بسته محترمانه تابناک؛
تابناک: ما دهه شصتی‌ها که با همین سیستم آموزشی چرخشی بزرگ شدیم و نسل بدی هم از آب درنیامدیم حالا چه اشکالی دارد؛ دهه هشتادی‌ها هم با این سامانه شصتی‌ها تعلیم ببینند و بزرگ شوند.
کد خبر: ۵۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 24 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در میان خبرهایی که هروز با آنها روبرو می شویم و هرکدام پیام های خاص خود را به مخاطب منتقل می کند گاه جای خالی برخی حرفها در حاشیه این خبرها احساس می شود.

ملاحظات سیاسی، تعارفات بین مسئولان و بین سازمانی و شاید هم محافظه کاری مدیران این جای خالی را رقم می زند و برخی از حرف های نگفته خبرها را به حاشیه می برد.

حرف هایی که تابناک در نظر دارد با عنوان "محترمانه" به آنها پرداخته و از قول مخاطبان خود با صاحبان حرف و خبر سخن بگوید.

این هفته بعد از 10 سال خبرهای خوشی به گاوخونی تفتیده در خشکسالی رسید.

بنابراعلام سازمان محیط زیست قرار است تا فردا تالاب گاوخونی بعد از 10 سال خشکسالی به دیدار آب نائل شود.

این دیدار شوق انگیز مردم شرق اصفهان را بیش از همه به شور آورده بود به گونه ای که عده ای از دوستداران محیط زیست در این منطقه درصدد لایروبی مسیر زاینده رود به گاوخونی و تالاب بودند تا آب کمتری در مسیر هدر رفته و با تغییر مسیر آب به گاوخونی هم برسد.

این گروه کار خود را در حالی آغاز کردند که برای ادامه فعالیت خود با چالشی به نام بیل و کلنگ روبرو شدند!.

این گروه برای انجام این کار نیاز به بیل و کلنگ داشت اما وقتی همگی برای اعتراض به عدم همکاری آب منطقه ای روبروی درب این شرکت تجمع کردند، با پاسخ منفی و قاطع! مدیران روبرو شدند!!.

باید محترمانه به این دوستداران محیط زیست بگوییم، اگر مدیران اصفهان می خواستند با هر گروه دوستدار محیط زیستی در این سال ها همکاری داشته باشند که دیگر زاینده رود و گاوخونی خشک نمی شدند و اگر اینها خشک نمی شدند، خب این رسیدن آب به گاوخونی بعد از 10 سال انتظار برای مردم شیرینی الان را نداشت!!.

در واقع مدیران اصفهانی هم دوستدار محیط زیست بودند هم دوستدار دل مردم اصفهان ورگنه بیل و کلنگ که قابل این حرف ها و این همه لشکرکشی روبروی این اداره را نداشت!.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان این هفته گفته بود "بهترین مدرسه نزدیک ترین مدرسه است".

این مقام مسئول این جمله را شعار امسال برای ثبت نام از دانش آموزان در مدارس معرفی کرده بود و گفته بود ؛ 2 گام مهم در این راستا این است که تلاش شده بیشتر دانش‌آموزان در مدارسی که در منطقه خود قرار دارند، ثبت‌نام شوند.

حال تصور کنید با روالی که آموزش و پرورش در ثبت نام دانش آموزان در مدارس در پیش گرفته و چندسالی است که والدین دانش آموزان از پرداخت هزینه ها به مدارس در زمان ثبت نام گله دارند، بخواهیم شعاری متناسب با این حال و روز نظام آموزشی انتخاب کنیم.

احتمالا شعارهای بعدی آموزش و پرورش این خواهد بود؛ "بهترین دانش آموز، با پولدارترین والدین" یا مثلا " جیب والدین، جیب مدرسه"، " تحصیل مجانی، رویای شما" !!

سخن از آموزش و پروش به میان آمد، یادمان افتاد امسال در خبرها خواندیم که استان اصفهان در مقطع ابتدایی سه هزار معلم کم دارد.

به آموزش و پرورش خیلی محترمانه توصیه می کنیم از همان روش تحصیلی دهه شصتی ها برای تامین معلم استفاده کند. همان روشی که معلم ورزش درس انشا هم میداد و بعد هم زنگ بعد دوباره همان معلم را پای تخته کلاس درس دینی می دیدیم اگر هم خیلی کلاس بدشانسی بودیم زنگ آخر، جغرافی را هم باید از همان معلم ، یاد می گرفتیم.!!

ما که با همین سیستم آموزشی چرخشی بزرگ شدیم و نسل بدی هم از آب درنیامدیم حالا چه اشکالی دارد؛ دهه هشتادی ها هم با این سامانه شصتی ها تعلیم ببینند و بزرگ شوند.!

اصفهان همواره در کشور در بسیاری از زمینه ها جزو "اولین"ها و در "صدر"ها بوده است.

این ویژگی یکی از خصوصیات همیشگی اصفهانی هاست که دست بالای دست سایر استان ها می شوند و گوی سبقت را می ربایند.

اصفهان تاکنون در شاخصه های مثبت طرح های دست اول، جزو "اولین"ها بود؛ اما حالا با خبر اختلاس 2 میلیاردی به این نتیجه میرسیم که تاکنون از ظرفیت های اصفهان در این زمینه غفلت ورزیده شده بود!! مسئولان لطفا رسیدگی کنند که چرا اصفهان به خودکفایی در این مورد برای پرورش چنین کارمندانی رسیده است اما تاکنون به آنها توجهی نشده بود!!

این اختلاس نشان داد، برخی کارمندان ما نه تنها قدرت کله کردن و پیچاندن ارباب رجوع و رفتن به صبحانه و نمازخانه به جای رسیدگی به امور را دارند که حتی می توانند از استعدادهای درون سازمانی خود برای پیچاندن سازمان خود هم استفاده کنند!!.

مرتضی رحمانی، رئیس شبکه د امپزشکی شهرستان اصفهان در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان با اشاره به پلمپ یک مرکز قطعه‌بندی مرغ در اصفهان گفت: 20 درصد از مرغ قطعه‌بندی شده ضایعات است که مشخص نمی‌شود پس از کشتار و توزیع قطعه‌بندی‌ها به چه مصرفی می‌رسد.

این حرف آقای رحمانی یعنی اینکه پس همین ضایعات هم به مصرف می رسد و اسراف نمیشود!.

خب آقای مدیر محترم، چندسالی هست در کشور ما بحث طلای سیاه و سفید و استفاده از ضایعات در هر صنعت و شغلی به نحو بهینه مطرح شده است، با این همه فرهنگ سازی که حالا پایش به مراکز قطعه بندی مرغ باز شده چه انتظاری دارید شما!؟.

انتظار دارید که ضایعات را دور بریزیم و صدایمان هم از این همه اسراف درنیاید؟!

بالاخره هستند دلسوزانی که فکری هم برای این دسته از آشغالهای شهر کرده اند تا دیگر خیال مدیرانی امثال شما و مردم راحت باشد!!.

بعدش هم دیگر این آشغالها که ارزش این همه انتقاد و حرف ندارد! شما بروید به جای این همه نگرانی به فکر نامگذاری برای این استفاده بهینه از آشغال مرغ ها باشید. ما هم به شما کمک می کنیم مثلا می توانید بگذارید؛ "طلای مرغی" یا "زیرساخت‌های توسعه سوسیس و کالباس" یا مثلا" نجات رستوان‌دارها"!!!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار