معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد که کنترل ورود بیمه شدگان به صندوق بیمه رایگان همگانی در گروی آزمون وسع وزارت رفاه است.
کد خبر: ۵۲۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 19 November 2017
آناهیتا کشاورز ، با تاکید بر اینکه برای کنترل ورود بیمه شدگان به صندوق بیمه همگانی منتظر اجرای آزمون وسع از طرف وزارت رفاه هستیم، اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت و قانون بودجه، باید برای ورود به صندوق بیمه همگانی، آزمون ارزیابی وسع انجام شود که متولی آن وزارت رفاه است. از زمان آغاز اجرای این برنامه، کسانی که متمایل به استفاده از صندوق بیمه رایگان هستند، ارزیابی می‌شوند و نتیجه آن به بیمه سلامت منعکس می‌شود. ما نیز بر اساس آن افراد را بیمه می‌کنیم. همچنین اگر متقاضی نخواهد ارزیابی وسع برای او انجام شود، می‌تواند با پرداخت حق سرانه، صندوق بیمه ایرانیان را انتخاب کند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه همگانی تا امروز ریزش نداشته و به سمت افزایش رفته است؛ چون رایگان است و صدور دفترچه هم نیازی به انتظار ندارد. مردم هم وقتی بیمار می‌شوند به دنبال درمان می‌روند و خودشان را در همان مرکز درمانی بیمه می‌کنند. حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تا الان دفترچه بیمه همگانی معتبر دریافت کرده‌اند.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تمدید سالیانه بیمه همگانی، تصریح کرد: دولت بیش از ۹۵ درصد از منابع بیمه سلامت را تعیین می‌کند؛ هر چقدر منابع مالی در نظر گرفته شود، ما موظفیم به همان اندازه هزینه کنیم. اما منابع اصولا کفایت نمی‌کند و معمولا در همه صندوق‌های خود با کسری روبرو می‌شویم. در سال ۹۵،   ۴۴۰۰ میلیارد تومان در مجموع همه صندوق‌ها کسری منابع مالی داشتیم.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار