمان وقوع حادثه تلخ زمین لرزه در استان های غربی کشور، 68 هزار سی سی خون به آسیب دیدگان این حادثه اهدا کردند.

** 20:12

رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (سه‌شنبه) در جلسه‌ای با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و تنی چند از مسئولان کشور با ابراز تأسف عمیق از حادثه بسیار تلخ زلزله کرمانشاه و با تقدیر از حضور مسئولان در مناطق زلزله‌زده و همدردی با مردم تأکید کردند: این همدردی‌ها باید در عرصه عمل و کمک به مردم با قوت ادامه پیدا کند تا از مشکلات و رنج مردم بکاهد.

** 20:04

'مایکل هیگینز' رئیس جمهوری ایرلند روز سه شنبه در پیامی، ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله اخیر در غرب ایران با آسیب دیدگان این حادثه دلخراش ابراز همدردی کرد.

** 19:53

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ضمن تسلیت به مناسبت جانباختن گروهی از هموطنان درحادثه جانسوز زلزله غرب کشور، ابرازی امیدواری کرد: دولت و مردم و همه نهادها با همه توان به میدان بیایند و هرچه زودتر آثار و تبعات این زلزله تاریخی غرب کشور را برطرف نمایند.

** 19:50

امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران قربانیان حادثه زمین لرزه غرب کشورمان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

** 19:46

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل رانی استان اصفهان از اعزام 17 دستگاه خودروی 'آفرود' (بیراهه نورد) به همراه 10 تُن اقلام مورد نیاز زلزله زدگان به مناطق غرب کشور خبر داد.

** 19:36

دکتر بیژن حیدری داور بین المللی فوتبال همدان در حالیکه می بایست این هفته در لیگ برتر کشور قضاوت می کرد، رسیدگی پزشکی به زلزله زدگان را به داوری فوتبال ترجیح داد.

** 19:29

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: 100 جلد کتاب به همراه تعدادی عروسک‌ امروز/ سه شنبه/از طرف این نهاد برای کودکان حادثه دیده‌ کرمانشاه ارسال شد.

** 19:22

نماینده ولی فقیه در شهرستان و فرماندار کاشان روز سه شنبه با صدور پیام هایی جداگانه وقوع زمین لرزه در استان های غربی کشور و جان باختن تعدادی از هموطنان را به بازماندگان این حادثه تسلیت گفتند

** 19:18

سردارسرتیپ پاسدارمحمد پاکپور از اولین ساعات وقوع زلزله در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور یافت و به سازماندهی و مدیریت یگان های عمل کننده این نیرو در امدادرسانی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت.

** 19:18

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال جاری در کرمانشاه بار دیگر به نماد وحدت و همدلی مردم ایران تبدیل شد و علمای اهل سنت در کنار روحانیان تشیع آذربایجان غربی با صدور پیام تسلیت و سخنرانی در محافل مختلف، کمک رسانی تمامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی به مناطق زلزله زده را خواستار شدند

** 19:17

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اعلام کرد زلزله 13 شهر با جمعیت یک میلیون و 300 نفری را تحت تاثیر قرار داد اما اکنون برق 90 درصد معابر و مراکز حیاتی مهم در شرایط پایداری قرار گرفته‌است

** 19:14

زلزله ای به بزرگی 4.3 ریشتر ساعت 18و 46 دقیقه و 4 ثانیه برای چندمین بار از زمان وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری یکشنبه شب، قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند.

** 19:06

«محمد ولد عبدالعزیز » رئیس جمهوری موریتانی با ارسال پیامی برای «حسن روحانی »رئیس جمهوری ایران، جان باختن شماری از شهروندان ایرانی را در زلزله غرب کشور تسلیت گفت.

** 19:03

پویش هنرمندان و جامعه فرهنگی هنری مشهد در سوگ جانباختگان زلزله غرب کشور به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان راه اندازی شد

19:00 **

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات آوار برداری را از ساعات اولیه پس از زلزله شروع کرده ایم و می خواهیم احداث منازل مناطق روستایی را که به بسیج و سپاه واگذار شده را به سرعت آغاز کنیم.

18:50

رئیس جمعیت هلال احمر:مردم از حضور در مناطق زلزله زده پرهیز کنند/ امداد هوایی در زلزله استان های غربی کشور بسیار موفق عمل کرد

18:42 **

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر اکنون مرز عراق و کرمانشاه - حوالی قصر شیرین را لرزاند.

18:18 **

امام جمعه کرمانشاه در بازدید از مناطق زلزله زده:مهمترین نیازهای مردم زلزله زده چادر، غذا و آب است

18:00

ابراز همدردی وزارت کشور ترکیه با ملت و دولت ایران و آسیب دیدگان زلزله

17:40 **

پیام های تسلیت جمعی از مقام های ارشد پاکستان در پی حادثه زلزله در غرب ایران

17:36**

سلامت یاران هلال احمر به کمک زلزله زدگان کرمانشاه می روند

17:22 **

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله 2 روز گذشته در این استان در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است، تاکید کرد که برای ترمیم آسیب ها و خسارت ها نیازمند خط اعتباری مستقل هستیم.

17:10 **

سرپل ذهاب نبض ایران/ تشدید کمک های امدادی

17:00 **

وزیر خارجه فرانسه با خانواده های جانباختگان زلزله در ایران و عراق ابراز همدردی کرد

16:55 **

اسقف ارامنه اصفهان جان باختن جمعی از هموطنان در زلزله مناطق غرب کشور را تسلیت گفت

16:50**

رئیس جمهوری و وزیر بهداشت عصر سه شنبه با حضور در بیمارستان طالقانی کرمانشاه از مصدومان زلزله عیادت و بر تسریع در روند درمان حادثه دیدگان تاکید کردند

16:50 **

برق و آب قسمتی از شهر سرپل ذهاب وصل شد

16:26 **

رئیس جمهوری در ستاد مدیریت بحران در کرمانشاه: حق طبیعی مردم آسیب دیده، رسیدگی به نیازهای آنان، اسکان موقت و کمک به بازسازی منازل است / هیچ جای ایران نیست که در غم مردم کرمانشاه شریک نباشد/ وظیفه دولت کمک های بلاعوض و اختصاص وام بلندمدت است.

16:24 **

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی :تا کنون به هفت هزار و 613 مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شده و حدود یک هزار نفر از مصدومان بستری و 280 مصدوم نیز به سایر استانها از جمله تهران و البرز منتقل شدند.

16:25**

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی : برآوردهای اولیه ما حاکی از خسارت 31 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است.

16:07**

مدیرکل روابط عمومی قوه قضاییه از اعزام نمایندگان رئیس دستگاه قضایی به مناطق زلزله زده غرب کشور جهت بررسی وضعیت حادثه دیدگان و نظارت بر نحوه خدمت رسانی خبر داد.

15:54**

شرکت بزرگ دارویی «جی اس ک» GSK انگلیس ضمن اعلام همدردی با بازماندگان زلزله دلخراش غرب ایران، آمادگی خود را برای ارسال دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز مناطق زلزله‌زده اعلام نمود.

15:46

سلطان قابوس پادشاه عمان در پیامی به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، جان باختن تعدادی از هموطنانمان در زلزله غرب ایران را تسلیت گفت.

15:44

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران :تمامی مراکز رفاهی فرهنگیان و خانه های معلم آموزش و پرورش شهر تهران پذیرای خانواده‌های مجروحین زلزله زده غرب کشور است.

15:42

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با صدور پیامی به بازماندگان زلزله کرمانشاه تسلیت گفت.

15:29 **

نیروی زمینی ارتش: تیم‌ های جسد یاب تیپ 65 راهبردی نیروی مخصوص نزاجا با تجهیزات کامل عازم مناطق زلزله‌ زده غرب کشور شدند.

15:28 **

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از حادثه دلخراش زلزله در غرب ایران، از تمام افراد و نهادهای دولتی و غیردولتی که تاکنون با حادثه دیدگان ابراز همدردی کرده‌اند قدردانی نمود.

15:27 **

استمرار ابراز همدردی جهانیان با زلزله زدگان ایران و عراق

15:26 **

سازمان اورژانس کشور اسامی مصدومان منتقل شده زلزله غرب کشور را به بیمارستان های تهران اعلام کرد.

15:25 **

استمرار ابراز همدردی جهانیان با زلزله زدگان ایران و عراق

15:20 **

وال استریت ژورنال روزسه شنبه گزارش داد: کار امدادرسانی در زلزله ایران و عراق ادامه دارد و انتظار می رود آمار کشته شدگان بالا برود.

15:16 **

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران: اقلام ضروری و مورد نیاز زلزله زدگان به وسیله هواپیماهای 747 و ایلوشین نیروی هوایی ارتش به مناطق غرب کشور ارسال شد.

15:02 **

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسلوونی در پیامی جان ‌باختن تعدادی از هموطنانمان در زلزله غرب کشور را تسلیت گفتند.

15:01 **

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از انتقال 150 تن کالای ضروری و مورد نیاز اولیه مردم به مناطق زلزله زده خبر داد.

15:00 **

صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، جان باختن شماری از شهروندان ایرانی را در زلزله اخیر غرب کشور تسلیت گفت.

14:55 **

آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید با صدور پیامی، جان باختن جمعی از هموطنان در پی وقوع زلزله در استان های کرمانشاه و ایلام را تسلیت گفت.

14:54 **

اجرای شامگاه دوشنبه 22 آبان‌ماه نمایش «11 نفر» به روح آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی و «شوایک، سرباز ساده دل» به بازماندگان زلزله غرب کشور تقدیم شد.

14:53 **

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان: علی رغم وقوع زلزله در کردستان مردم استان از ساعات اولیه این حادثه دردناک تاکنون در حال جمع آوری و ارسال کمک های خود به شهرستان های کانون زلزله در کرمانشاه هستند.

14:51 **

معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خیمنی (ره): با توجه به اینکه خانوارهای زیر پوشش کمتیه امداد در مناطق زلزله زده بیمه حوادث هستند، با کارشناسی کمیته امداد و بیمه مسئول خسارت آنها در حوزه مسکن تامین می شود.

14:48 **

سرپرست شرکت ارتباطات زیرساخت ایران: وضعیت ارتباطی مناطق زلزله زده غرب کشور شامل شهرهای قصر شیرین ، سرپل ذهاب ، ثلاث باباجانی ، اسلام آباد ، کرند و دالاهو عادی است و شبکه ارتباطی کشور هیچ مشکلی ندارد .

14:42 **

مدیرکل دفترامنیتی انتظامی استانداری مرکزی: مردم برای واریز وجوه کمک به زلزله زدگان به شماره حساب های تایید نشده منتشره در فضای مجازی اعتماد نکنند و وجوه نقدی خود را تنها به حساب های هلال احمر واریز کنند.

14:40 **

مردم و خانواده های آسیب دیده زلزله سرپل ذهاب از خدمات نیروهای بهداشت و درمان در محوطه بیمارستان این شهر رضایت دارند.

14:30 **

مدارس استان کرمانشاه به دلیل خطرات ناشی از وقوع زلزله، در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی تعطیل است.

14:19 **

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام این که کمبودی در میزان اقلام امدادی برای توزیع میان زلزله زدگان نداریم، گفت: کندی درتوزیع اقلام بین زلزله زدگان بزودی رفع می شود

14:14 **

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی: مشمولان کاردانی ، دیپلم و زیردیپلم استان های زلزله زده که دارای برگ آماده به خدمت به تاریح آبان ماه سال جاری هستند، در صورت تمایل می توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را به مدت سه ماه تمدید کنند.

14:00 **

روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه: دستکم 100 جانباخته زلزله، بدون مجوز دفن شده اند و تاکنون برای 430 جانباخته جواز دفن صادر کرده است این در حالی است که مدیر کل پزشکی قانونی استان این موضوع را تایید نکرده است.

13:57**

مدیرعامل بیمارستان میلاد :21 تن از حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد تهران بستری شدند.

13:53 **

- معاون بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی : 6 بیمارستان صحرایی توسط بهداری نیروی زمینی سپاه در مناطق زلزله زده خدمت رسانی می کند.

13:51**

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آسیب دیدگی هشت شهر و 526 روستا در زلزله استان کرمانشاه خبرداد.

13:50 **

تسلیت دبیر کل سازمان جهانی گمرک به دولت، ملت ایران و بازماندگان

13:46 **

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی : بیمارستان نوساز امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب که بهمن 95 افتتاح شده بود در زلزله تخریب شد و مجلس این مسئله را پیگیری می کند.

13:40

پردیس سینمایی کوروش فردا(چهارشنبه) 50 درصد از فروش فیلم های روی پرده این مجموعه را به کمک برای مناطق زلزله زده اختصاص می دهد.

13:30

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی :همه نهادهای خصوصی و دولتی این استان برای اعزام به کرمانشاه و امداد رسانی به هموطنان زلزله زده اعلام آمادگی کرده اند.

13:24

وزیر کشور به استانداری های سراسر کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، استان های معین و همچنین سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول دستور داد همکاری و تلاش در جهت تسریع در عملیات امدادرسانی و برگرداندن اوضاع به شرایط عادی را با استانداری کرمانشاه انجام دهند.

13:18

آیت الله سید علی حسینی سیستانی مرجعیت عالی عراق روز سه شنبه اعلام کرد : صرف نیمی از سهم امام برای زلزله زدگان غرب ایران را مجاز است.

13:13

استاندار ایلام با اشاره به خسارت های جانی و مالی زلزله اخیر در استان کرمانشاه : استان ایلام به عنوان همسایه و استان معین کرمانشاه باید بیشتر از سایر استان های دیگر کمک های خود را به مناطق زلزله زده ارسال کند.

13:05 **

سگ های زنده یاب هلال احمر تا کنون 6 نفر را از زیر آوار نجات داده اند

13:02 **

زلزله ای با بزرگی ۴/۲ ریشتر، لرستان حوالی نوراباد را لرزاند

13:00 **

دو گردشگر سوئیسی در همدان به هلال احمر این استان مراجعه و اعلام آمادگی کردند که برای کمک، به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

12:54 **

روحانی در جمع مردم سرپل ذهاب: دولت برای بازسازی منازل خسارت دیده از زلزله، کمک بلاعوض و وام بلند مدت اعطا می کند/همه امکانات دولت برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج شده است / دولت در کنار مردم زلزله زده خواهد بود/ در جلسه امروز ستاد بحران در کرمانشاه، بودجه بازسازی و جبران خسارت ها اختصاص می یابد/ بطور مستمر روند امداد رسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهم کرد

12:40

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران : 223 مصدوم انتقالی حادثه زلزله غرب کشور در بیمارستان های شهرهای تهران و کرج بستری هستند.

12:32 **

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی : متاسفانه مشاهده های میدانی نشان می دهد که شب گذشته چادرهای توزیعی نتوانسته است کفایت نیاز افراد بی خانمان را در منطقه زلزله زده غرب کشور بدهد.

12:30 **

معاون پارلمانی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ،برقراری مقرری آسیب دیدگان از زلزله را اولویت کاری این وزارتخانه عنوان کرد.

12:28 **

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از اعلام آمادگی وزارت حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان برای کمک به حادثه دیدگان زلزله اخیر کشورمان خبر داد .

12:20 **

انجمن علمی و فرهنگی ایران – فیلیپین در مانیل با انتشاربیانیه ای با حادثه دیدگان همدردی و اعلام کردند که آماده ارائه هر نوع کمک در این زمینه است.

12:17 **

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش از انجام 65 عمل جراحی از سوی پزشکان ارتش در مراکز درمانی مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

12:00 **

رئیس انجمن مراقبت های ویژه آمریکا در نامه ای خطاب به رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران برای همکاری داوطلبانه به مناطق زلزله زده غرب کشور اعلام آمادگی کرد.

11:20 **

هلال احمر اعلام کرد: 12 هزار چادر، 9 هزار موکت، 26 هزار پتو، 7 هزار ست ظروف، 8 هزار چراغ والور،17 هزار قوطی کنسرو و 7 هزار کیلوگرم برنج در استان کرمانشاه موجود است/️16 هزار چادر، 28 هزار پتو، 14 هزار گالن آب، 13 هزار کیلوگرم نایلون، 2 هزار و 200 شعله والور، 10 هزار کیلوگرم برنج، 84 هزار قوطی کنسرو و 400 کیسه حمل جسد هم به استان ارسال شده است/️ 8 شهر و 526 روستا در زلزله آسیب دیده‌اند و 33 هزار و 379 خانوار متاثر از زلزله هستند

98 درصد آوارهای ساختمانی در شهرهای زلزله زده برداشته شده/ بعید است فردی زیر آوار در شهرهای زلزله زده باقی مانده باشد.

11:10 **

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان طالقانی کرمانشاه :مقصرین در ساخت بناهای نا ایمن درمانی به دستگاه قضایی معرفی می شوند/ هوا نیروز کم نظیر عمل کرد و هر ۵ دقیقه یک پرواز برای انتقال مجروحین انجام داد/ وضعیت کاملا عادی است و نیازی به حضور همکاران دیگر استان ها در اینجا نیست.

11:00 **

اعزام نمایندگان رهبر انقلاب برای بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

حجت‌الاسلام معزی (نماینده ولی فقیه در هلال احمر) و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدی عراقی (نماینده مجلس خبرگان رهبری در کرمانشاه) در هیئت اعزامی از جانب رهبر انقلاب حضور دارند تا از نزدیک در جریان چگونگی عملیات نجات و امداد و میزان خسارات وارده به مناطق زلزله زده قرار گیرند.

10:58 **

پزشکی قانونی اعلام کرد :تعداد کشته ها تا این لحظه 430 نفر ، مصدومان 7460 نفر تعداد کشته ها به تفکیک شهرستان ها :

سرپل ذهاب: ۳۱۷ اسلام آباد غرب: ۲۳ کرند: ۱۴ قصر شیرین: ۲۸ جوانرود: ۳ ثلاث: ۱۵ کرمانشاه: ۲۷ صحنه: ۳

تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه تنها یک نفر بوده و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند

10:58 **

وزیر آموزش و پرورش :12 دانش آموز در حادثه زلزله کرمانشاه جان باختند /44 مدرسه تخریب شد

10:58 **

سرپرست اورژانس کشور گفت: یک بیمارستان 30 تختخوابی با اتاق عمل و بیمارستان 50 تختخوابی با بخش های ویژه در محوطه بیمارستان شهدا سرپل ذهاب مشغول خدمت رسانی به مردم است

10:38 **

چادر برای اسکان موقت وپتو به عنوان وسیله گرمایشی مهمترین نیاز مردم مناطق زلرله زده شهرسنان سر پل ذهاب است .

10:35 **

معاون وزیر ورئیس سازمان مدیریت بحران کشور: امیدواریم با تلاش هایی که در حال انجام است مشکلات برقی درسر پل ذهاب رخ داده است بطور کامل تا ساعت آینده برطرف شود.

10:34 **

استاندار کرمانشاه : آب و برق 70 درصد شهر سرپل ذهاب وصل است و طبق مصوبه شب گذشته در حضور وزیر کشور مقرر شده است مشکل 30 درصد مناطق باقیمانده نیز امروز برطرف شود.

10:30 **

هلال احمر اعلام کرد: آواربرداری سبک در مناطق زلزله زده به پایان رسید و آواربرداری سنگین درحال انجام است/10 هزار چادر، 20 هزار پتو و 185 هزار قوطی کنسرو میان زلزله‌زدگان توزیع شد/ 30 هزار چادر برای اسکان زلزله زدگان فراهم شده و تا بعد از ظهر امروز تمام زلزله زدگان در چادرها اسکان داده می شوند/در صورت عدم امدادرسانی به نقطه ای از مناطق زلزله زده، با شماره 112 اطلاع رسانی شود /️شماره حساب 99999 برای کمک های نقدی به زلزله زدگان در نظر گرفته شده است

10:25 **

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه از انجام 520 سورتی پرواز بالگردهای هوانیروز : تا این لحظه 915 نفر از مجروحان زلزله غرب کشور توسط بالگردهای هوانیروز به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

10:22 **

قربانعلی بردی محمد اف، رئیس جمهوری ترکمنستان در پیامی خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهوری وقوع زلزله در استان های غربی کشورمان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت .

10:20 **

سرپرست اورژانس کشور : بیمارستان 50 تخته سیار وزارت بهداشت مجهز به اتاق عمل و بخش های مراقبت های ویژه امروز-سه شنبه- در محوطه بیمارستان تخریب شده سرپل ذهاب دایر شد.

10:19**

مردم زلزله زده سرپل ذهاب و دیگر بخش های زلزله زده استان کرمانشاه خواستار تسریع در خدمت رسانی و کمک های امدادی اولیه از جمله چادر برای استقرار موقت شدند.

10:18 **

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور : تمام محورهای اصلی و فرعی مناطق زلزله زده بازگشایی شده و تردد در این محورها جریان دارد.

10:17 **

وزیر اموزش و پرورش در توئیتی، ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله در غرب کشور تصریح کرد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش داغ دار درگذشت نوگلان دانش آموز زلزله کرمانشاه است.

10:15 **

مدیرعامل شرکت ملی گاز: هم اکنون در جوانرود و ثلاث باباجانی گروه‌های اعزامی در محله ها حضور دارند و پس از پایان عملیات نشت یابی، گاز تا علمک‌ها وصل شده و به محض حضور مردم در منازل و اطمینان از نبود نشتی در داخل خانه ها، گاز آنها وصل می شود.

10:12 **

بهنام سعیدی سخنگوی ستاد مدیریت بحران: جدیدترین آمار زلزله کرمانشاه 423 کشته و 7370 مصدوم است.

10:12 **

سرپرست سازمان بهشت زهرا (س) از اعزام 10 دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به همراه 10 نفر نیروی متخصص به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

10:9 **

رئیس صلیب سرخ جهانی در توئیتی درباره زلزله اخیر در کرمانشاه اعلام کرد: صلیب سرخ جهانی آماده پشتیبانی از زلزله زدگان است

10:00 **

روحانی در بدو ورود به کرمانشاه: دولت سعی می کند در کمترین زمان برای حل مشکلات مردم اقدام می کند/همه نهادها، مردم و خیرین برای تامین مسکن مردم کرمانشاه به بنیاد مسکن کمک کنند/

9:57 **

معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی : در زلزله غرب کشور 7460 مصدوم شدند و از این تعداد 960 نفر هنوز بستری هستند.

9:54 **

مسئول شبکه لرزه ‌نگاری استان کرمانشاه : پس از وقوع زلزله بزرگ 7.3 ریشتری یکشنبه شب، تا ساعت 9 صبح روز سه شنبه 205 پس لرزه در استان بوقوع پیوسته است.

9:38 **

رئیس جمهوری دقایقی پیش با هدف بازدید از مناطق زلزله ‌زده استان کرمانشاه وارد فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.

9:38 **

وزیر صنعت، معدن و تجارت به معاون اقتصادی و بازرگانی این وزارتخانه و رئیسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه و استان های همجوار دستور داد برای رسیدگی فوری و کمک به هموطنان زلزله زده اقدام کنند.

9:28 **

سرپرست اورژانس کشور :بیش از هفت هزار مصدوم در حادثه زلزله غرب کشور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند،250 نفر از آنان برای درمان به تهران منتقل شدند و هم اکنون دیگر مصدومی که زیرآوار باشد نداریم.

9:21 **

رئیس جمهوری برای بازدید از مناطق زلزله زده استانهای غربی عازم استان کرمانشاه شد.

9:21 **

جانشین سازمان بسیج زنان کشور: این سازمان با اعزام خواهران مشاور به مناطق آسیب دیده و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به این مناطق، از تمام توان خود برای کمک به مردم زلزله زده استفاده می کند.

9:15 **

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:نیازی به اهدای خون در حال حاضرنداریم ،اگر نیازبه اهدای خون باشد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

9:14 **

هیاتی ویژه به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر از سوی مقام معظم رهبری برای بازدید از مناطق زلزله زده امروز(سه شنبه) وارد کرمانشاه شد.

9:05 **

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: بناهای تاریخی شاخص استان کرمانشاه به طور متوسط ،20 درصد تخریب شده اند.

8:58 **

هفت مدرسه ایلام در پی وقوع زلزله آسیب سطحی دیدند

8:39 **

وقوع 2 زمین لرزه بالای چهار ریشتر در کوهدشت لرستان

8:35 **

آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق و عضو مجلس خبرگان رهبری با صدور اطلاعیه ای این حادثه را به دو ملت ایران و عراق تسلیت گفت.

7:36 **

پزشکی قانونی: تا صبح امروز 423 جواز دفن برای جانباختگان زلزله صادر شد

شمار جانباختگان شهرستان ها به تفکیک: سرپل ذهاب: 316 *اسلام آباد غرب: 22

کرند: 14 *قصر شیرین: 28 *جوانرود: 3 * ثلاث: 15 *کرمانشاه: 25

07:05**

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان: نانوایان سنندج برای کمک به حادثه دیدگان زلزله از روز گذشته در غرب استان کرمانشاه، روزانه 100 هزار قرص نان پخت می کنند.

06:10**

نوزادی بامداد روز سه شنبه در بیمارستان صحرایی ایجاد شده از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر زلزله زده سرپل ذهاب به دنیا آمد و برای لحظاتی موجی از شادمانی در میان کادر درمانی تلاشگر و مردم نگران این شهر ایجاد کرد.

05:02**

زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر ساعت 4 و 38 دقیقه و 45 ثانیه بامداد امروز (سه شنبه) بار دیگر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

01:3**

زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر ساعت 26 دقیقه و 28 ثانیه بامداد امروز (سه شنبه) باز هم قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند.

* دوشنبه 22 آبان

24:00**

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حدود 30 هزار واحد مسکونی براثر زلزله در استان کرمانشاه خسارت دیده است، گفت: با احتساب نیاز هر واحد به 300 میلیون ریال در مجموع 10هزار میلیارد ریال برای بازسازی این واحدها لازم است.

23:00**

مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل امکان نداشتن پیش‌بینی زلزله، هرگونه شایعه‌ای درباره وقوع زمین‌لرزه در نقاط مختلف کشور کذب محض است.

22:30**

هواپیمای بویینگ ۷۴۷ باری هواپیمایی هما حامل بیش از 40 تن دارو، لوازم امداد رسانی و سایر اقلام برای آسیب دیدگان زلزله غرب کشور در کرمانشاه به زمین نشست.

22:11**

هیات دولت با صدور اطلاعیه ای، فردا (سه شنبه) 23 آبان ماه جاری را در کشور عزای عمومی اعلام کرد.

21:30**

وزیر کشور در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه: فرمانداران و بخشداران فرداصبح از تمام روستاها بازدید کنند و برآورد خسارت را برای برنامه ریزی در اختیار ما قرار دهند.

21:20**

وزیر بهداشت در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه با حضور وزیر کشور: اقدامات اولیه را در بخش بهداشت و درمان را انجام داده ایم و تیم های بهداشت در مناطق زلزله زده استان مستقر هستند.

20:16**

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران: با توجه به حساسیت موجود مدیریت امداد رسانی ارتش به زلزله زدگان را شخصا به عهده می گیرم.

19:44 **

فرمانده نیروی انتظامی: باید حضور نیروی انتظامی در سطح شهر و مناطق آسیب دیده محسوس باشد و مراقب مسائل امنیتی باشیم تا افرادی که نیت سوء دارند به اهداف خود دست پیدا نکنند.

19:42 **

سازمان غذا و دارو با صدور اطلاعیه ای برای تهیه داروی مورد نیاز مناطق زلزله زده شماره حساب بانکی اعلام کرد.

19:30 **

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با حمله به جریان تخریب مسئولان در زمینه خدمات رسانی به زلزله زدگان تاکید کرد: مسوولان کشور پیرو مقام معظم رهبری، بهترین خدمات را به حادثه‌دیدگان دارند.

19:30 **

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جانباختگان زلزله این استان را 407 تن اعلام کرد.

تعداد افراد جانباخته در شهرهای مختلف سرپل ذهاب: 300 تن کرمانشاه: 25 تن

اسلام آباد غرب: 22تن کرند: 14 تن قصر شیرین: 28 تن جوانرود: 3 تن و ثلاث باباجانی: 15 تن

19:27 **

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه: به غیر از جایگاه سی ان جی سرپل ذهاب که به علت قطعی برق غیرفعال است در سایر جایگاه های بنزین و سی ان جی استان مشکلی نداریم و روند سوخت رسانی در استان عادی است.

19:22 **

مدیرعامل توانیر: با وجود تامین 80 درصدی روشنایی شهرهای بخش سرپل ذهاب هنوز بیش از 75 درصد روستاها فاقد برق و روشنایی است و 30 گروه عملیاتی با همه لوازم و تجهیزات برای رفع مشکل در منطقه حضور دارند.

19:20 **

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با تاکید بر صحت و سلامت تمام زائران ایرانی اربعین حسینی که در مسیر بازگشت از داخل خاک عراق به ایران هستند گفت: در جریان زلزله اخیر هیچ یک از زائران ایرانی آسیب ندیده اند.

19:08 **

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انتقال 116 مصدوم حادثه زلزله غرب کشور به مراکز درمانی تهران خبر داد.

19:07 **

رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز اعلام کرد که 34 تن از مصدومان حادثه زلزله غرب کشور به بیمارستان های این استان انتقال یافتند.

18:57 **

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از آماده باش مراکز درمانی این سازمان در استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و همدان به منظور خدمت رسانی به حادثه دیدگان زلزله غرب کشورخبر داد.

18:51 **

آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید و همچنین مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیام هایی جداگانه در پی حادثه تلخ و مصیب بار زمین لرزه در غرب کشور، جان باختن جمعی از هموطنان را تسلیت گفتند.

18:41 **

قصر شیرین بار دیگر با زمین لرزه ای به قدرت 3.9 ریشتر ساعت 18 و 41 دقیقه و 15 ثانیه لرزید.

18:38 **

سازمان نقشه برداری کشور عکسبرداری هوایی را آغاز کرد تا بیش از20 پلات نقشه با مقیاس یک 25هزارم (1:25000) از شهرها و روستاهای زلزله دیده آماده و به دستگاه های مربوط در این مناطق ارسال کند.

18:34 **

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از کشته شدن 6 دانش آموز اهل شهرستان دالاهو در زلزله یکشنبه شب این استان خبر داد.

18:32 **

وزیر کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان سرپل ذهاب: تمامی امکانات کشور برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده بسیج شده است.

18:30 **

زلزله ای به بزرگی 4.5 ریشتر ساعت 18و 30 دقیقه و 45 ثانیه قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند.

18:26 **

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران: وقوع زلزله در مناطق غربی کشور خللی به تاسیسات گاز وارد نکرده و صادرات گاز به بغداد با حجم روزانه 14 میلیون مترمکعب ادامه دارد.

18:25 **

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از ارسال 20 تریلی مواد غذایی، درمانی و گرمایی به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

18:21 **

آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید خواستار رسیدگی شایسته به وضعیت آسیب دیدگان شد.

18:15 **

بیژن زنگنه وزیر نفت : مشکلی در شبکه گازرسانی مناطق زلزله زده وجود ندارد و به محض اطمینان از موارد ایمنی، گاز مناطق زلزله‌زده فوری وصل می‌شود.

18:05 **

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی: تعطیلی فعالیت پمپ بنزین ها در مناطق زلزله زده نادرست است و در صورت رسیدن موج جدید سرما، برای تامین سوخت آمادگی داریم.

18:04 **

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان: به 312 واحد مسکونی شهری، یک هزار و 216 واحد مسکونی روستایی، 20 مدرسه و 79 واحد دامی بر اثر زلزله شب گذشته در این استان خسارت وارد شد.

17:40 **

وزیران امور خارجه اتریش و آلمان روز دوشنبه در پیام هایی با خانواده های قربانیان زلزله یکشنبه شب ایران و عراق ابراز همدردی کردند.

17:39 **

فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: سپاه استان ایلام با ارسال اقلام دارویی، خوراکی و تجهیزاتی به یاری زلزله زدگان مناطق مختلف کرمانشاه شتافت 17:30 **

معاون دفترسلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت: ٤٠ روانشناس درقالب تیم های سلامت روان، برای کمک به هموطنان زلزله زده به محل حادثه اعزام شده اند.

17:25 **

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران: حدود 100 نفر از مصدومان حادثه زمین لرزه غرب کشور توسط تکنسین های اورژانس تهران به بیمارستان های شهید مدنی کرج و سایر بیمارستان های شهر تهران منتقل شدند.

17:25 **

سخنگوی دولت در پیامی جان باختن شماری از هموطنان را در زلزله غرب کشور تسلیت گفت و از بسیج همه امکانات کشور برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.

17:10 **

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: اسکان موقت و واگذاری چادر، آب شرب و تغذیه در حد ممکن انجام شده و مابقی نیازها از مرکز استان و کشور به سمت مناطق حادثه دیده در حرکت است.

17:08 **

زلزله ای به بزرگی 3 ریشتر ساعت 17 و 8 دقیقه و 15 ثانیه عصر امروز 'ازگله' کرمانشاه را لرزاند.

از شامگاه یکشنبه تا این لحظه بیش از 100 پس لرزه در استان کرمانشاه ثبت شده است که 18 مورد آن بالای 4 ریشتر بوده است.

17:07 **

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر : تمام مناطق زلزله زده از سوی تیم های پیشرو هلال احمر ارزیابی شدند.

17:00 **

سخنگوی ستاد مدیریت بحران: تا ساعت 17 تعداد کشته های زلزله کرمانشاه به 407 نفر و زخمی ها به 6700 نفر رسید.

16:57 **

رضا اردکانی وزیر نیرو: آبرسانی به شهرهایی که کدورت آب دارند، از طریق 67 دستگاه تانکر آبرسانی سیار انجام می شود.

16:57 **

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه با تسلیت جان باختن جمع کثیری از هموطنان در زلزله غرب کشور گفت توانمندهای امدادی کشور مکفی است با این حال این معاونت در تماس نزدیک با ستاد مدیریت بحران برای تامین نیازهای احتمالی است.

16:51 **

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس و شماری از مقامات این کشور با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای ضمن ابراز تأسف و تأثر از وقوع زمین‌لرزه با مردم ایران و عراق ابراز همدردی کردند.

16:34 **

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: بر اساس بازدیدهای اولیه، برای 21 سد واقع شده در شعاع 125 کیلومتری محل وقوع زلزله هیچ مشکلی رخ نداده است.

16:31 **

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور رسیدگی و پیگیری جبران خسارت حادثه دیدگان شاهد و ایثارگر درحادثه زلزله غرب کشور به ویژه استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان را صادر کرد.

16:21 **

مدیرکل مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از اولیای متوفیات حادثه زلزله خواست تا برای حفظ حقوق قانونی جانباختگان و بازماندگان، از تدفین بدون صدور جواز دفن پزشکی قانونی جدا خودداری کنند.

16:20 **

سخنگوی ستاد مدیریت بحران شمار تلفات زلزله را تا این لحظه ۳۸۷ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف :سرپل ذهاب: ۲۸۰ نفر کرمانشاه: ۲۵ نفر اسلام آباد غرب: ۲۲ کرند: ۱۴ نفر قصر شیرین: ۲۸ نفر جوانرود: ۳ نفر ثلاث باباجانی: ۱۵ نفر

16:16 **

ستاد مدیریت بحران، شبکه ملی خون رسانی در کرمانشاه به منظور ارزیابی ذخایرخونی مراکز درمانی شهرستان های تابع استان کرمانشاه تشکیل شد.

16:12 **

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دریافت پنج کامیون دارو و ملزومات پزشکی خبر داد.

16:10 **

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به بخشهای مسئول و متولی امر امداد در آستان قدس رضوی تأکید کرده ام فورا و با ظرفیت کامل با همکاری دولت و امدادگران به یاری آسیب‌دیدگان حادثه زلزله غرب کشور بشتابند.

16:07 **

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور اعلام کرد: موسسات قرآنی آسیب‌دیده در مناطق زلزله زده می توانند وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.

16:07 **

مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه: کار آبرسانی سیار به مناطق زلزله زده استان با 18 دستگاه تانکر در حال انجام می باشد.

16:07 **

هیات رئیسه شورای عالی نظام پزشکی در نامه ای به رئیس جمهوری آمادگی جامعه پزشکی جهت ارائه خدمات درمانی به مناطق آسیب دیده را اعلام کرد.

16:05 **

رئیس جمهوری سوریه در پیامی جانباختن شهروندان غرب ایران در حادثه زمین لرزه را به رئیس جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و با مردم ایران ابراز همدردی کرد.

16:01 **

شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: همراه اول برای تسهیل ارتباط در شهرهای زلزله زده اسلام آباد غرب، پاوه، تازه آباد، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب، قصرشیرین، کرند، گهواره، گیلان غرب، چوار، زرنه، ایوان و سرابله از ساعت 14 امروز 24 ساعت مکالمه رایگان درون شبکه ای اختصاص داد.

15:55**

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور آخرین آمار تعداد کشته شدگان زلزله کرمانشاه را تا این لحظه 348 تن و تعداد مصدومان را 6603 نفر اعلام کرد.

15:55 **

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ماموران پلیس از لحظات اولیه در مناطق زلزله زده مستقر شده تا امنیت به عنوان نخستین اولویت مناطق زلزله زده را تامین کنند.

15:54 **

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از خسارت حدود پنج میلیارد ریال خسارت به آثار تاریخی و تاسیسات گردشگری این استان خبر داد.

15:53 **

دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال زلزله در استان کرمانشاه و همچنین شرق عراق، دولت بغداد کمیته عالی آب این کشور را موظف به رسیدگی ویژه به آثار زلزله بر سد دربندیخان در استان سلیمانیه کرد.

15:46 **

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران: چهار تیپ از نیروی زمینی ارتش هم اکنون در حال امداد رسانی به مصدومان زلزله زده استان کرمانشاه هستند.

15:46 **

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:اکنون ارتباطات منطقه زلزله زده تا حدودی پایدار است و همکاران در حال رفع نقایص هستند.

15:45 **

شیخ 'صباح الاحمد الجابر الصباح' امیر کویت با ارسال پیام تسلیت به رئیس جمهوری اسلامی ایران کشته شدن جمعی از ایرانیان در حادثه زلزله در استان کرمانشاه را تسلیت گفت.

15:42 **

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران: ماموران پلیس از لحظات اولیه در مناطق زلزله زده مستقر شده تا امنیت به عنوان نخستین اولویت مناطق زلزله زده را تامین کنند.

15:36 **

پزشکی قانونی 345 جواز دفن برای جانباختگان زلزله کرمانشاه صادر کرد

15:34 **

رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر لزوم تسریع در رسیدگی به مصدومان و مجروحان گفت: به روسای کل دادگستری استان های غربی برای تامین امنیت مناطق زلزله زده دستور اکید داده شده است.

15:26 **

محیط بانان در کنار نیروی های امدادی مشغول امداد رسانی به آسیب دیدگان حادثه زلزله در استان کرمانشاه هستند.

15:24 **

قطع گاز سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاثه برای کنترل ایمنی

رییس بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ.اس.یی) شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد شبکه گازرسانی کشور، آماده مقابله با زلزله و حوادث طبیعی است و فقط در شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاثه برای بررسی نشت احتمالی و کنترل های ایمنی، گاز قطع شد

15:24 **

«سرژ سرکیسیان»رئیس جمهوری ارمنستان با مردم ایران ابراز همدردی کرد

15:11 **

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توانیر، از خروج 2 واحد نیروگاهی در نیروگاه بیستون کرمانشاه بر اثر زلزله دیشب خبر داد و به تشریح آخرین وضعیت برق رسانی به مناطق زلزله زده پرداخت.

15:05 **

پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی 50 تن از جانباختگان زلزله در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه و اسلام آباد غرب را اعلام کرد.

15:03 **

فرمانده نیروی انتظامی به منظور بازدید و سرکشی از مناطق زلزله زده وارد استان کرمانشاه شد.

14:51 **

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی: تجهیزات پزشکی، بانک خون، دارو و خدمات بهداشتی به صورت کامل تامین و 150 آمبولانس و 20 بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.

14:48 **

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سفر به استان کرمانشاه از مناطق زلزله زده این استان بازدید و در جریان روند امدادرسانی به زلزله زدگان قرار گرفت.

14:45 **

سردارعلی مستاجران فرمانده هوا ناجا: استقرار بالگردهای ناجا در منطقه به روند امداد رسانی به مجروحان و زلزله زدگان سرعت بخشید

14:33 **

مدیر عامل سازمان انتقال خون: دارندگان گروه خونی O منفی و مثبت و دیگرگروه های منفی در اولویت اهدای خون برای کمک به مصدومان زلزله غرب کشور هستند.

14:27 **

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین آمار مجروحان حادثه زلزله شب گذشته کرمانشاه را تا این ساعت (14 و 10 دقیقه ) روز دوشنبه پنج هزار و 953 نفر اعلام کرد.

14:10 **

معاون وزیر کشور با بیان اینکه زلزله تاکنون 328 کشته و سه هزار و 150 مصدوم بر جای گذشته گفت: 21 فروند بالگرد، 141 آمبولانس و 2 فروند هواپیما کار امداد رسانی به مجروحان و انتقال آنها به مراکز درمانی را انجام می دهند.

14:10 **

پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی 32 تن دیگر از جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله و شهر کرمانشاه را اعلام کرد.

14:3 **

ظریف جان باختن تعدادی از هموطنان در زلزله غرب کشور را تسلیت گفت

14:00 **

مدارس کرمانشاه روز سه شنبه تعطیل شد/تخریب کامل هشت مدرسه در سرپل ذهاب

13:57**

زمین لرزه ای به بزرگی 3.9 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) فت چشمه استان لرستان را لرزاند.

 مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 13 و 57 دقیقه و 20 ثانیه رخ داد.

13:50**

زلزله‌ای به بزرگی 4.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) هم اکنون حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را تکان داد.

13:44 **

سازمان پزشکی قانونی کشور: تعداد کشته های زلزله در کرمانشاه به 341 نفر رسید

13:27**

دادستان کل کشور با صدور پیامی، دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان های زلزله زده را به پیگیری جدی حل و فصل مشکلات و نظارت بر روند خدمت رسانی و امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده مکلف کرد.

13:27 **

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور: تعداد کشته های زلزله در کرمانشاه به 336 نفر رسید.

13:25 **

آذری جهرمی وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات : مولد برق برای پوشش ارتباطات به مناطق زلزله زده ارسال می شود

13:23 **

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: سلامت آب و غذا و رعایت اصول بهداشت فردی سه اصل مهم برای پیشگیری از بیماری های عفونی در مناطق زلزله زده است .

13:15 **

آماده باش فرودگاه‎های کشور برای انجام پروازهای فوق العاده به فرودگاه‎های مرزی

13:05 **

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی:تمام توان بالگردی پایگاه هوانیروز کرمانشاه در خدمت امداد رسانی به زلزله زدگان است

13:05 **

اعزام یگانهای مردمیاری منطقه پدافند هوایی غرب به مناطق زلزله زده

13:05 **

حضور وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری در پی وقوع زلزله در استانهای غربی کشور و سفر وی به استان کرمانشاه، لغو شد.

13:01 **

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی از پیگیری های گشت مشترک و آمادگی برخورد این سازمان با سودجویان فروش بلیط تهران-کرمانشاه در پی وقوع زلزله شب گذشته در این استان خبر داد.

12:55**

وزیر نفت با انتشار پیام تسلیتی اعلام کرد:به همه نهادهای زیرمجموعه وزارت نفت، تکلیف است که با نهایت کوشش خود به یاری آسیب دیدگان شتافته و خدمات رسانی در بخش‌های مرتبط نیز را به بهترین شکل ممکن دنبال کنند.

12:50**

مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع:وزیر دفاع به مسئولان ارشد وزارتخانه دستور داد با تمام امکانات برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان تلاش کنند.

12:49**

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اعلام کرد: بیشترین تخریب های ناشی از زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه به ترتیب مربوط به سرپل ذهاب، قصرشیرین و بخش ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی است.

به دنبال وقوع زلزله در مناطق غربی کشور سازمان فضایی ایران با برقراری ارتباط ماهواره ای از طریق ماهواره ایرانست 21 و هماهنگی های لازم با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، پهنای باند ماهواره ای در اختیار این سازمان قرار گرفته است.

12:46**

سازمان فضایی ایران اعلام کرد: ارتباطات ماهواره ای در مناطق زلزله زده توسط این سازمان برقرار و پهنای باند ماهواره ای در اختیار سازمان امداد و نجات قرار گرفته است.

12:42**

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که رییس جمهوری برای بازدید به مناطق زلزله زده به غرب کشور سفر می کند، گفت:بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه متعلق به ساختمان های مسکن مهر است، وزارت راه و شهرسازی با دقت این موضوع را که چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند، بررسی کند.

اسماعیل نجار اظهارکرد: که اولویت ما ارائه خدمات امداد و نجات برای حادثه دیدگان سرپل ذهاب است و در این راستا از همه ظرفیت و امکانات استفاده می کنیم.

12:35**

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اعلام کرد: بیشترین تخریب های ناشی از زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه به ترتیب مربوط به سرپل ذهاب، قصرشیرین و بخش ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی است.

ایرج حریرچی افزود: تعداد 274 نفر از مصدومان نیز به سایر بیمارستان های استان کرمانشاه و شهر همدان اعزام شدند/متاسفانه تعداد 207 نفر در این حادثه فوت کردند.

12:34**

قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از پذیرش 5346 نفر از مصدومان مناطق زلزله زده در بیمارستان ها و درمان سرپایی و ترخیص 4148 نفر از این مصدومان از شب گذشته خبر داد.

12:26**

در پی وقوع زلزله شب گذشته در غرب کشورمان، وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای با مردم و دولت ایران و عراق ابراز همدردی کرد.

اسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به حضور وزیران کشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در منطقه اظهارداشت: رئیس جمهوری برای بازدید از مناطق زلزله زده به این مناطق سفر خواهد کرد .

12:23**

رئیس جمهوری به منظور بازدید از مناطق زلزله زده و اقدامات صورت گرفته در این منطقه به مناطق زلزله زده سفر می کند .

سید مرتضی طباطبایی افزود: درحال حاضر اهدای خون توسط اهداکنندگان با گروه خونی Oمنفی در اولویت است و سپس گروه های دیگر خونی با RHمنفی .

12:19**

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت : اهدای پلاسما خون به روش فرزیس در مرکز وصال برای اهدا کنندگان بار اول به منظور کمک به مصدومان زلزله غرب کشور انجام می شود.

12:19**

محرم تقی زاده معاون اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی ازاستقرار سه تیم شناسایی اجساد درکرمانشاه ومناطق غرب کشور خبرداد و گفت:براساس گزارش های دریافتی از مناطق زلزله زده تاکنون اجساد مجهول الهویه نداشته ایم.

رضا جعفرزاده افزود: اگرچه نرخ بلیت هواپیما تکلیفی نیست، اما نرخ بلیت های منتهی به مناطق زلزله زده از سوی شرکت های هواپیمایی هیچ گونه تغییری نیافته است و با هرگونه سوءاستفاده با هر عنوانی به شدت برخورد خواهد شد.

12:18**

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که پنج پرواز فوق العاده به فرودگاه های مناطق زلزله زده برقرار شده است از برخورد جدی با هرگونه گرانفروشی بلیت هواپیما به این مناطق خبرداد.

12:17**

رئیس قوه قضاییه باتسلیت وهمدردی با داغدیدگان حادثه زلزله غرب کشور برلزوم تسریع در رسیدگی به مصدومان و مجروحان تاکیدکرد وگفت: به روسای کل دادگستری استانهای غربی برای تامین امنیت مناطق زلزله زده دستور اکید داده شده است.

12:10**

مجید ابهری متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی به شهروندان توصیه کرد از کمک رسانی انفرادی و خارج از چارچوب های اجرایی به آسیب دیدگان از حادثه زلزله به طور جدی بپرهیزند.

12:10**

علی حسین مرادی مسئول روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان کرمانشاه،از قطع آب پنج شهر و شهرستان استان به دنبال وقوع زمین لرزه شدید شب گذشته دربسیاری از نقاط استان خبر داد وگفت: شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین و هرسین و شهر تازه آباد در ثلاث باباجانی باقطعی آب روبرو شده اند.

12:06**

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: 115 مصدوم و مجروح زلزله شب گذشته با بالگرد به بیمارستان های کرمانشاه منتقل شدند/ هماهنگی برای استقرار 70 هزار اسکان اضطراری برای زلزله زدگان/ اردوگاه اضطراری در مناطقی مانند سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و مناطق بزرگ و ورستایی در حال استقرار است.

12:04**

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی در استان کرمانشاه از آمادگی این شرکت برای ارائه خدمات امدادی و پروازی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، خبر داد.

شمار جانباختگان شهرستان ها به تفکیک زیر است:کرمانشاه 10 نفر،اسلام آباد 22 نفر،کرند 14 نفر، سرپل ذهاب 236 نفر، قصر شیرین 28 نفر،ثلاث 15 نفر، جوانرود 3 نفر

12:01**

پزشکی قانونی استان کرمانشاه 328 جواز دفن برای جانباختگان زلزله صادر کرده است.

11:56**

بررسی موضوع زلزله توسط اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی

11:55**

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از اعزام تیم های ویژه برای برقراری خدمات بانکی به مناطق زلزله زده در غرب کشور خبر داد./با تعیین استان معین و اعزام تیم های امداد، هماهنگی لازم بین ستادها و نیروهای عملیاتی انجام شده تا قطعی خدمات بانکی در مناطق آسیب دیده رخ ندهد.

11:52**

رئیس دانشگاه آزاداسلامی کرمانشاه: با وجود تعطیلی کلاس های آموزشی، اما کارمندان بخش اداری به دلیل امدادرسانی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه، در محل کار خود حاضر شده‌اند.

11:32**

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه اعلام کرد که از شب گذشته تاکنون 2 بالگرد حامل موادغذایی برای مناطق زلزله زده در قصرشیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی اعزام شده اند.

11:25**

مدیر کل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: با وجود آسیب به برخی شعب تامین اجتماعی این استان در پی زلزله دیشب، شعب تامین اجتماعی استان فعال است و به بیمه شدگان و بازنشستگان خدمت رسانی می شود.

11:23**

مدیران کل میراث فرهنگی استانهای خوزستان، آذربایجان غربی، همدان و لرستان عنوان کردند که بر اثر زلزله شب گذشته، 21 آبان ماه در غرب کشور آثار تاریخی این استانها هیچ آسیبی ندیده‌اند.

11:20 **

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به وجود ذخیره خون کافی در استان خواست تا فقط افرادی با گروه های خونی منفی بخصوص o منفی برای اهدای خون مراجعه کنند و نیازی به مراجعه سایر افراد نیست.

11:19**

سردار پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: پس از وقوع زلزله نیروها و ماشین آلات کارگاه‌های مستقر در استان های ایلام و کرمانشاه به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه دستور داد تمام امکانات موجود کشور بخصوص استان های همجوار در جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان آسیب دیده و خدمات درمانی برای مصدومان بسیج شوند.

11:17**

رییس جمهوری درگفت وگو با رضا اردکانیان وزیر نیرو ضمن بررسی و اخذ گزارش از وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده، دستورهای لازم را برای اولویت بخشیدن به تامین سریع نیازهای این مناطق صادر کرد.

براین اساس،همه این فرودگاه‎ها در غرب و جنوب کشور آماده خدمت‎رسانی و پشتیبانی از عملیات امدادرسانی هوایی به حادثه دیده‎گان این مناطق هستند.

11:14**

اطلاعیه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران: با وجود وقوع زمین لرزه شدید در مرز ایران و عراق هیچگونه اختلالی در عملیات فرودگاه‎های کشور در غرب و جنوب به وجود نیامده است.

11:11**

وزیران کشور وبهداشت،درمان وآموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به همراه هیاتی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

11:10**

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه : در اثر زلزله 5 اثر تاریخی در شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو آسیب دیده‌اند و سرکشی‌ها به دیگر آثار تاریخی برای تخمین درصد آسیب‌های وارده ادامه دارد.

11:05**

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام از احتمال آسیب دیدگی بیش از 7 بنای تاریخی این استان در اثر زلزله خبر داد و گفت: دیوارهای موزه باستان‌شناسی دره‌شهر نیز ترک خورده است.

11:00**

مسئول روابط عمومی شرکت مخابرات استان کرمانشاه: با وجود زمین لرزه شدید شب گذشته و وقوع دهها پس لرزه در سطح استان، خطوط تلفن های ثابت و همراه استان همگی وصل بوده و مشکلی برای برقراری ارتباط وجود ندارد.

تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان های استان تا این لحظه :سرپل ذهاب 149، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجانی 15، کرند غرب 14 و قصر شیرین نیز 14 نفر بوده است که در مجموع به 214 تن می رسد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه :تیم های پزشکی قانونی در شهرستان های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند.

10:54**

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان کرمانشاه، شمار جوازهای دفن صادرشده تا این لحظه به 214 مورد رسید.

10:54* حضور کارکنان یگان های ویژه نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت و اقدامات امدادی و مردم یاری به مردم زلزله زده در استان کرمانشاه

10:53**

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون های شوراها و امور داخلی، بهداشت و درمان، عمران و اجتماعی مامور رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در غرب کشور شدند.

10:49**

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد که همه محورهای مواصلاتی شریانی، ‌اصلی، فرعی و روستایی منطقه زلزله زده استان کرمانشاه بازگشایی شد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: تلاش برای نجات زلزله زدگان در منطقه ادامه دارد.

اسماعیل نجار گفت: در این جلسه موارد مهم درباره مدیریت بحران زلزله شب گذشته بررسی و تصمیمات لازم با حضور مسسئولان استان اتخاذ خواهد شد.

10:43**

جلسه فوری شورای مدیریت بحران در سر پل ذهاب دقایقی پیش با حضور اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور در حوزه بحران ، استاندار کرمانشاه و مدیران بحران استان در حوزه بحران تشکیل شد.

: محدوده دالاهو به سرپل ‌ذهاب که شب گذشته مسدود شده بود و از محورهای اصلی است بازگشایی شده است./ برخی محورهای فرعی استان کرمانشاه در محدوده قصر شیرین - پل ذهاب و برخی از محورهای روستایی مسدود است و تلاش برای بازگشایی این محور ها ادامه دارد.

10:42**

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور: هم اکنون در محور کرند غرب به قصرشیرین و دالاهو به سرپل ‌ذهاب ترافیک فوق سنگین است بنابراین افراد غیر مسئول به این مناطق مراجعه نکنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت نفت، سید محمد رضا موسوی خواه گفت: تا زمان تعمیر و آماده سازی سه جایگاهی که در سرپل ذهاب به علت بروز زلزله آسیب دیده است، یک جایگاه امداد و نجات آماده شد.

10:39**

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تشریح وضعیت سوخت رسانی به مناطق زلزله زده گفت: از همان دقایق ابتدایی زلزله، سه منطقه معین در استان های همدان، لرستان و آذربایجان غربی برای ارسال به موقع سوخت در حال آماده باش هستند.

10:38**

معاون روابط عمومی بسیج افزود: هم اکنون بیش از 20 دستگاه آمبولانس ، کمپرسی، تعدادی جرثقیل، تانکر آب در حال کمک رسانی به حادثه دیدگان و نیز آوار برداری هستند.

10:38**

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: هم اکنون تمام راه های استان کرمانشاه بازد بوده و تردد در آن ها جریان دارد.

10:31** رییس جمهوری در پی زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، طی دستوری به معاون اول به وی ماموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومان حادثه بسیج کند.

10:28**

رییس جمهوری در تماسی تلفنی با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جریان تازه ترین گزارش وضعیت امداد رسانی و رسیدگی به زلزله زدگان این استان قرار گرفت و دستورهای لازم را برای بسیج همه امکانات صادر کرد.

هیاتی نیز به ریاست معاون بازسازی و مسکن روستایی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بررسی وضعیت واحدهای مسکونی و میزان خسارت وارده به منطقه عازم استان کرمانشاه شده است.

10:28**

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: برای کمک رسانی به زلزله زدگان منطقه کرمانشاه ماشین آلات سنگین از پنج استان همجوار به منطقه اعزام شد.

10:23**

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در پیامی با ابراز تاسف از حادثه زلزله در غرب کشور، تاکید کرد: انتظار می‌رود همه در این عرصه سنجیده عمل کنیم و سنجیده سخن بگوییم تا مورد رضایت خداوند باشد.

10:20**

مجتبی نیک کردارمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه : توزیع چادر و پتو توسط هلال احمر در مناطق زلزله زده استان آغاز شد./برق همه مناطق غیر از سرپل ذهاب وصل شده و تلاش می کنیم تا ظهر امروز برق این شهر هم وصل شود/ جاده ها به علت ریزش کوه بسته شده بود که غیر از برخی راه های روستایی مابقی راه ها باز است و تلاش برای بازگشایی راه های بسته ادامه دارد.

10:13**

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک رسانی سریع نیروهای مسلح به مردم زلزله زده در غرب کشور، راهی کرمانشاه شد.

فعالیت تیم های اورژانس در مناطق زلزله زده در غرب کشور به خصوص در استان کرمانشاه و شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب ادامه دارد و احتمال افزایش مصدومان وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آخرین تعداد مصدومان زلزله غرب کشور را تاکنون 2 هزار و 504 نفر اعلام کرد.

09: 10 **

وزیر بهداشت:تعداد مصدومان زلزله به 2504 نفر رسید

10:05** رییس سازمان اداری و استخدامی کشور مورد امداد رسانی به استانهای زلزله زده از ستاد مدیریت بحران این استان ها خواست به نیازسنجی برای امدادرسانی توجه کنند.

قاسم جان بابایی درباره تعداد فوتی های این حادثه گفت: وزارت بهداشت آمارهایی از تعداد کشته ها دارد اما چون مرجع اعلام فوتی ها ،سازمان پزشکی قانونی است برای پرهیز از تعدد آماری، مطابق قانون بهتر است این آمار را سازمان پزشکی قانونی اعلام کند.

10:03**

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آخرین تعداد مصدومان زلزله غرب کشور را تاکنون 2 هزار و 504 نفر اعلام کرد و گفت: احتمال افزایش مصدومان وجود دارد.

10:00**

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد: برای انجام هرگونه پرواز امداد رسانی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آمادگی کامل هست /زلزله در انجام پروازهای هوایی از این فرودگاه به فرودگاه های غرب کشور خللی وارد نکرده و اکنون پروازها به فرودگاه‌های ایلام، همدان، سنندج، ارومیه و کرمانشاه و آذربایجان غربی برقرار است.

10:00**

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: بیمارستان سرپل ذهاب عملا تخریب شده و در زمان حاضر کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان وجود داشته و مناطق زلزله زده به امداد رسانی ستادی، نیاز شدید دارند.

9:56 **

در پیام تسلیت مشترک امام جمعه و استاندار کرمانشاه آمده است:از روز دوشنبه‌22 آبان ماه 96 به مدت سه روز در استان عزای عمومی اعلام می شود.

**9:55

خطوط تلفن های ثابت و همراه در کرمانشاه وصل و مشکلی برای برقراری ارتباط نیست

9:46**

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه: برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان نیاز جدی به نان، آب، غذا، چادر و پتو داریم.

9:45**

رضا محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه : یک فروند هواپیمای سی-130 برای اعزام مصدومان زلزله به تهران در فرودگاه کرمانشاه مستقر شده است.

09:43**

رییس سازمان بسیج سازندگی : در استانهای کشور فراخوان برای گروههای جهادی صادر شده که با سرعت و در اسرع وقت در استانهای کرمانشاه و ایلام برای کمک و امداد در مناطق زلزله زده حضور پیدا کنند.

09:42**

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر از وارد مدار شدن پست 63 کیلوولت سرپل ذهاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از وقوع زمین لرزه خبر داد.

09:38 **

مسئول شبکه لرزه‌ نگاری استان کرمانشاه: از شب گذشته و پس از وقوع بزرگترین زمین لرزه استان که در ازگله اتفاق افتاد تا ساعت هشت صبح امروز دوشنبه 104 پس لرزه اتفاق افتاده است.

09:36**

سفیر آلمان در تهران با ابراز همدردی با قربانیان زلزله غرب کشور از آمادگی این کشور برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.

**09:34

مدیرعامل شرکت ملی گاز:گازرسانی در مناطق زلزله زده تا عصر امروزدوشنبه به روال عادی باز می‌گردد.

09:32**

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی جانباختن جمعی از هموطنان در حادثه زمین لرزه شب گذشته در غرب کشور را تسلیت گفت و از تمام مسئولان و دست اندرکاران امداد و نجات خواست تا با فوریت و با تمام توان به یاری آسیب دیدگان، در زیرآوار ماندگان و مصدومان بشتابند.

**9:30

براساس اعلام سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور تا این لحظه 207 نفر در زلزله غرب کشور کشته و 1700 نفر مصدوم شدند .

9:26**

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر: سازه کیکی منطقه، عملیات آواربرداری را دشوار کرده است/41 دستگاه آمبولانس، 10 فروند بالگرد ، 31 تیم سگ زنده یاب (آنست)، 41 تیم آواربرداری و 41 تیم اسکان اضطراری و 15 تیم واکنش سریع در این مناطق مستقر شده اند.

9:24**

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: همه خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی زیر مجموعه این سازمان با فوریت نسبت به بستری و مداوای حادثه دیدگان اقدام کرده و همه مساعی خود را برای کمک‌رسانی به هموطنان آسیب‌دیده در دو استان ایلام و کرمانشاه و سایر استان‌های خسارت‌دیده به کار گیرید.

نوربخش همچنین برقراری مستمری بازماندگان بیمه شدگان متوفی و همچنین برقراری کمک هزینه ایام بیماری برای حادثه دیدگان را از وظایف مهم واحدهای بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی برشمرده و دستور تسریع در انجام این تعهد سازمان تامین اجتماعی در قبال ذی نفعان را صادر کرده است.

9:24**

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با صدور دستوری به مدیران بیمه ای و درمانی استان های غربی کشور بر لزوم تسریع خدمت رسانی به آسیب دیدگان از زلزله تاکید کرد.

تعداد کشته ها در سرپل ذهاب 142 نفر،اسلام آباد غرب 22 نفر،ثلاث باباجانی 15 نفر،کرند غرب 14 نفر و قصر شیرین 14 نفرتا این لحظه اعلام شده است .

9:00**

سازمان پزشکی قانونی کشور: تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار