انجیر تازه نه تنها کمبود وزن را در افراد لاغر جبران می‌کند، بلکه یکی از بهترین خواص آن رفع بوی بد دهان در کسانی است که از این مشکل رنج می‌برند.
کد خبر: ۵۲۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 17 November 2017
به گزارش تابناک : یک کارشناس طب سنتی درباره خواص درمانی انجیر تازه گفت: لینت مزاج یکی از عمده ترین مزیت های میوه انجیر تازه است و با مصرف روزانه ۵ الی ۶ عدد انجیر تازه در روز می توانیم از یبوست در امان باشیم.

دکتر رسول حیدری اضافه کرد که این میوه در دفع عفونت بدن موثر است، به میزانی انرژی زا و مقوی است که به عنوان یک وعده غذایی در نظر گرفته می شود، علاوه بر گروه ویتامین های Aو B ،C  مواد معدنی همچون آهن و کلسیم دارد و به دلیل اینکه مواد قندی موجود در این میوه با ویتامین ها و مواد معدنی همراه است، منجر به بالا رفتن قند خون نمی شود.

او افزود: انجیر تازه به راحتی قابل هضم است و اگر دو ساعت قبل از غذا مصرف شود، مجاری را برای هضم و دفع غذا آماده می کند و سبب تخلیه کامل روده می شود. افرادی که دچار یبوست مزمن شده اند می توانند انجیر تازه را در  آب خیسانده و با  گلاب ، مقداری روغن بادام و یا زیتون مصرف کنند. انجیر تازه همچنین تقویت کننده معده  و برطرف کننده ضعف بدنی و کمبود وزن است، علاوه بر آن خوردن انجیر از پر خوری و خورده خوری جلوگیری می کند.به عبارتی انجیر یکی از بهترین گزینه ها برای افراد لاغر و چاق است.

حیدری اظها کرد: با اینکه انجیر تازه قند بالایی دارد ولی باعث چاقی نمی شود. حرارت بدن را تعدیل و تعرق را افزایش می دهد تا سموم بدن خارج شوند. در تسریع خروج چربی و عفونت موثر است و همچنین کبد را تقویت می کند. اگر همراه با گردو مصرف شود نیز سیستم دفاعی بدن تقویت می شود و در صوتی که با بادام مصرف شود، باعث تقویت حافظه  می شود.

وی تاکید کد: انجیر تازه سرشار از املاح است و بخاطر همین باعث توقف ریزش مو می شود. بوی بد دهان را برطرف می کند و خوردن آن همراه با دیگر مغزیات یک صبحانه مقوی برای تمامی سنین است.






منبع : ایمنا 
برچسب ها: تناسب اندام ، طب سنتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار