رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در گفتگو با تابناک تهران خبر داد:
روز گذشته (23 آبان ماه) محمدحسین مقیمی استاندار تهران در سومین سفر شهرستانی خود به فیروزکوه رفت و با حضور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشترک با شهرستان فیروزکوه از نزدیک در جریان وضعیت فیروزکوه قرار گرفت.
کد خبر: ۵۲۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 15 November 2017
استاندار تهران در سفر یکروزه خود به فیروزکوه که از ساعات اولیه صبح تا ساعت 22 شب ادامه یافت در ملاقات مردمی با شهروندان فیروزکوه و نشست با نخبگان و فعالان سیاسی و اعضای شوراهای شهرستان حضور یافت.
 طرح توسعه روستایی برای 56 روستای فیروزکوه مصوب شد/ 50 مصوبه در سفر استاندار به فیروزکوه نهایی شد

نعمت الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به مصوبات سفر استاندار به فیروزکوه به خبرنگار تابناک تهران گفت:  در سفر استاندار و در شورای برنامه ریزی استان مشترک با کمیته شهرستان 50 مصوبه برای توسعه این منطقه مصوب شد.

 طرح توسعه روستایی برای 56 روستای فیروزکوه مصوب شد/ 50 مصوبه در سفر استاندار به فیروزکوه نهایی شد

وی افزود: در بخش کشاورزی تصمیمات خوبی برای این شهرستان گرفته شد و در بخش های فرهنگی،اجتماعی،بهداشت و درمان و اقتصاد این منطقه با دستور استاندار طرح هایی مصوب شد.

ترکی با بیان اینکه تعیین تکلیف شهرک های صنعتی نیمه فعال و غیرفعال فیروزکوه با دستور استاندار پیگیری خواهد شد تصریح کرد: انتقال آب به یکهزار هکتار از زمین های منطقه در جلسه شورای برنامه ریزی مصوب شد و نحوه آبرسانی به زمین های کشاورزی فیروزکوه با حضور استاندار بررسی شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به ارائه و بررسی هشت طرح گردشگری در فیروزکوه ادامه داد: از این هشت طرح،چهار طرح برای اجرا مصوب شد و چهار طرح نیز با دستور استاندار بازبینی مجدد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سفر استاندار به فیروزکوه طرح توسعه 56 روستای فیروزکوه مورد بررسی قرار گرفت  و به تناسب در سند توسعه روستایی آماده می شوند.

ترکی از توجه استاندار و مصوبات در بخش توسعه اقتصادی و اشتغال برای مشاغل خانگی و بانوان فیروزکوه خبر داد و گفت: در موضوعات زیربنایی شهرستان نیز موضوع ارتباط فیروزکوه با سمنان و گرمسار به سمنان مصوب شد.

احداث دو تصفیه خانه فاضلاب در بخش های ارجمند و فیروزکوه نیز از دیگر مصوبات سفر استاندار به شهرستان فیروزکوه عنوان شد.

طرح توسعه روستایی برای 56 روستای فیروزکوه مصوب شد/ 50 مصوبه در سفر استاندار به فیروزکوه نهایی شد 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین از آبرسانی روستایی و برخورداری روستاهای فیروزکوه از آب شرب سالم خبر داد و افزود: در بهداشت و درمان استان تهران سهم 25 درصدی دارد که برای شبکه بهداشتی  تخصیص 100 درصدی اعتبارات را داریم.

 

گفتنی است؛شهرستان فیروزکوه به عنوان یکی از 16 شهرستان استان تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده ‌است.
این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرق به شهرستان سرخه در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود. 
این شهرستان بر روی بخشی از سلسله جبال البرز مرکزی قرار گرفته‌ است. 
فیروزکوه دارای دوبخش مرکزی و ارجمند است. ظرفیت گردشگری فیروزکوه این منطقه را به یکی از ارزشمندترین نقاط تهران تبدیل کرده است به طوری که احداث مجتمع های گردشگری و توریستی سهم بالایی در سودآوری و اقتصاد منطقه و استان به همراه دارد.

مرضیه محمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار